Het leed dat consultatie bureau heet

<p>Onze druif is net aan 9 maanden oud. Altijd al klein van stuk geweest. Nu kreeg ik vandaag commentaar dat ze meer moet gaan eten omdat ze te licht is, en perse een fles minder moet.</p><p>Inmiddels is het al een maand geleden dat ze is begonnen met staan en nu kan ze dus ook echt al zelf opstaan en langs de meubels manoeuvreren. Ze kruipt, rolt, loopt, maar ligt vooral nooit een seconde stil. Mijn vermoeden is dan ook dat het niet zoveel toenemen in gewicht vooral komt door alle beweging en dat ze hier zo vroeg mee is.</p><p>Druif heeft vaak nog 4x een fles van 180, soms ook 3, maar meestal 4. Daarnaast krijgt ze nooit potjes of gepureerd eten. Ze eet eigenlijk voor zover mogelijk gewoon met ons mee. Eten wij bami krijg zij de niet gekruide bami etc.</p><p>Dag ziet er dus als volgt uit. </p><p>8.00 uur : Fles 180</p><p>10.00 uur : Fruit</p><p>12:00 uur : boterham met beleg (kan vanalles zijn) en wederom een fles van 180</p><p>15:00 uur : iets makkelijks, soms meloen, soms liga, rijstwafel etc.</p><p>16:00 uur : komt ze meestal weer voor een fles. </p><p>18:00 uur : avond eten</p><p>20:00 uur : fles 180</p><p>Wanneer ze huilt om een fles krijgt ze altijd 180, dit is vaak niet op. </p><p>Wat doe ik fout? Wat kan ik beter doen? Ik zie het namelijk niet. Dit werkt voor ons en ze is vrolijk en actief. </p>

Mijn dochter is ook 9 maanden en ook nog steeds 4 flessen. Vast eten eet ze wel, maar niet hele grote porties. Omdat ze ook wat aan de lichtere kant is geef ik nog 4 flessen. Gaan altijd helemaal op. Net zoals bij jullie eet ze ook gewoon met de (ongekruide) pot mee. Denk dat je t gewoon los moet laten hoor. Als ze nou echt heel erg begint af te vallen is het wat anders natuurlijk. Maar komt prima vanzelf, gewoon je dochter volgen! 

Waarom zou je een fles moeten afbouwen als ze niet te zwaar is? Zou het kunnen begrijpen als ze veel te zwaar zou zijn maar nu niet. Zeker als ze zo actief is en lekker in haar vel zit zou ik er persoonlijk niets van aantrekken.
Hier een zoontje van ruim 9 maanden en hij krijgt ook nog 4x (borst)voeding op een dag. Hij vraagt er om en ook hier een lekker druk en bewegelijk kind die het huilen huis door kruipt.
Overigens kreeg ik toen hij 1 maand  was van het cb te horen dat ik te veel borstvoeding gaf (!!). Dat kan helemaal niet maar ik werd er vreselijk onzeker van.
Als het schema werkt voor jullie (die van ons is erg vergelijkbaar) zou ik het gewoon negeren hoor. 

Hoi,
Gelukkig is niet elk bureau zo en is het voor hulp, hou dat in je achterhoofd. Jij kent je kindje het beste.
Je kunt eventueel licht volkoren granen van Olvarit door de ochtend en avond fles kunnen doen als ze het lekker vindt.
Het is niet dat ze daar nu veel zwaarder van wordt maar er zit wel wat extra's in voor haar.
Verder kan het ook gewoon haar bouw zijn toch?! Zo lang ze tevreden is, lacht, goed slaapt en actief is lijkt het mij geen probleem en doe je het fantastisch!!!

Raar advies, fles afbouwen terwijl ze niet genoeg groeit. Zeker tot 1 jaar groeien kindjes vooral van melkvoeding en niet van groente, fruit, brood etc. Daar halen ze echt veel minder calorieën uit. Ik zou dus lekker zo doorgaan. 
Het cb geeft advies, het is aan jou of je dat wel of niet wilt opvolgen. Dit advies zou ik lekker langs me heen laten gaan ;)

Ik heb precies hetzelfde gehad als jij, alleen dan met 6 maanden. Later nog eens op extra controle moeten komen en toen kwamen ze tot de conclusie dat hij lekker op zijn "eigen lijntje" groeit. Wel ondergemiddeld  qua gewicht, maar wel in een stijgende lijn. Onze zoon is een spriet, nooit baby vet gehad, beweegt de heeeeeele dag, zit geen seconde stil, eet wel grote porties en lust zijn fles ook graag. Gewoon lekker geven wat je kindje lust en vooral niet gaan minderen als ze hiervoor komt! 

Volgt ze haar eigen lijntje nog? 

raar als ze te licht is het cb als advies geeft melk afbouwen. hier zitten alle voedingstoffen in die ze nodig hebben. Had eerder verwacht dat je met pap of dikker belegde broodjes moest starten. Volg je eigen gevoel! 

Gewoon die fles houden. Als ze bij t cb vinden dat ze zwaarder moet worden/groeien. Die fles bevat de,meeste calorieën om op te kunnen groeien en,isbhet makkelijst opneembaar voor die ukkies. 

Terug
Bovenaan