het grote autostoel-dilemma

Ik ben ook volop rond aan het kijken en vergelijken (Isis is 7 mnd dus ik heb nog even de tijd), maar het is inderdaad lastig. En die prijzen zeg, pfoe! 't Is maar goed dat het vakantiegeld volgende maand weer komt...

Groetjes,
Myrna, mv Isis (05-09-2006)

PS Ik denk dat wij ook voor de Priori gaan, maar de definitieve keuze is nog niet gemaakt.

Wij gaan denk ik ook voor de romer king.
Mijn vriendin had die ook voor haar zoontje. Als ik op hem paste was het zitje zo in m'n auto geplaatst. En hij kon in drie standen gezet worden.

We zitten er wel aan te denken om een goedkopere erbij te kopen. Die gaat dan in de auto waar hij het minste in zit of die gaat dan bv mee in de auto bij opa en oma op de korte stukjes.

Pauline

Siebe zit vanaf vandaag in de grote autostoel. Ik was vanochtend nog op pad gegaan met kind (ongeveer 10 kilo) en maxi-cosy en was het in een keer beu om me steeds een breuk te tillen aan kind en cosy. Dus vanmiddag de autostoel weer in de auto bevestigd. Hij zat er in als een prins, geweldig weer om te zien.

Ik heb de Romer King en hij bevalt me prima. In ieder geval een stuk voordeliger dan de Maxi-cosy stoelen (tenminste dat was in 2005 zo) en ook veilig!! Bovendien moet je eens vragen naar overjarige modellen, dat scheelt al snel een enorm bedrag. Die willen ze vaak kwijt en waarom.......omdat de nieuwe modellen net even een moderner stofje erop hebben zitten. Tja, wat is belangrijk hè?!   Ik heb bij aanschaf ook een overjarig model genomen, omdat de verkoopster me erop attendeerde en de bekleding is gewoon donkerblauw met een heel klein wit stipje. Gewoon mooi en niet afzichtelijk zoals je zou verwachten. Dus.....dames die over de prijs vallen, laat je niet uit het veld slaan en vraag naar een overjarig model.

Groetjes Fonske.

Bedankt voor al jullie adviezen.
In Duitsland (bij  mij vlak over de grens, dus nog geen half uurtje rijden), schijnen ze de maxicosi Priori in de aanbieding te hebben voor €119,00 òf €129,00.....
Ik ga es kijken daar en in mijn allerbeste Duits (NOT) vragen naar een ouder model...

Groetjes happyM.

Ik denk dat ik voor de Priori ga of voor de Römer.....

Ik heb de Priori gekocht, was een paar weken geleden in de aanbieding voor 99 euro bij ons in de buurt. Ik vond de Tobi gewoonweg te duur. Voor bij oma hebben we een goedkopere versie gekocht, aangezien deze minder gebruikt zal worden.
Lekkere van de Priori is dat hij met een druk op de knop in de ligstand kan.
Matthijs is nu 8 maanden en ik heb 'm in de auto staan en wissel het af met de maxicosi.....

Hallo dames,

Ik heb het laatst nog even nagevraagd, het gewicht van de kleine is het belangrijkste. Je kan dus een kleintje hebben van 7 maanden en 10 kilo of een van 10 maanden en nog geen 9 kilo. De 9 maanden is een richtlijn, als je "kleine" 9 kilo is mag hij/zij in de andere stoel.

Ik heb voor Tess een Tobi en een Priori, de Tobi voor lange afstanden en de Tobi voor in de andere auto in de buurt. Na 2 dagen wisselen van auto's werd ik al gek! Zat die stoel net goed, moest hij weer in de andere auto.

Ik vind de bevestiging van de Tobi beter, stoel zit echt heel strak en vast in de auto. Van de Tobi was het even zoeken om het echt strak te krijgen, maar na wat geklungel zit hij nu ook rotsvast.

Succes, met de stoeltjes en de "kleine"

Groetjes Nands

Ik had juist weer gehoord dat het hoofdje niet boven de maxicosi uit mag komen. Als dat het geval is en ze kunnen zitten dan mogen ze in een autostoel. Dus ik begreep dat lengte een maatstaaf was.

Pffff, wat is het toch allemaal lastig.
Jeske

Terug
Bovenaan