Het weigeren van de fles!!

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's,

Mijn zoontje is nu 6maanden oud en krijgt volledige bv, eet keurig zijn fruithapje en groentehapjes, en s'ochtends een bordje pap.
Mijn probleem is dat hij niets uit een fles wil drinken! Geen water, geen afgekolfde melk en geen kunstvoeding! Ik heb zelfs diksap geprobeerd en kant en klare melk.Ik heb een avent fles met verschillende standen spenen een difrax flesje met verschillende spenen geprobeerd,  Maar helaas hij wil niet!!!
Ik geef hem wel een flesje met water  en daar gaat hij mee zitten spelen, neemt een slok en dat  is het.
Ik wil ook gewoon een dagje weg maar dat gaat niet heb het meerder keren geprobeerd maar helaas drinkt dan de hele dag niets  eet wel zijn pap,fruit en groentehapje.
Ik weet niet wat ik zou kunnen doen om hem toch aan een fles te laten wennen?!
Iemand tips, wat ik kan doen?!

Liefs Nesie

Hallo

Ik las je verhaal ik heb er geen ervaring mee maar ik weet wel dat ze ook een serie hebben van tommy dee of zoiets en de spenen hebben veel weg van borst.
Heb je dat al geprobeerd en ja ze zijn het niet gewend en aan zo een speen zit natuurlijk een raar geurtje en smaak zoveel anders.Verder zou ik het niet weten ik zou zeggen veel succes.
groetjes lisette

Wat super vervelend zeg! Ik herken het probleem.
-Misschien dat hij wel een fles wil als jij er gewoon helemaal niet bij bent. Want honger maakt de man. Als hij dan honger heeft fles maken en gewoon weg gaan en de fles door een ander, oma, vriendin, zus laten geven. Want tjah mama is er niet en dit is dan de enige oplossing voor hem. En jij ziet zijn protes en verdriet niet.

- Misschien wil hij wel uit een beker drinken. Een hele ander techniek.

Sterkte

Hoi,

Ik schrijf normaal niet op dit forum maar wilde wel even reageren op je bericht omdat ik het zooooooo goed herken en weet hoe hopenloos je er op een gegeven moment van wordt!   Ik heb een zoontje van ruim twee jaar die moeite heeft gehad met de fles en een dochtertje van nu 8 maanden waarbij het echt een regelrechte ramp was.

Ik heb twee maanden lang elke dag geprobeerd en ze bleef weigeren...

Als je nog niet zo lang bezig bent kun je eerst de tips uitproberen die op borstvoedingsforums gegeven worden, even opzoeken via google. (bijvoorbeeld: zelf weg gaan, verschillende spenen proberen, zilverfolie om of ballon aan  de fles om hem leuker te maken en ga zo maar door....).  
Ben  je wel al een hele tijd bezig zoals bij mij het geval was heb je misschien iets aan de habermanfles van medela.  Dit is een fles waarbij je kindje niet zelf hoeft te zuigen maar waar jij in kunt knijpen om de voeding gedoseerd in het mondje te krijgen. Mijn dochtertje leek toen pas door te krijgen dat een fles bedoelt was om uit te drinken en na een week dronk ze ook uit een gewone fles. Ik heb de fles gekregen via een lactatiedeskundige maar volgens mij kun je hem ook op internet (site medela) bestellen. De lactatiedeskundige had nog nooit meegemaakt dat het met deze fles niet gelukt was. Helaas is hij wel redelijk prijzig, 25 euro. Je kunt natuurlijk ook zelf contact opnemen met een lactatiedeskundige bij jullie in de buurt.

Heel veel succes! Laat even weten hoe het gaat!

Groetjes Sascha.

Hoi,

Waarom probeer je niet een tuitbeker of uit een gewone beker?
Wie weet gaat dat wel.... Sorry geen ervaring verder....

Liefs Reneke

Thanx dames voor jullie reactie,tips en advies!

Mijn man heeft het vaak geprobeerd zonder mij in de buurt maar helaas! krijsen gewoon!! Zielig toch?
Mijn moeder heeft een hele dag op hem gepast maar ook zonder resultaat! Toen ik binnen kwam hapte hij hij gelijk in mijn trui wilde gelijk drinken! En was weer vrolijk!
Hij eet wel zijn  bordje pap, fruit en groentehapjes.
Hij drinkt wel water uit een gewone bekereen paar slkojes.Maar wil geen melk.
Ik geef hem ook een tuitbeker maar dat zijn ook echt kleine slokjes water of diksap en weer geen melk?!

Heel soms dan neemt hij als hij echt dorstig is wel een beetje(20cc) sap uit de fles maar ik moet er geen melk in doen hoor!

Iemand nog tips? dan hoor ik dat graag!

Liefs Nesie

Hoi,

Je hebt bij Prenatal voor 3 euro ook zo'n beker met een flexibel rietje erin. Myrthe snapte het eerst niet, maar ook in deze beker kun je knijpen en toen ik dat een paar keer had gedaan dronk ze er ineens wel uit. Het voordeel is dat ze hun hoofdje niet achterover hoeven te hangen om iets te drinken. Nuby heeft die dingen ook, maar dan gekijk een stuk duurder.

Qua melk, misschien een ander merk proberen? Er zit namelijk echt wel verschil in smaak. Ken je mensen die flesvoeding geven? Vraag anders aan hen een beetje zodat je kan testen of hij die smaak wel lekker vind, voordat je straks allemaal merken in huis heb, tis al duur genoeg!

Liefs Reneke

Hoi Nesi

Ik herken jouw verhaal wel. Tom had dit met de overgang van een kleinere smallere speen op z'n fles naar een grotere en iets dikkere speen. Hij kreeg dit omdat hij meer melk moest heeben en dat paste niet goed in z'n oude fles. Het was een drama!!   Ik nam tom een beetje in de houtgreep en duwde de fles er gewoon in. Met mijn flesgevende hand pakt ik zijn kin vast, het is een beetje een gevecht, maar na een klein weekje was t over. Hij kreeg niets anders dan uit die fles. Boor jou een beetje moeilijk, omdat je ook nog borstvoeding geeft, maar wie weet werkt t bij jou.

Succes

Manon

Terug
Bovenaan