Het leed dat consultatie bureau heet

Hoeveel weegt ze dan en is ze qua lengte? Mijn dochter weegt bijna 8 kilo met 9 maand en ik denk dat ze nu 68 cm is. Zelf gewogen en gemeten want nog niet welkom op CB. De vorige keer met 6 maand was ze klein en licht maar zeiden ze ' ze ontwikkelt zich zo vlug en is pakt vast en zeker haar eigen lijn'. Heel relaxte reactie dus. 
Die van mij is net als jouw dochter vlug in ontwikkeling daarom maak ik mij ook geen zorgen. Eventueel kan je wat griekse yoghurt ergens geven en boterham extra om 1 fles er af te krijgen? Ik heb de late middag fles er nu ook af. Maar die extra boterham doe ik zelf ook nog niet haha, zat het nu te denken.

Noor is nu 69 cm en nog net geen 7 kilo. Ze was met de geboorte 44 cm en 2800 gram. Ze is echt een  tevreden baby, huilt echt allen maar omdat ze de fles wil of moe is.
Ze heeft altijd in der eigen lijntje gegroeid, dit bezoek ging het lijntje iets minder omhoog dan eerder. In mijn ogen komt dat ook omdat baby's van 8 maanden normaal nog niet heel de dag staan en rondlopen. 
Iets in de melk kan ik wel weer eens proberen, voorheen moest ze daar niets van hebben, maar wellicht is dat inmiddels veranderd. 

In mijn ervaring hangt het heel erg af van wie je tegenover je hebt zitten. 
Maar kun je niet ook een boterhammetje aanbieden bij het ontbijt ipv alleen een fles?

Vooral naar je gevoel luisteren! Jouw intuïtie heeft het juist. Die geweldige artsen van het CB kijken echt alleen naar het boekje, niet naar de context.... onze kleine jongen is juist precies het omgekeerde, hij is een lange slanke jongen van 1 jaar, maar weegt behoorlijk wat kilo's en draagt nu vol maat 86. Hij zal in ons geval die groeispurt vast nodig hebben gehad voor aankomend jaar.... hij heeft nog nooit wat ongezonds gegeten in zijn leven en ik maak al zijn eten zelf... dus wat het CB ook zegt, ik vertrouw op mijn zoon en op mijn eigen intuïtie... met jouw dochter komt het ook allemaal gewoon goed... vooral jezelf volgen, zoals je zegt... ze is tevreden en is heel de dag in de weer... van honger wordt je moe en lamlendig, zo komt ze niet over als ik het zo lees

Ik zou proberen sochtends een boterham te geven bij de fles, of een bordje pap.
Als ze haar lijn volgt is het prima toch. Schema ziet er goed uit.
Bij ons zijn ze op het CB juist super vriendelijk en meedenkend! 

Wij kregen het advies wat volle producten te gebruiken. Bijvoorbeeld een beetje roomboter op brood, volle griekse yoghurt als toetje enz. 

Als ze een lijntje aan het zakken is, snap ik het consultatiebureau wel. Vooral veel goede vetten geven , hebben ze nodig op deze leeftijd! Roomboter, extra olijfolie door het eten, volle yoghurt, avocado.  Vooral als je zo'n actief kind hebt. En als ze nog 4 flessen heeft, zit ze waarschijnlijk daar al vol van . Dus ik vind het advies eigenlijk helemaal niet zo gek om er eentje af te bouwen. Wij geven ook altijd een toetje aan onze 8 maander. 

Je doet niets fout maar ik zou het advies wel opvolgen. Als ze nu al te licht is en niet gevarieerd eet, dan duurt het straks langer om alles aan te leren. Alles wat ze voor het 1e jaar leren is mooi meegenomen want ze worden ook wel eens ziek of ze leren na 1 jaar nee te zeggen en eten dan dagen slecht, ik heb bij al m'n 3 kinderen gezien dat ze na het 1e jaar slechter/minder zijn gaan eten.. 
m'n dochter is nu 18 mnd en de cb arts vindhaar ook iets te licht maar maakte zich er geen zorgen om. Ik probeer er wel weer beter op te letten en de tijd ervoor te nemen dat ze genoeg groente fruit, ei, brood etc binnenkrijgt. 

Terug
Bovenaan