het grote autostoel-dilemma

Pffff ik weet het even ècht niet meer. Tygo is bijna 7 ½ maand, maar we zijn een beetje aan het bekijken welk auto-stoeltje straks om het kontje van onze kleine man moet komen.
Welk stoeltje (voor 9 mnd +) hebben jullie?

Ik had al eens de maxicosi Priori (ofzo) gezien. Dat is net de "cabrio" maar dan een slaggie groter. De Tobi is bijna hetzelfde toch?
En soms zie je ook een auto-stoel die al veeeeel groter lijkt, alsof ze daar pas met 2 jaar in kunnen, maar die toch ook wel geschikt zijn voor 9 mnd +......

En hoe zit dat met de wat onbekendere (en goedkopere) merken????

Welke stoel hebben jullie uitgekozen, wat is de reden, en welke kun je aanbevelen?

Groetjes happyM

Ik heb de Priori..
Er zullen beslist betere en slechtere zijn maar je moet een keuze maken hè..

Ik vond de stoel gewoon lekker compact, comfortable én het belangrijkste veilig!

Esmé mv kay

Ik vind het ook heel moeilijk. Onze meis is nu ruim 6 maanden en ik ben
ook eens gaan kijken op internet hoe welke wat stoel het beste is.

Op de anwb-site kwam de maxicosi tobi het beste uit de test...dus das
voor mij al een topper (alleen wat een prijzen!!!!!!!!) ook de römer
king ts geloof ik vind ik ook wel goed.

Een kennis heeft pas een ongeluk gehad met een römer kinderstoel in de
auto en de kleine zat nog heel vast erin. Hij hing op zijn kop en
mankerde helemaal niets. Zij heeft dus weer een römer gekocht.

Wat ik wel heb gehoord dat als je in de winkel gaat kijken je eigenlijk
moet proberen in je auto. Als de kinderstoel vast staat in de auto mag
je deze eigenlijk niet meer kunnen verschuiven!! Sommige stoelen staan
niet goed vast...en dat is heel gevaarlijk.

Ik ben er dus ook nog niet aan uit hoor maar die Tobi is denk ik wel heel goed.

Nu de aanbiedingen in de gaten houden en als het goed is hebben ze zo
bij prenatal weer de 20% actie en dat scheelt natuurlij kook heel veel.
Ik heb al wel gezien dat de babydump de stoeler weer net iets goedkoper
heeft staan dan prenatal.

Wat een uitzoek karweitje....maar we gaan voor het beste voor ons prulleke!!

groetjes en suc-7 met de zoektocht...laat even weten wat het is geworden!

groetjes Claudia en Maudje

Nee, begrijp ik.
Tygo is ook nog maar 7 ½ maand. Daarom zei ik ook: vanaf 9 mnd +..... Tygo zit wel lekker krap in zijn "cabrio", maar hij past nog wel. Zolang het nog past, blijft hij ook nog lekker even zitten. Maar we snuffelen vast rond.
Bedankt voor de info, als er meer mensen iets weten, zet het hier maar bij... Ik blijf een nieuwsgierig mensje hahahahaha.

Groetjes happyM.

Nikki zit maxiPriori, Ik twijfelde tussen de priori en de tobi.Maar ik ging kijken en het schilde 100 eurie in de prijs dus ben ik voor de priori gegaan.Ze zijn uit eindelijk net zo goed.Alleen heeft de tobi een harnas en een extra hoofsteuntje en dat voor 100 eurie..

groetjes van anouschka mv nikki

Wij zijn voor de tobi gegaan omdat deze het beste uit de test kwam. Omdat we er twee wilde hebben heb ik hem in duitsland besteld voor 199 euro per stuk en 12 euro verzendkosten voor de twee. Waardoor de stukprijs op 205 euro uitkwam.

Babydump heeft de geodkopoeste tobi in nederland (volgens mij) 219 euro.

Kleurtjes heb je voor deze prijzen niet voor het uitzoeken. Maar ach ik heb nu twee grijze en Lukas fleurt de boel wel op als hij er inzit.

Annemieke

Zoals ik in een andere topic al zei, hebben wij de romer king, ivm de makkelijke manier van bevestigen. Hij is net zo goed uit de test gekomen als de maxi cosi tobi. We hebben hem ook bij de prenatal gekocht. Wij hebben hier voor gekozen, omdat we een toyota hebben en die heeft korte gordels achterin, en dat gehannes met die maxi cosi, heel irri.
Groetjes Maaike mv Twan 2 sept. dus nog maar 7 maand. hij moet nog wel even w88 voor hij er in kan.

Terug
Bovenaan