Het is officieel, we hebben een reusje............

Ja, hier wel twee relatief grote ouders (ik 1.76, niet superlang of zo, en vriend 1.93). en nee, rompers maat 50/56 kunnen hier al een paar weken niet meer (hoe hard ik ook trok om ze een beetje op te rekken :). Als je een heeel zielig snoetje krijgt van je kindje terwijl je probeert om kleertjes aan te krijgen waarvan je stiekem zelf ook wel weet dat het wat krap aan is, dan weet je hoe laat het is (tijd om de kleinste kleertjes op te bergen!) (dat vond ik wel jammer hoor, had niet verwacht dat ik dit al rond 6 weken moest gaan doen...). Kortom, ik had 'm graag nog wat langer in de schattige baby-kleertjes gelaten. Maar ja, moet niet zeuren, wie wil er nou niet een goed groeiende baby?
En Rimke, ga je de opvolger van de piep kopen? Het is wel prettig om weer een passende zak te hebben! Maar vond de piep wel makkelijker om aan te trekken (hup klittenband vast, ritsje dicht en slapen. De mini heeft een binnenhesje, dat is wat lastiger aan te trekken, omdat je daar de armpjes eerst doorheen moet doen). Maar hij slaapt er wel weer lekker in (hoewel, de laatste dagen overdag niet zo, volgens mij een sprongetje) (althans, dat hoop ik, dan gaat het tenminste ook weer voorbij :)
Groetjes!

Vond de puckababy inderdaad fantastisch! Heerlijk hoor, vooral zo'n in en in bleek smoeltje er boven omdat ze zo vast sliep.
Ze heeft na haar eerste prikken keurig zonder geslapen dus ik heb nu een slaapzak van minimonkey besteld........met mouwtjes en 3 seizoenen te gebruiken........welk het 4de seizoen is weet ik nog niet.........
Mocht dat nou niet gaan, koop ik direct de puckababy mini........fantastische dingen!!

Patries, jullie mannetje doet het inderdaad hartstikke goed zeg! Leuk hoor, zeker omdat hij zo klein was..........maar nu dus niet meer, whahahaha! Heerlijke foto ook, die kruipend op de vloer.........

Kus Rimke

wij zijn ook maandag weer op het buro geweest, wel grappig rimke ze zijn op dezelfde dag geboren en ook weer opdezelfde dag naar het buro en dan ook nog ens allebei prikjes mees heeft de prikjes ook gehad gelukkig niet ziek van geweest, wel veel slapen en savonds iets verhoging maar verder gelukkig niet.
De mijne is nog geen reus maar wel veel gegroeid bijna een kilo hij weegt nu 4620 en is 57 cm 3cm gegroeid. bij de geboorte was hij 2984 en dat na 10 dagen overtijd.

groetjes

Wanneer was jij officieel uitgerekend? Ook op 30 augustus of niet??
Is inderdaad nog wel een verschil in lengte en gewicht, grappig inderdaad, dat je kunt vergelijken, zo op dezelfde dag geboren......
Hoop dat je foto's lukken, ben benieuwd naar Mees!

Liefs Rimke

hey rimke

wat woog maudy ook alweer met de geboorte ook veel zwaarder dan mees of niet?
nee ik was niet de 30 uitgeteld maar de 28.
en jij had toch ook een vervelende bevalling gehad? ik niet zo zeer een vervelende bevalling maar het moment erna dat er geen leven in mees zat.

groetjes

Ik ben afgelopen maandag met Stef naar het cb geweest. Hij was toen 15 weken, 61.5 cm en 6375 gram. Bij de geboorte was hij ongeveer 50 cm en 3450 gram. Qua lengte en gewicht zit hij iets boven het gemiddelde, maar wel in verhouding. Onze oudste (nu 2 en 3.5 mnd) volgde vanaf zijn geboorte met zowel de lengte als gewicht precies de middenlijn. Afgelopen keer zat hij echter met lengte en gewicht ruim boven de middenlijn maar wel goed in verhouding. Dus hij heeft een aardige groeispurt gehad.

Groetjes,
Susan

@ Ukkepuk, maudy was bij de geboorte inderdaad al fors, zonder dat ze dat ooit opgemerkt hadden........54 cm en 4200 gram. Dus geen kleine tante zoals ze gedacht hadden...........
Mijn bevalling was inderdaad hels (32 uur en alle teringbende er om heen, meconium houdend vruchtwater, bloedafnames bij maudy, ruggeprik die niet goed zat en drie keer is geprikt, vacuumpomp 2 keer mislukt en er af geschoten), en de start van maudy was ook slecht met slechte apgarscores, ze was bleek en slap en ademde helemaal niet goed. Maar ik heb van jou begrepen dat mees en nog veel slechtere start had..............hij doet het nu wel weer goed toch??

Fons en ik zijn allebei geen kleintjes, Fons is 1.85 maar fors gebouwd, ook al vanaf zijn geboorte, is echt een jerommeke om te zien........en maudy ook dus dat scheelt.....ze lijkt echt op haar vader.....
Ik ben 1.78 en altijd erg slank geweest, met de nadruk op geweest..........whahaha!!! Het goede leven heeft me te pakken en de zwangerschap hielp natuurlijk ook niet mee......

Leeuwtje, jouw ukkie doet het ook goed of niet?? Leuk om te zien hoor, allemaal. We hebben toch zo'n aantal maanden met elkaar gekletst en dan is het leuk om te zien wat voor ukkies er allemaal uit zijn gekomen!!

hier nog een, mijn zoontje is nu 6 maanden, is 72.5 cm en weegt 9630 gram.
Bij 5 maanden was hij 68.5 cm en 8575 gram.
Bij de  geboorte was hij 4130 gram en 54 cm, met 5 weken weer 4130 gram en 59 cm (ziek geweest en geopereerd, vandaar weer terug op het geboortegewicht).

Terug
Bovenaan