Hier ook irritaties!

Hoi hoiiiii..

Nou hier verloopt tot nu toe alles aardig rustig hoor. Vanacht gezellig bij mijn ouders gelogeerd en ik vermaak me prima, en de kinderen genieten van de logeerpartij. Ondertussen belt en sms't mn man regelmatig..!! Ik ben zelf ook weer wat rustiger geworden merk ik.. raar is dat, dat hormonen toch wel degelijk je stemming kunnen verpesten! Als mn man morgen thuis komt moeten we maar is even goed praten.. en alles doornemen. En jullie hebben gelijk, over dat alle vrouwen in het westen full time werken.. of meer werken, het leven daar (hypotheek) is ook even weer een heel ander verhaal dan hier in het noorden! Maar daarom wonen er in het westen net zo goed vrouwen die fulltime moeder zijn! Het lijkt mij gewoon fijn om 16u te gaan werken, zodat ik ook is een heel weekend vrij ben, en dan gezellig met mn man en kids ben. Want nu werk ik dus bijna ieder weekend (soms gewoon 1 ochtend en avond) maar toch, echt een heel weekend vrij, ben je dan niet. Een beetje meer respect en begrip voor je vrouw zou van mij wel mogen, maar dat heb ik al zo vaak gezegd.. het zit er nu eenmaal in, zo is hij.. dat kun je bijna niet veranderen. Ik denk dat we maar is duidelijk wat afspraken moeten maken over hoe of wat. Ondertussen bevalt het mij best wel hoor, even zonder mn man.... mn eigen ding doen! Het enige nadeel is dat het wat pittiger is. Nouja tis maar even he. Bedankt voor alle reacties! Hartstikke fijn om even te lezen, doet me goed!

Bedankt!!!!!!!!!!! En een fijn weekend allemaal!
Liefs mammma

Jij bent te lief!!!!! Als jij 16 uur wil werken in plaats van 20 uur omdat je dat te zwaar vindt dan doe je dat in goed overleg. Dat heb je gedaan en nu ga je maandag naar je werkgever en geef je aan dat je 4 uur minder wil werken. Wat andere vrouwen doen moeten zij weten. Ik ken vrouwen (in het westen, midden en zuiden) die werken 32 uur, maar daar hoef jij toch geen boodschap aan te hebben? Jij moet doen waar jij je goed bij voelt en niet naar wat je man vindt en zeker niet omdat de norm is omdat ze dat in het "westen" ook doen. Daar kan ik zo boos om worden. Ik kom uit het midden en ik zal je vertellen dat ik net als mijn zusje als de baby er is tijdelijk helemaal stop met werken. Ik werk in het westen en zelfs daar wordt het geaccepteerd.

Dat jij het goed vindt dat hij gaat stappen en weggaat dat moet je zelf weten en als jij dat ok vindt, vind ik het ook ok, maar hij mag wel een beetje meer rekening met je houden. Misschien moet je hem eerlijk zeggen wat je ervan vind en je niet af laten schepen. als jij even de stad in wil, moet je gewoon gaan en extra lang wegblijven.

Stuur je man hier maar even langs, binnen een week heb ik hem in model (hahahaha). Nee hoor geintje, vertel hem eerlijk hoe je je voelt en laat je niet afschepen.

Wat een verhalen allemaal zeg, maar het is wel herkenbaar. Mijn man gaat ook graag het cafe in, het liefst heel vaak maar we hebben nog geen kinderen dus vind ik dat niet erg. Ik ga toch vaak lekker vroeg naar bed en dan kan hij daarna nog wel even weg. Ik ga straks 24 uur werken en mijn man waarschijnlijk 36. Dat is inderdaad heel persoonlijk en iedereen moet gewoon doen waar hij/zij zich goed bij voelt. En als het niet gaat/ toch anders uitvalt dan je verwacht kun je dat altijd weer aanpassen toch? Voor alles is een oplossing.

mammma, hopelijk kom je het weekend goed door en houdt je man wat meer rekening met jou de komende tijd. Als tip geef ik ook mee dat jij natuurlijk ook een keer lekker een weekendje/dagje weg kunt gaan met vriendinnen. Sterkte!

Hoho, niet de vrouwen van het westen zo bekritiseren! Kijk eerst is naar de huisprijzen hier! Daar schrik je je rot van, voor een flatje betaal je al gauw tegen de 2 ton. Veel vrienden van mij beginnen in een zomerhuisje, wat heel klein en wat haast onbetaalbaar is. Ik MOET wel werken, anders kun je niet eens een normaal flatje kopen. Zelfs huren is belachelijk duur hier. Wij hebben hier voor in een simpel minihuisje gewoond, 1 slaapkamer (met een kind), en daar betaalde we 525 euro voor. Exclusief gas water en licht. Nu hebben we eindelijk een flat kunnen kopen met veel moeite. En daar ben ik hartstikke blij mee, ik baal er best van dat ik 24 uur moet werken, want ik zou die tijd best wel met mn zoon willen door brengen. Het is niet zo dat ik geen zin heb om te werken. Maar ik MOET. Ik zit dan ook in een dilemma over hoeveel uur ik moet gaan werken als de 2e er is.
Maarja... wat betreft het verhaal over de mannen. Herkenbaar, die van mij denkt dat ik niks te doen heb als ik niet hoef te werken. Naast je werk komt er ook nog is het huishouden, de boodschappen en de zorg voor je kind er bij. Maar goed, dat is dan denk de kortzichtigheid van de man;)

En over dat je hier in het westen meer zou verdienen, klopt naar mijn inziens ook niks van. Want ik verdien niet meer en niet minder dan dat ik in het noorden zou werken. En mijn man ook niet.
Sorry, ik wind me er wel een beetje over op, dat er zo over het westen wordt gedacht.

Spreek uit ervaring als ik zeg dat ik hier zeker 1derde meer verdien dan in het oosten van het land (waar ik dus ook eventjes heb gewoond) en de huizenprijzen zijn daar wel lager. De randstad (waar dan ook in de randstad) in een stuk duurder dan buiten de randstad, maar daar zijn de lonen dus ook op afgestemd. Anyweg, het verhaal over MOETEN werken klinkt me bekend in de oren. Nu werk ik niet en dat ben ik voorlopig ook nog niet van plan, tenzij het dus moet vanwege het financiële plaatje. Wij hebben een klein 3 kamerappartementje (eigenlijk 2, maar zelf een tussenwandje in de woonkamer geplaatst die toen nog 34 m2 was). Zo hebben we toch nog plaats voor de baby in dit huis (wilde niet weer verhuizen omdat ik in september hier pas ben gaan wonen), maar de babykamer (onze oude slaapkamer dus) is dan ook maar 6 m2. Als wij een 2e kind zouden krijgen over een paar jaar zijn we dus ook verplicht om te verhuizen, en dan komen we ook niet onder de 400 euro kale huur en dan heb je het inderdaad nog maar over een simpel appartementje met net genoeg ruimte in een niet al te beste buurt (haaglanden). Het is passen en meten geblazen! Vind het sowieso belachelijk dat het tegenwoordig almaar om geld moet draaien in de maatschappij, het maakt niet meer uit of je je kind te eten kan geven of niet... als een ander maar winst maakt.

Maar weer even back on topic: mammma, hoe is het gesprek met je man gegaan? En heb je toch nog een geslaagd weekend gehad??

hahahah.. tjonge jonge.. wat ja een stapel reacties! Ik heb eigenlijk een heel fijn weekend gehad.. lekker geshopt en eigenlijk had ik voor mijn gevoel meer vrijheid "dankzij lieve opa's oma's en een tante/mn zusje" dan in een gewoon weekend! Dus wat dat betreft viel me het allemaal reuze mee.. ach het was gewoon de irritatie omdat hij dus volgend weekend van plan was, om weer te gaan stappen..... dan denk ik.. denk dan zelf eerst even na. En over dat minder werken hahahahah..... wel leuk al jullie uiteenlopende reacties, iedereen heeft zo zijn eigen ideeen en mogelijkheden natuurlijk over moeder zijn en het hebben van een baan. We zullen het eerst is even een tijdje aan zien zo, gaat het me echt niet lukken.... dan zullen we het er nog maar is over hebben!

Nogmaals, bedankt voor alle reacties!
Ik ga de kinders wakker maken, de man is alweer aan het werk vandaag.. vanuit de bus/Oostenrijk, gewoon weer gezellig aan het werk.

Nou doei doeiiiiiiiiiiiiiii!

Tja je hebt behoorlijk wat aangewakkerd zeg! :p
Maar gelukkig gaat het allemaal op een gezellige manier. Ben in ieder geval blij voor je dat je een fijn weekend hebt gehad!

Terug
Bovenaan