Heterotope zwangerschap

Leuk om te lezen dat het ook nog "goed" kan gaan!
ik ben vorige week met spoed geopereerd. Ze hebben mijn gescheurde eileider weggehaald en het vruchtje dat daar al bijna een maand aannhet groeien was ?
ik had een maand geleden een spontaan miskraam, na enkele weken begon ik terug te bloeden, ik blij want wij wilde snel terug zwanger geraken.
Na 3 weken "menstruatie" toch maar eens naar de huisarts geweest, na een spoed doorverwijzing is mijn eileider gescheurd bij de gynecoloog, een uur later lag ik op het OKa..

Hoi iedereen,
De 1ste keer dat ik zelf op een forum schrijf eigenlijk. Misschien omdat ik me heel alleen voelde in wat ik meemaakte tot ik deze verhalen las.
Ik was bijna 10w zwanger. Zo gelukkig! Onze we leefden op een rose wolk en keken uit naar de 12w echo dat je iets meer zekerheid hebt dat het goed blijft gaan.
Afgelopen maandag 2de kerstdag was onze ergste nachtmerrie. We gingen smorgens naar de gynaecoloog/vroedvrouw en ze zei dat de baby niet meer gegroeid was en het er niet goed uit zag. Ze had ons een afspraak gegeven om s anderdaags terug te gaan bij een andere gynaecoloog om een nieuwe echo en bij hetzelfde resultaat om dan medicatie te krijgen om de baby te laten afkomen.

Heel geschokkeerd gingen we naar huis en met veel verdriet.. we zijn in de namiddag naar het het spoed gegaan in een ziekenhuis om een 2de opinie te krijgen. Daar hebben ze ons 5u laten wachten om uiteindelijk een afsprakenkaartje mee te krijgen voor de dag erna bij een gynaecoloog wat samenwerkte met het ziekenhuis.
Heel teleurgesteld weer na huis, de onzekerheid met wat we moesten doen en wie we nog konden vertrouwen was volledig weg.
De dag daarna zijn we dan toch naar een ander ziekenhuis gegaan waar we gelukkig meteen geholpen werden.
Ze controleerden alles tijdens de echo waar ze dus op uitkwamen dat ik een heterotopische zwangerschap had. Ik moest onmiddelijk daar blijven en geopereerd worden. De baby was al een heel stuk gegroeid zeiden ze omdat het er al 10w zat.
Het verlies wat ik nu heb is ondraaglijk, ik ben niet 1 maar 2 baby's verloren. 1000 vragen in mijn hoofd. Wat als ze dit eerder hadden gezien ? Had de baby in de baarmoeder meer kans gehad ? Zoveel vragen en het zou fijn zijn om te weten of iemand van jullie zich ook zo gevoeld heeft?

Terug
Bovenaan