Het gaat weer mis

Hallo,

Waarschijnlijk gaat het nu dan toch echt weer mis. Vandaag op het werk kreeg ik ontzettende darmkrampen, ik kan het niet zo goed uitleggen, maar dat heb ik ook weleens bij een menstruatie als ik een tampon in heb en ik moet poepen, het lijkt dan net of er te weinig ruimte is waardoor ik erg last krijg van m'n darmen, (klinkt allemaal niet zo charmant, sorry). dat had ik nu dus weer, kon amper naar het toilet lopen omdat die krampen zo erg waren (die voelen echt anders dan menstruatiekrampen. Maar op het toilet had ik dus erge diarree, maar ook bloedverlies, duidelijk helder bloedverlies. En dat heb ik nu, twee uur later nog steeds. Die krampen heb ik ook nog, ik kan dan niet zitten of liggen, net of er iets heel erg in de weg zit in m;'n darmen, dat ze klem zitten. Maar het bloedverlies is onmiskenbaar en niet te ontkennen. Ik voel me zo uitgeblust, zo verdrietig en kan het gewoon niet plaatsen...waarom nou? Ik snap het gewoon niet. Het voelt gewoon raar, maar ik zeg al, dat bloedverlies is echt behoorlijk. Nu dus afwachten tpt het afkomt. Meiden, ik voel me zo ellendig....ik snap er echt niks van, vind het zo oneerlijk!

lieve Solleke,

Shit meid, dit klinkt inderdaad niet goed zo, sorry. Wat een ellende weer zeg, ik vind het echt verschrikkelijk voor je.

Ik kan je wel wat zeggen meis, maar ben bang voor verkeerde woorden
waar je niks aan hebt. Ik kan je alleen maar zeggen, alsjeblieft, bel
naar de vk of je ha. Vooral ook als het bloedverlies nog meer gaat
worden. Doe het alsjeblieft wel en wees niet eigenwijs hoor. Ik hoop
dat je weet dat hier meiden zijn die zeker weten met je meeleven, en
daar ben ik er eentje van.

Heel veel sterkte en liefs Hester  

hallo,

Stom he, maar ik heb zo de behoefte om hier van me af te schrijven. Mijn vriendin snapt daar helemaal niks van, die vindt dat zo raar! En soms denk ik ook, waarom doe je dat nou! Maar het helpt me echt, zeker jullie reacties (echt verslavend he dit forum, maar het doet me gewoon goed, jullie snappen het!).
Er is nog weinig veranderd, heb straks nog wat krampen gehad in m'n darmen, naar de WC voor de grote boodschap en daarbij weer bloedverlies, maar daarna is dat weer over. Ik heb vrijwel geen krampen in m'n buik, wel die zeurende buikpijn die ik al 3 weken heb. En ook lage rugpijn, ook geen goed teken maar die heb ik ook al de hele tijd. Hééé'l stiekum denk ik bij mezelf, misschien komt het toch nog goed, vooral met de verhalen van Daantje en Miep in m'n achterhoofd. Maar rationeel gezien lijkt me dat toch wel erg sterk en zijn de symptomen gewoon zo duidelijk aanwezig. Ook omdat ik de hele tijd zo weinig symptomen heb gehad, vorige week dat bruinverlies... het is teveel samen. Maar wat is het fijn om jezelf af en toe even voor de gek te houden, nu voel ik weer steken in m'n borst... (ik lijk wel een beetje paranoia.....!!!!). Tja, als het dan toch moet komen laat het dan alsjeblieft zo snel mogelijk komen zeg! Ik heb nog de folder van het ziekenhuis van m'n curretage, in de helft van de gevallen van bloedverlies gaat het toch goed....kan ook met ontlasting te maken hebben.   Tja we kunnen niet anders dan afwachten, vind ik erg moeilijk en vermoeiend.
Ik had trouwens wel de vk gelijk gebeld, kreeg nu niet zo'n aardige aan de lijn, was een beetje zakelijk en afstandelijk (beroepdeformatie??). Ik moet in ieder geval proberen het vruchtje op te vangen en dan kan ik bellen, dan komen ze kijken of het volledig is. Ook kan ik dan het ziekenhuis bellen en overleggen wat te doen, eventueel nog een echo om te kijken of alles weg is. Oooooooo wat een circus, bah!
Thanks lieve meiden voor het lezen en het reageren, ik heb het heel erg nodig merk ik.

Hee lieve Solleke
Wat lees ik? Ik schrik zo dat het zweet veranderd in kippevel. Het is hier 28 graden binnen in de caravan....
Misschien is het inderdaad een darmkwestie en zijn je darmen zodanig van slag dat ze het niet kunnen bolwerken? Ja en ook moet je een mk in het achterhoofd houden hoe moeilijk ook. Ik gun het je zo meid, een leuke zwangerschap!! Iedereen hier! Blijf nog even schrijven hier, gewoon het forum heeeelemaal volkladden meid!! Ik hoop goed nieuws te horen!!
Liefs Jeannette

Jee wat zal jij je verschrikkelijk ellendig voelen!! Konden ze niet gelijk een echo maken?? Zodat je zekerheid hebt ofzo?? Jakkie!! Nou ook van deze kant echt heeeeeeeeeeel veel sterkte, en ik duim echt enorm voor je dat het allemaal meevalt en dat het allemaal goed komt!! Laat alles een boze droom zijn!!

Sterkte!!

knuffel Patricia

Ooooh nee, toch Solleke,

Wat is dat schrikken, meis!!! Het klinkt wel heel serieus allemaal, om heel eerlijk te zijn. Maar ik hoop natuurlijk van harte voor je dat het allemaal weer helemaal goed komt en het alleen je darmen zijn die je de klachten geven. Mijn tante heeft ook bloedverlies en buikkrampen gehad bij haar laatste zwanerschap en  mijn nichtje is nu 12 jaar!!

Het is ook zo super frustrerend dat je helemaal niks kunt dan als afwachten, verdorie.
Toen ik mijn miskraam had, reageerde de vk ook heel zakelijk. Ik vond dat toen vreselijk en begreep er echt helemaal niks van hoe ze zo kon reageren. Maar de dag erna dat ik met haar belde was ze totaal anders. Waarschijnlijk kwam het alleen zo over  op me.

Hou je taai,
liefs Nanda

Terug
Bovenaan