Het gevoel dat iedereen zwanger is behalve jij

Zo herkenbaar. Hier net 2 goede vriendinnen 7 weken na elkaar bevallen. Echt super leuk voor hen maar toch niet 100% van kunnen genieten. Hier inmiddels ronde 13 of 14 alweer. Vorige maand naar het ZH geweest en woensdag de uitslag: alles was goed! Wel echt een ontzetende opluchting. Als het voor juni nog niet is gelukt mogen we een nieuwe afspraak maken om IUI te bespreken, maar eigenlijk wil ik dat het voor die tijd gewoon lukt. a.s donderdag moet ik weer ongesteld worden.
 
Sinds 5 maanden bezig met ovulatietesten, vrij ''onregelmatige'' cyclus. Vorige maand positieve test op dag 19 en deze maand op dag 16. De periode tussen positieve test en menstruatie is bij mij 11 dagen en dat was volgens de gynaecoloog voldoende. Ook om de dag vrijen is voldoende tijdens de vruchtbare dagen. Hoefde geen ovulatietesten te doen maar geeft mijzelf rust. Als ik dan denk: gemiddeld 27 dagen cyclus maar inmiddels op dag 29 zit zal het zal het. Terwijl ik nu weet dat de ovulatie gewoon later was dus de cyclus gewoon wat opschuift. 
Heel veel succes allemaal!! 
Af en toe een baaldag is prima, het is een gevoel en zo ben je niet. En ja, ik weet ook hoe super moeilijk het is iedere maand een teleurstelling. Maar het komt goed!
 
Herken het gevoel. Iedereen om je heen komt ineens met het blije nieuws.
Het meest irritant vind ik nog dat wij in eerste instantie altijd dachten geen kinderwens te hebben en daar heel open over waren. En nu zijn we ondertussen bijna een jaar bezig. En mensen vragen dan (volledig terecht) jullie willen geen kinderen hé. Ik lieg dan gewoon maar, kan moeilijk zeggen dat we toch van gedachten zijn veranderd en het alleen nog niet wil lukken. 
? Ik hoop dat wij allen binnenkort ook het blije nieuws mogen meemaken?
 
 
Bo-Belle, ik snap dat naar de huisarts gaan best wel een stapje is.. doe je wel ook ovulatie testen enzo? Hoe staat je vriend er in?
Raya , ik word dit jaar ook 34.. in augustus. Dus heel herkenbaar, je bent dan toch een beetje bang ‘dat je over datum’ bent hè? ?? je verwacht toch van je lijf dat het gewoon snel gebeurd.. omdat we gemaakt zijn om voort te planten. En als dat dus niet snel genoeg gebeurd voor je gevoel.. klopt dat toch niet helemaal hè? 
RM, oh dat is wel een opluchting! Ja toch? Wel enorm frustrerend dat je cyclus dan zo onregelmatig is.. En loslaten is dan ook niet echt een optie hè? Juni is een mooie streefmaand ? Ik hoop voor jullie dat het gewoon lekker natuurlijke wijze komt.. en jullie geen behandelingen nodig zijn ? 
 
Gebruiker10101283, Wat mooi dat jullie nu toch een gezamenlijke kinderwens hebben ? prachtig zelfs! Kan je toch zien dat dingen kunnen veranderen.. Waarom zou je dit niet delen? Je mag toch kwetsbaar zijn? En juist dit mooie nieuws delen als dat jullie wens is? Eigenlijk ben je niemand verantwoording schuldig.. Maar als mensen weer zo’n opmerking maken.. zou ik zelf misschien voorzichtjes zeggen “misschien zijn onze toekomst plannen wel gewijzigd” en dan lekker in het midden laten ?
 
Ik ben 31 en wij gaan voor ons eerste kindje. Mijn vriend is wel iets ouder, hij is 40. 
Wij doen geen ovulatietesten, ik kan via vruchtbaar slijm een redelijke inschatting maken. Het issue is hier meer het libido van mijn partner. 
Hij heeft een ontzettend drukke en stressvolle baan en werkt knetterhard. Waardoor hij wel te porren is, maar niet een ruime week lang om de dag ;) en aangezien mijn cyclus varieert van 25 - 32 dagen heb ik wel een beetje een ruime marge nodig. 
Ovulatietesten zou misschien wel fijn zijn maar ben bang dat ik nog gefrustreerder raak als ik het moment zekerder weet maar we het dan niet gezellig maken zeg maar.. 
Dus tja. Ik vind het maar moeilijk om er niet gefrustreerd van te raken. Hoe zit dat bij jullie ronde na ronde? 
 
Tja... bij ons is wederhelft ook vaak moe. Toch alles op alles zetten op het moment dat je denkt van, ja! Dit kan weleens dè dag zijn. Ik vertrouw nu steeds op hoeveel helder slijm ik heb. Hoe meer en hoe helder hoe dichter bij de eisprong en vorige maand klopte dat dus wel heel aardig. Het werd toen alleen geen innesteling.
 
Bo-belle klopt idd wel wat je zegt met  ovulatie testen. Wij zijn nu sinds 1 maand begonnen ermee ik vooral ook om meer inzicht te krijgen in mijn cyclus merk het namelijk niet aan vruchtbaar slijm en cyclus varieert tussen 28 en 40 dagen en juist op de dag dat hij super positief was is vriendlief niet in de stemming dat maakt mij heel gefrustreerd idd wat natuurlijk ook niet bevorderlijk is.... heb dan toch constant het gevoel van gemiste kans ondanks dat de dagen ervoor ook al kans is natuurlijk.
 
Wij proberen vooral er niet teveel druk op te leggen.. Ik zou het zelf ook het mooiste vinden als ik zo zwanger zou raken, dat is toch wel het romantische perfecte plaatje. Ook omdat je inderdaad beiden werkt, moe bent.. en seks leuk moet blijven.. zeker als er een kleintje van “moet” komen. Ik wil zo graag dat het gewoon een liefdesbaby zou zijn ? Wij zijn nu sinds de zomer bezig, waarvan 4/5 keer echt rond de 14 dgn na menstruatie. Ook dus om het ook wat los te laten, en ik voel mijn eiersprong niet, wel vaak een cyclus van 28dgn. Deze zomer wordt ik 34.. en hoop eigenlijk wel voor mn verjaardag dat het ons gegeven is.. Ik heb deze week echt een slechte week qua emoties hierover ??
 
Terug
Bovenaan