Het straf stoeltje?

Hallo
Met verbazing  lees ik op dit forum regelmatig iets over een 'straf' stoeltje. Je kind hier op zetten als hij/zij niet luistert.
Ik heb een zoontje van 16 maanden  en kan me niet voorstellen dat hij uberhaupt op zo'n stoeltje  gaat/blijft zitten. Om heel eerlijk te zijn, ik  vraag  me af of je niet op een andere manier met je kind kunt omgaan als hij/zij iets doet wat jij niet goed vind.  
Daarnaast vind ik ze er  op deze leeftijd  vaak nog veel te klein voor.  
Ieder zijn keuze hoor met alle respect, maar de mijne is het niet. Wat is jullie mening?
Groetjes......
 

Hoi, persoonlijk vind ik het Super Nanny gebeuren (want die introduceerde het strafstoeltje) een beetje te veel uit de boekjes en te overdreven. Ik denk dat het alleen op tv werkt, en dat komt m.i.  omdat op  het moment van opnames er meerdere vreemde ogen zijn bij zo'n kind (en vreemde ogen dwingen nu eenmaal).
Ik wil wel eens zien hoe lang het werkt als de opnames eenmaal afgelopen zijn.
Met alle repect hoor, maar ik peins er niet over om het zo aan te pakken, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Maar zonder iemand voor het hoofd te willen stoten, dat vind ik ook van de benadering als kinderen huilen in bed. Er wordt geadviseerd om dan op een stoel naast het bed te gan zitten en niets te zeggen en iedere dag die stoel een paar centimeter meer naar de deur te verzetten, zodat het kind je wel ziet maar omdat je niet reageert ziet dat het geen zin heeft.
Misschien ben ik te kortzichtig of te verwend met mijn kindjes, maar ik vind het erg ver gezocht.
Ben wel heel erg benieuwd hoe anderen over deze of andere benaderingen denken!
Groeten, Claudia.
 
Ik heb ook geen strafstoeltje, ze gaat ook niet naar de gang of iets anders. Ik moet zeggen dat zodra ik waarschuw ze luisterd. 1x niet gedaan en toen heb ik gezegt als je de doekjes (die ze op de grond gegooid had) niet even op pakt en op tafel legt ga je in de kinderstoel. Heb het na waarschuwen gedaan. Daarna getroost, doekjes heeft ze opgeruimd en was het klaar.

Verder is het gewoon niet nodig. Misschien omdat ik dingen vaak voor ben. Mara zit nergens aan. En doet ze het wel mag ze van mij best even onderzoeken wat er gebeurt als je op dat knopje drukt of er aan draait. Voor haar is dat genoeg dan is het niet boeiend meer. Waarom zou ik daar dan een strijd om maken.

Huilen vind ik niet nodig in bed ik heb haar altijd gepakt omdat ze juist zo goed als nooit in bed huilde was er altijd wel iets aan de hand. Wat misschien voor ons onduidelijk is maar voor haar misschien heel eng of verdrietig.

Ik vind dat de nanny veel goede dingen heeft en weet uit ervaring dat veel dingen ook heus wel werken maar niet in de korte tijd die hun er voor nemen. Je moet consequent zijn en dat volhouden ook als je moe, boos, verdrietig of wat dan ook bent moet je je aan je eigen regels houden en op 1 lijn zitten met je man/partner.

Maar ik denk dat je met je moeder gevoel en gezondverstand een heel eind komt.

groetjes joyce
 
Ik werk al jaren met kinderen en de methodes van The Nanny zijn al heel oud. En ze werken fantastisch voor de meeste kinderen!!
Kinderen vanaf twee jaar kunnen prima op een strafstoeltje zitten. Het heeft allemaal te maken met hoe je een kind benadert. Hele dialogen houden werkt niet. Kort uitleggen "mag niet, pas op, nee". En doorzetten want het vergt discipline van de ouders. Slaan en een kind de zin geven is de makkelijkste weg.
Het heeft helemaal niets met vreemde ogen dwingen te maken. Een kind uit het niets een hengst voor het hoofd geven, dat is zeker een lekkere methode!
Misschien reageer ik een beetje fel maar als ouders kritiek hebben op een methode prima. Dat je het niet gebruikt en je eigen weg gaat ook uitstekend. Maar ga niet beweren dat het niet werkt en onzin is want dat is het niet. Zoals The Nanny omgaat met die kinderen is de beste methode om probleemkinderen aan te pakken. Ik kan het weten, ik werk er al jaren mee! Het hoeft niet jouw methode te zijn maar er zijn hordes ouders die erg veel baat hebben bij de tips. Kraak het daarom niet af want dat is nergens voor nodig maar heb respect voor een andere methode!

groet,
Jinny
 
Hallo
Ik wil graag even reageren op Jinny. Ook ik werk al jaren met kinderen met problemen en heb daar echt nog nooit gebruik gemaakt van een stoeltje, laat staan slaan.Probleemkinderen bestaan in mijn optiek niet, ze hebben een stoornis of zijn door omstandigheden zo geworden!
Ik vind ook ieder zijn keuze en met alle respect maar je opmerking dat jij het wel weet omdat je met kinderen werkt vind ik een beetje kortzichtig.

Zowel persoonlijk als professioneel sta ik niet achter de methode van de nanny om het zo maar even te blijven noemen.
Ik denk altijd maar zo; "behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden".  Consequent en duidelijk zijn hoeft per definitie niet te betekenen straf!
Groetjes....
   
 

Ik wil graag even op Jinny reageren: met alle repect voor je, maar je gaat hier wel erg kort door de bocht, vind ik.
Wie zegt dat een kindje een hengst verkopen een methode is?! Heb ik daar iets van gezegd?
Ik blijf wel bij mijn mening als ik zeg dat vreemde ogen dwingen en dat het opvoeden uit boekjes daarom wel werkt.
Maar even los daarvan:  wat is er mis mee met af en toe toe geven? Het is geven en nemen en dat geldt ook voor opvoeding.
Zolang mijn kindjes weten waar de grenzen liggen en  daar niet drastisch overheen gaan komt het met ons allen wel goed zonder al te veel stress en blijft het hier gezellig.
Misschien heb ik makkelijk praten en zijn mijn meiden erg gemakkelijk,
maar misschien komt het ook wel door mijn werk dat ik zo denk. Ik werk in de psychiatrie.
Groeten, Claudia.
 
Ja hallo!



Waar gaat het hier eigenlijk over. Wie heeft de beste methode? Jinny
probeerde juist jullie te vragen het niet af te kraken maar er open
voor te staan (wat niet wil zeggen dat je het zelf moet gebruiken)
Zullen we elkaar geen woorden in de mond leggen?



En voor wat de Nanny-methoden betreft: ben persoonlijk zelf opgevoed
met een "straf-plek": de derde trede van de trap. En ik kan je wel
vertellen: ik heb er niks van gekregen. In Amerika gebruiken ze een
"time-out", werkt ook bij sommigen wel, bij anderen niet. Ieder zijn
eigen. Ik denk dat als je merkt dat je kind in "gevecht" gaat met je,
dat het best goed kan zijn hem of haar even op zijn "plek" te zetten.
En als je daar een stoeltje/krukje/kleedje of trap voor nodig hebt,
prima. Ik denk dat in alle gevallen consequent zijn het key-woord is,
welke methode je ook gebruikt. Het doel is je kind te leren dat jij het
voor het zeggen hebt en dat je bepaald gedrag gewoon niet tolereert. En
hoe het voor jou werkt, werkt het, maar voor een ander werkt het soms
gewoon anders.



Sta wel open voor elkaar alsjeblieft.

 
HI

sorry hoor maar wilde even reageren, op mamaatje en claudia. Je moet wel goed lezen, Jinny schrijft dat slaan en toegeven de makkelijk weg is, niet dat ze dat doet, duh!!!!

ik zet mijn kind ook op de gang en het werkt, maar goed iedereen moet zijn eigen methode vinden, ieder kind en ouder is tenslotte ook verschillend. Gelukkig maar, stel je voor dat we allemaal niet goed kunnen lezen, lekker gezellig zou het hier worden.

Groetjes,
Lia
 
Terug
Bovenaan