Hier ook irritaties!

Uhm tja, ik vind het soms juist wel lekker dat ie fff weg gaat :)

We hebben het super samen, laten elkaar vrij in dingen, maar kan ook erg genieten van mijn eigen vrijheid, even zelf bepalen wat ik kijk, hoe laat ik naar bed ga, waarna ik kijk op de computer etc... even geen verantwoording

Mijn vriend, oeps man, gaat ieder jaar wel een weekendje of 2 weg met vrienden.

Dit jaar is hij al 3 keer weggeweest
een weekendje nederland met de voetbal
een lang weekend met vrienden naar de sneeuw
en bijna een week met de mannen uit de familie
Hij heeft dit ook echt wel nodig.

Voor mannen en vrouwen is een zwangerschap zo verschillend, zij staan er eigenlijk maar bij, voelen niks, merken niks [ behalve onze hormonen ] en moeten het daar mee doen....machteloosheid.... is ook best lastig denk ik....

het blijkt ook in de mannen naar boven te komen dat ze ineens uit willen gaan, behoefte hebben aan de deur uit..... niet om vreemd te gaan maar omdat ze straks weten meer thuis te zijn....

En ja het is zwaarder een zwangerschap als je een kleintje of laat staan 2 kleintjes hebt lopen.
Ik zag er ook wel tegenop, 3 dagen werken, zoon vakantie dus opvang regelen etc en racen tegen de klok... maar het is gelukkig allemaal meegevallen...

Spreek je uit, laat je hormonen spreken, dan komt er uiteindelijk begrip, 2 kanten op

en ja hij kan best een ander weekend op stap!

Weet je ook een probleem is, wij hebben het allemaal niet zo nodig, wij halen heel veel voldoening uit ons gezin en de kids, zij staan op 1.... althans als ik voor mezelf spreek.... ik heb het niet zo nodig om veel weg te gaan, doe liever dingen samen..... voor mannen blijkt dat toch wat anders

Hey!

Ik kan me niet zo goed concentreren om alle andere meningen te lezen, maar ik denk idd dat je goed bezig bent.
2 weekenden achter elkaar weg en jij zwanger en voor 2 kinderen zorgen. Dat zou geen enkele vrouw trekken.
En tuurlijk wil je er niet teveel irritatie over, maar heeft hij al eens een heel weekend voor de kids gezorgd?? Inclusief was, stofzuigen en boodschappen?
Ga anders toch eens met een vriendin een weekendje naar het strand met sauna ofzo en laat hem maar eens zwoegen.

Ik spoor mijn man wel eens aan om met de mannen wat te gaan doen, maar dat vindt ie zielig voor mij.
Ivm mijn ziekte kan ik niet stappen e.d. maar ik laat mijn lief daar vrij in. Maar hoe ik er ook op sta, hij gaat niet.
Terwijl ik wel rustig een avondje weg ga hahahaha.
Ik heb dat soms gewoon ff nodig. Even geen moeder, geen partner gewoon als mezelf heerlijk!

En dat ze in het westen allemaal full time werken is onzin hoor. Zeg maar ze moeten wel, omdat ze in kasten van huizen wonen. Ik weet niet of je kinderen daar gelukkiger van worden hahaha
(sorry meiden uit het westen haha)
Jij bent zoals je bent en als jij 20 uur genoeg werken vindt en nog eens huishouden erbij en 3 kinderen vind ik dat je het al prima doet.

Succes!

kus

dat van die uren heb ik niet eens gelezen.... Nou ja zeg... wat is dat voor raars... Ja in het westen is het wel anders [ik kom oorspronkelijk uit het midden ]... want ja Daar worden ze over het algemeen VEEL beter betaald dan het oosten...

mij lukt het ook niet om alles te lezen..
en ik kan me ook jou situatie niet indenken omdat dit onze eerste word..
ik snap natuurlijk wel dat je man eens een weekendje weg zou willen, daar heeft iedereen wel eens behoefte aan (vooral mannen volgensmij)
en ik ben ook zo dat als ik een weekendje weg wil ook het liefste mijn man er ook bij wil hebben, maar ja dat is mijn eigen keuze..
betekend dan niet dat hij er dan ook zo over moet denken..
is bij jou natuurlijk wel rot omdat je ook nog voor 2 kids erbij moet zorgen.. is er niemand dan die je dat weekend zou kunnen helpen??
maar ik zou dan ook zoiets hebben dat hij gerust een ander weekend nog op stap kan en niet meteen het weekend erna..

mijn man heeft nu zoiets van ik wil nog wel eens op stap en van mij mag hij gaan..
ik weet dat hij daar nu gewoon behoefte aan heeft omdat het kindje er nog niet is..
en ik laat hem ook lekker gaan maar gelukkig heb ik ook veel mensen in de buurt die ik altijd ook kan bellen als hij toev de tel even niet hoort..

en dat vele werken daar in het westen snap ik echt niet.. hier werken genoeg moeders 20 uur en is heel normaal..
toevallig was er bij ons laatst een solisitante uit amsterdam, zij wou 4 dagen gaan werken, is alleenstaand en heeft een kindje van 1,5..
toen ze hoorde dat ik voor 24uur terug kom wat haar opmerking "zo weinig"??
vond dat zo raar, ik bedoel ik krijg een kindje om ervoor te zorgen en op te voeden en niet om ze 4 dagen door een ander op te laten voeden..
er is nog meer in het leven als werken voor mij!!!
nouja dat zal mischien wel aan mij liggen..
veel succes en sterkte ermee meid!!
en je komt dat weekend echt wel door..
gr

Herkenbaar hoor!
Ik werk 40 uur en heb een kleine van nog geen jaar... dus ik ben heel blij als ik een keertje kan uitslapen. Moet hem wel echt overhalen om op te staan met de kleine in het weekend! Want: 'hij werkt toch ook en heeft het zwaar' ..... tsja en dat zijn mannen.
Die zijn niet zwanger en nooit geweest, dus zullen alleen van ons moeten aannemen dat het zwaar is.
Lekker van je afschrijven, een fijn weekendje ervan maken met je zoons en hem vrolijk tegenmoet gaan zondag. Misschien kans als jij het gezellig maakt met en voor hem dat hij zich nog schuldiger voelt en ook echt wat terug doet voor jou??

ps, oja voor ik dadelijk iedereen op mijn dak krijg dat ik zoveel werk... het gaat nu eenmaal tijdelijk niet anders. Mijn man werkt dus nu 4 dagen en ik 5.

Alles is sowieso een eigen keuze in de zin van hoe jij het met je man/vriend aanpakt. Dat jij, Eses, ervoor kiest om 5 dagen te werken en je man 4 dagen (ikzelf zou dat andersom doen, als dat zou kunnen) is helemaal jullie keuze. Iedereen moet sowieso doen waar diegene zich goed bij voelt, anderen kunnen alleen maar hun mening, suggesties en adviezen uitspreken en dan is het altijd nog maar de vraag of je er wat aan hebt.

Maar goed, ik kom dus wel uit het westen. Ik werk niet en de studie is gestopt. Maar daartegenover staat dat we niet in een kast van een huis wonen, dus bij ons kan dat. Dat is maar net een overweging die je zelf maakt. Zou best een kast van een huis willen (wie niet?) maar ik ben liever zoveel mogelijk bij m'n gezin straks dan dat ik veel ga werken en groter kan gaan wonen. Pure gewenning, en wat je niet kent kan je ook niet missen. Maar inderdaad, in het westen verdien je meer dan elders in het land (heb afgelopen zomer in Almelo gewoond en verdiende daar 2derde van wat ik hier verdiende) maar daartegenover staat weer dat alles hier ook duurder is dan daar. Het is maar net wat je gewend bent.

Anyweg, hoop sowieso dat iedereen gelukkig is met hoeveel er straks gewerkt zal worden en hoeveel geld er binnen zal stromen (of niet) en dat iedereen lekker van de kleine spruit zal genieten en ook met de steun van de partner :)

dat is idd zo jessica, over het algemeen ligt het financiele plaatje gelijk..
als ik hoor wat de huizen in het weste kosten tegenover hier in limburg is dat een super groot verschil...
maar de lonen zijn daar ook echt wel naar, voor het werk wat ik hier doe zou ik in het westen volgensmij het dubbele verdienen..
en natuurlijk is het zo dat niet iedereen het kan veroorloven om veel minder te gaan werken.. maar het is ook de luxe die je wel of niet gewend bent..
ach ja uiteindelijk komt het altijd allemaal goed he!!

ow ja wat ik was vergeten ( dacht ik aan toen ik in bed lag gister hihi, was toen nog even aan je verhaal aan het denken)
hoe kan het dat je man het een probleem vind als jij minder zou gaan werken, maar hij kan wel op wintersportvakantie???
dat vond ik een beetje vreemd, heb zelf zoiets als jij je daar prettiger bij voelt, dan mag hij wat langer sparen voor die vakantie..
nouja laat even weten hoe dit weekend je verloopt!!!
xxx

Terug
Bovenaan