Heterotope zwangerschap

Ja gaat goed hier ben nu 7 weken een beetje heb 21 Dec mijn termijn echo fijn om te lezen dat je nu ook 26 weken bent hopelijk gaat alles nu goed ja slopend is het idd! Ik kon idd ook geen recente verhalen vinden dus dacht probeer het op deze manier haha weet je al wat het wordt? 

Hallo allemaal,

Ik wil ook even reageren, ik heb in december ook een heterotope zwangerschap gehad. Alleen bij mij is dit niet herkend, mijn eileider is geknapt waarvoor mijn buikholte en andere holtes vol liepen met bloed. Dus het is echt kantje boord geweest. Ook ben ik geopereerd en heb anderhalve week op de acute opname afdeling gelegen. Een week later had ik weer controle en bleek ik nog zwanger te zijn, mijn hcg hormoon duide op tweelingzwangerschap. Ze konden ook op de echo zien dat ik een dubbele eisprong heb gehad. 
Ik kan niet geloven dat ik nog zwanger was, en al helemaal niet dat het gezond kon zijn. De hele zwangerschap onder strenge controle gestaan en 31 juli bevallen d.m.v een keizersnede van een gezonde dochter van 8 pond. Ik heb er mentaal wel een klap van gehad. Maar omdat het zo zeldzaam is kon ik geen lotgenoten vinden. 

Maar hier is dus wonder boven wonder alles goed gegaan! Ik ben ontzettend dankbaar voor mijn dochter.

Hoi dames,
Ik ben afgelopen zaterdag geopereerd aan een bbz en was een beetje aan het google erover toen ik op dit topic kwam. Wat een bizare situatie maken jullie mee. Maar wat ik mij afvraag hebben ze tijdens de kijkoperatie niet gezien dat er toch een vruchtje in de baarmoeder zat?

Ik heb geen oparatie gehad uiteindelijke heeft een vruchtje het overleeft en de anderen in de eileider heeft mijn lichaam zelf opgeruimd om het maar even zo te noemen ben nu 17 weken zwanger

KellyM, bij een kijkoperatie komen ze via de buikwand naar binnen (een bij de navel en een of twee bij de lies) of eventueel met een bikinisnede, ze komen dus niet in de baarmoeder, en daar zullen ze dus ook niks in zien. Ze bekijken de baarmoeder zegmaar van buitenaf, ipv vanbinnenuit. En van daar is dus niet echt te zien of daar nog een embryo in zit of niet. Zeker als de zwangerschap ook nog te pril was om te herkennen op een echo gaat het ook nog maar om een heel klein dingetje dat erin zit. ;)

Oke dankjewel voor jullie reactie ik ben nu bijna een week verder ze hebben de linker eileider weg gehaald met het vruchtje maar het vreemde is dat ik mij nog steeds zwanger voel vandaar de vraag nu heb ik net getest en is mijn test nog steeds positief kan dit nog van de BBZ zijn of had mijn hcg dan al gedaald moeten zijn?

Ik ben momenteel 38+2 zwanger van een dochter maar ook ik ben in het begin geregeld in het zkh geweest aangezien het eigenlijk een 2ling was maar 1 buiten baarmoederlijk. Gelukkig heeft mijn lichaam het zelf opgelost en is er niet ingegrepen hoeven worden!

Ik kwam er ook achter door een extra controle aangezien ik helse pijnen had aan de zijkant van mijn buik en tijdens die echo niets te zien in mijn baarmoeder maar wel inderdaad ook heel veel vocht op plaatsen waar het niet hoorde. Toen gelijk door naar het zkh. Gelukkig na 4 weken bleek mijn lichaam het te hebben overgenomen en groeide het vruchtje ook goed in mijn baarmoeder.

Nu dus aan het aftellen wanneer ik haar kan gaan ontmoeten❤

Terug
Bovenaan