hier ook een jongetje met buikgriep...

Nou, het jochie knapt nog niet echt op. Was hij gisteren en eergisteren (ondanks het overgeven) lekker vrolijk. Vandaag is hij alles behalve dat. Hij heeft (nog) niet overgegeven, maar is inmiddels wel flink aan de diarree. Hij drinkt maar mondjesmaat en heeft een droge huid, droog neusje, droge mond en rode oogjes. Hij ziet ook wel een beetje bleek nu. Hij wil alleen maar bij me zitten en op m'n schoot hangen.

Dus ik heb maar even ons landelijke icare-nummer gebeld ( ik weet niet of iicare overal bekend is, maar hier is het zoiets als de thuiszorg, ze hebben kraamzorg, een uitleenwinkel voor krukken e.d. en hebben een 24-uurs nummer met verpleegkundigen).
De vpk dacht al wel haast aan beginnende uitdroging en stelde voor om de HA-post te bellen. Aangezien hij nog zo jong is en uitdrogingsverschijnselen heeft, willen ze hem toch even graag zien.

Zometeen om 15:10 een afspraak. Ik ga het arme jochie even wekken zo, even temperaturen (willen ze daar graag weten) en hup in de auto naar het ziekenhuis.

Ik laat wel even weten hoe het afgelopen is.

Groetjes happyM.

Och arm ventje, wordt maar snel weer beter.

Dikke kus van Tess en Nanda

Nou weet je al wat meer???

Beterschap voor je ventje.
Liefs sandra

Arm frummeltje!! Weet maar al te goed hoe je je nu voelt!
Een lekkere knuffel en een dikke kus voor jou, snel opknappen hoor!

Esmé mv Kay

Nou, hier weer een update,
Bij de HA-post dachten ze inderdaad aan een "gewone" buikgriep. Ik heb zetpilletjes voor hem meegekregen tegen de misselijkheid. Deze mag hij zo nodig hebben. Verder heb ik direct maar even ORS gehaald. Sinds vanmiddag wou hij niks meer drinken. Dat ORS vind hij enorm smerig (er zit ook een hele foute kauwgomballensmaak aan). Ik heb het naturel geprobeerd te geven. Verdund met extra water, beetje roosvicee erdoor, zelfs door een beetje appelmoes geprobeerd. Niks hielp.
Vanavond wilde hij ook niks eten.
Wonder boven wonder, heeft hij net wel een fles melk van 200 cc opgedronken. Hopelijk blijft dat binnen.
Ben zelf helemaal kapot nu. Vanaf vrijdag ben ik al continue spelletjes met hem aan het doen, zingen, spelen, zorgen maken, verschonen, verschonen, verschonen en "nee" zeggen. Hij blijft namelijk een ondeugd. Hij weet gewoon dat hij wat zielig is, dus meneer zit overal aan. Kattenbrokjes, kasten, lades, dvd-speler, klimt op de salontafel, draait z'n tuitbeker los en smeert z'n drinken uit over tafel, enz enz enz.

Vermoeiende dag. Heb het gevoel dat ik 14 dagen achtereen gewerkt heb. Hubbie is de badkamer aan het verbouwen en steekt dus daar z'n tijd en energie in.

'k ga maar lekker vroeg op bed zo.

Groetjes happyM.

Volgens mij zie ik er wel een beetje uit, zoals die vrouw die hier (soms) rechts in beeld staat. Heel vrolijk, dan wat vermoeider, dan de make-up eraf en dan ontzettend vermoeid en gapend.hihi

och arm manneke!!
moet je nou ook weer komen als hij slecht blijft drinken ivm eventuele uitdroging? of gaan ze er vanuit dat de ORS voldoende is?

sterkte en lekker slapen vannacht!

liefs Jenneke mv Ivar

Och, och wat een gedoe. Hopelijk gaat het vannacht beter en is hij morgen weer een stuk opgeknapt.

Liefs Nanda

Terug
Bovenaan