het is een meisje

Hoi hoi,

ik heb net je verhaal gelezen en het doet me toch pijn hoe jouw vriend had gereageerd op het nieuws dat jullie in eerst instantie een dochter zouden krijgen. Ik heb al vaker in mn omgeving gehoord dat ze wouden weten wat het werd jongen/meisje en dat ze een echo hadden gemaakt. Maar toen de kleine geboren werd was het het tegenovergestelde. Ik vind dat je blij mag zijn dat je kindje gezond is want dat is toch het aller belangrijkste wat er is. Ik heb in 2006 mn dochter verloren aan een zeldzame afwijking en dat doet mijn nog ieder dag nog veel verdriet. Ik ben nu zwanger van ons 2e kindje en alles gaat gelukkig goed. Ik denk dat jouw vriend gewoon nog moet wennen aan het idee dat hij vader wordt. Dat had mijn vriend ook  maar als hij eenmaal gewend is gaat hij er zeker voor ongeacht wat het wordt..
Ik hoop dat jullie er met zn tweetjes goed uitkomen. 1 tip blijf met elkaar praten  dat help heel veel.

Gr

Hoi Cindy,

hoe gaat het nu met je??
Gaat het al wat beter tussen jou en je vriend??

Heb ook ff een vraagje: krijgen jullie nou een meisje of een jongetje.
Want volgens mij denken de dames voor mij dat jullie toch een jongetje krijgen.
Maar dat is toch niet zo??
In ieder geval hoop ik dat het harstikke gezond is, en dat jullie er samen uitkomen!!
Hou je taai hoor!!

Liefs Debby.

Ik kan nog wel een beetje begrijpen dat iemand graag een bepaald geslacht had gewild en dat je dan even teleurgesteld bent, of even een eindje wil gaan lopen om te wennen aan het idee. Maar als iemand gelijk zoiets heeft van "dan heb ik er niks mee, en wat sneu voor jou"dat schiet echt in mijn verkeerde keelgat.
Wij zijn ons 3e kindje bijna kwijt geraakt tijdens de geboorte en hij heeft het echt maar net gehaald, en dan realiseer je je wel hoe kostbaar leven is. Maar goed dat heeft je vriend niet meegemaakt, dus dat kan hij misschien niet begrijpen maar zijn reactie op dit alles vind ik echt heel erg.
Eerlijk gezegd ben ik ook geneigd te zeggen dat hij jullie mooie meisje niet waard is.
Hij mag blij zijn dat hij straks 2 gezonde meiden in huis heeft.
En trouwens wij hebben 2 meiden en 1 knul, maar onze oudste   dochter wil op voetbal en mee motorrijden met mijn man als ze groot is, mijn man vindt dat geweldig. Hij kan met haar stoeien en ravotten etc.. Het geslacht zegt dus niet altijd wat haha.
Heel veel succes en ik hoop dat je ondanks alles toch kan genieten van je zwangerschap!!

liefs Daan

oww, ik zie nu pas dat jullie toch een jongetje krijgen.
Wat moet ik zeggen, "gelukkig voor hem??"
Ben je niet bang dat hij straks jullie kereltje heel erg voor gaat trekken?
Wat jij/ jullie hebben toch nog een meisje?
En blijkbaar heeft hij een erg duidelijke voorkeur voor een jongen?!

groetjes Daan

Goede middag dames

Ik zie dat er verwarring is of ik nou een jongen of een meisje krijg, nou ik kan jullie mededelen dat ik in verwachting ben van een dochtertje.
Mijn vriend is nu bijna helemaal aan het idee gewend en kan niet wachten tot het zover is.
Natuurlijk was zijn reactie niet oke en heeft me ook veel pijn gedaan, maar ik heb er wel respect voor dat hij zijn gevoelens heeft geuit, had hij dit niet gedaan dan hadden we er nooit over gesproken en was hij met een gevoel rond blijven lopen waar hij zichzelf voor schaamd. Natuurlijk heeft ie afentoe nog zoiets van hm ik had toch liever een kereltje gehad, maar ik ben ervan overtuigd dat zodra hij zijn dochter in zijn armen kan sluiten er een hele andere wereld voor hem open zal gaan.
Ik ben nu 21 weken zwanger  en ik hoop dat de rest van mijn zwangerschap goed zal verlopen en dat we een gezonde dochter zullen krijgen.

Liefs cindy

Rettka,

Ik denk dat als je dit onderwerp ergens anders had geplaatst dat er dan minder negatieve reacties op je vriend zou zijn.
Tuurlijk is het niet leuk voor je, maar ik kan me voorstellen dat hij zich had verheugd op een jongen (dat dachten jullie immers) en ineens blijkt het een meisje te zijn. Ik hoopte op een meid nu en hoorde met de echo dat het weer een knul was. Was eventjes teleurgesteld, maar volgende dag was ik helemaal happy en zag de voordelen van een tweede knul. Als je erg hoopt op iets en het blijkt ineens anders te zijn dan mag je best een beetje teleurgesteld zijn. Ik vind het alleen maar eerlijk van je vriend dat hij zo openhartig over zijn gevoelens kon praten tegen je.
Het komt allemaal goed.

Hallo Cindy,

Ik ga jou of je vriend niet veroordelen.
Ik begrijp de reactie van je vriend wel een beetje. Ik kan het niet goed praten maar dat heeft hij zelf ook wel gezegd. Als eerst blijkt dat het een jongetje word en hij ziet zichzelf voetballen met het knulletje, of vissen en adn ineens blijkt dat het kindje een groei achterstand heeft. Dan word alles spannend, en valt voor hem de  voorstelling die hij heeft een beetje in duigen. De angst en de onzekerheid komen nu in beeld. Als dan bij een volgende echo blijkt dat jullie kindje kern gezond is maar van een ander geslacht, moet hij zijn voorstellin bij stellen. En het kindje is gezond, opluchting, maar het is een meisje, niet voetballen of vissen.
En daar heeft hij even een paar dagen voor nodig gehad.

Ik wens jou en je vriend een geweldige zwangerschap toe, en ik weet zeker dat hij heel veel van zijn kleine meid zal houden.

Ik zelf heb na mijn tweelingzwangerschap (die niet geheel goed is gegaan) ook gehoopt op een jongetje. We hadden al twee meisjes. Aller eerst wilde ik graag dat het gezond was en dat ik de zwangerschap uit zou dragen maar toen dat allemaal goed bleef gaan en de moeilijke periodes voorbij waren gegaan hoopte ik een beetje op een jongen. Ook omdat we een meisje waren verloren, en ik bang was dat ik haar ging vergelijken. Die hebben we gekregen maar als het een meisje was geweest was het ook zeer welkom geweest.

Nogmaals ik wens jullie veel geluk en gezondheid toe.

Groetjes Sigrid
Mamavan Luna*&Sterre en Luca

Hoi ik reageer ook even. Ik heb je verhaal mat verbazing gelezen. Het enige wat ik kan zeggen is. Wees blij met wat je krijgt en als het maar "gezond" is. Achter deze wijze les komen sommige mensen pas wanneer ze zelf de grootste nachtmerrie meemaken. ik hoop dat je toch kan gaan genieten van je zwangerschap.

gr. Claudia mama van Dion en Senne*

Terug
Bovenaan