Hij slaapt weer!!! (voor de twijfelaars over inbakeren)

Hallo meiden

Eigenlijk overtuigd dat na de dut van 1,5 uur aan het begin van deze middag mijn lieverd echt niet meer zou gaan slapen, ben ik net aan het 2e bedritueel van deze middag begonnen. Hij gaapte al tijdens en vlak na de voeding, maar meteen weer terug naar bed vond ik zo zielig... Ik ging er maar vanuit dat hij nog 'aan het wakker worden' was. Dan gaap ik nl ook wel eens een paar keer. Misschien had ik toen toch meteen moeten reageren.
Ik heb een kwartier met hem gespeeld en geknuffeld, papa uiteraard gebeld over de grote prestatie:1,5 uur slapen op eigen kracht en een klein kwartier in de box. Daarna heb ik hem weer naar bed gebracht. Geen tekenen van slaap, maar hevige activiteit in de box: geklets, gespartel, maar geen gapen meer. Aangezien de site van inbakeren aangaf dat overactiviteit ook een teken van vermoeidheid kon zijn, heb ik mijn mannetje naar boven gebracht, onder hevig protest ingebakerd en in bed gelegd. Nou, dat wilde hij dus niet! Ik vind hard huilen niet nodig, dus heb hem gekalmeerd in mijn armen, weer terug gelegd en gezegd: jij gaat slapen! Na enig gejammer, een paar keer fiep terugstoppen en wat aaien en kusjes op zijn voorhoofd...

IS HIJ GEWOON WEER IN SLAAP GEVALLEN!

Voor de tweede keer op een middag... Een wonder!
Nou, twijfelaars: ik raad jullie aan om het te proberen! Bij ons CB kan je een bakerdoek lenen om het uit te proberen, misschien kan het bij meer bureaus. Ik heb een doek van een onbekend merk, niet helemaal handig, maar perfect om het even in uit te proberen. Ik ga nu betere doeken aanschaffen, want ik ben 'om'. Deze heb ik gekregen, dus ik moet even navragen of zij de doek niet terugwillen, maar dat verwacht ik niet (hij is gesteriliseerd, dus weinig kans op meer kinderen). Als dat zo is, mag iemand hem voor weinig van me overnemen.

Groetjes,
Rosanne, een hele blije mama met voor het eerst in 2 maanden tijd over!!!!!!!!!!!!!!!!

Hee Rosanne,

Ik heb je toevallig net een mailtje terug gestuurd. Wat fijn zeg dat hij lekker heeft geslapen. Toen ik Evi voor het eerst inbakerde wist ik niet wat me overkwam. Ben ook verschillende keren wezen kijken hihii. En sindsdien slaapt ze 's nacht ook door.
Ik hoop echt voor jullie dat hij goed blijft slapen en  jullie een lekker uitgeslapen en tevreden mannetje hebben.

groetjes Sonja

Hoi Rosanne,

Wat ontzettend fijn! Hopelijk rust Loek nu goed uit en wordt hij steeds gezelliger! Hij verdient het ondertussen echt om lekker in zijn vel te zitten, na die liesbreuk, operatie, enz. Heerlijk dat jullie een oplossing hebben gevonden!

Groetjes,

Eveline

Hmmmm...

Bedankt voor jullie reacties! Het is inmiddels even iets minder fijn. Loek was moe toen 'papa' thuis kwam. Papa heeft alleen moeite met inschatten waar Leok behoefte aan heeft en deed erg enthousiast tegen hem. Begrijpelijk, maar niet goed getimed. Loek helemaal blij en druk, drukker drukst, want hij heeft weinig nodig om druk te worden, zeker als hij al over zijn vermoeidheid heen raakt. Ik heb hem naar bed gebracht, maar heb een uur met een krijsende baby gelopen. Iedere keer als hij in slaap viel of ik hem weglegde, begon hij weer opnieuw.
Mijn eten koud en waar was papa? lekker zijn eten warm opeten en daarna de gebruiksaanwijzing van het nieuwe navigatiesysteem doorlezen... Lieve papa hoor, echt. Alleen weet hij niet goed raad met deze buien en laat die soms wat makkelijk aan mij over. Alsof ik niet warm wil eten en radeloos wordt van dat gehuil.
Ik voel me zo schuldig! 1,5 maand geleden raadde het cb ons al inbakeren en rrr-regels aan. Ik wilde het een week doorzetten en kijken wat het zou doen, maar de papa vond het niks. Hij hield zich niet aan de regels en wat ik de hele dag had gedaan, ging zo 's avonds teniet. Ik ben toen gestopt omdat het niet werkt als je niet op 1 lijn zit. En nu spijt dus! Ik had toen moeten doorzetten. Dan hadden we waarschijnlijk veel voor kunnen zijn. Op de site van inbakeren staat dat als het lang duurt, het hormoonsysteem ontregeld raakt en te veel hormonen produceert waardoor slapen steeds moeilijker wordt. Hadden we dus misschien kunnen voorkomen... Shit zeg! ik ben al de hele tijd aan het huilen. Loek heeft ook niet veel aan een huilende mama, dus daar zal ik eens mee ophouden. Heeft toch weinig zin!

En ik weet niet wat ik nu moet doen met onze 'regelmaat'. Loek ging om 19.00 uur na een flesje doodop slapen. Maar nu ga ik voeden na het wakkerworden. Het was zo'n duidellijk slaapritueel: badje of masseren pyama aan, flesje en naar bed. Nu ligt hij door het drama net met zijn kleren nog half aan al te slapen. Een huiluur is nou ook niet echt een fijn bedritueel...

(een goede dag lijkt nu even minder goed, maar ik weet dat hij wel goed was, hoor)

Hoi Rosanne,

Vreselijk he, als ze dan weer een uurtje huilen lijkt het echt alsof ze de hele dag gehuild hebben. Althans, zo voelde het voor mij altijd.
Maar je moet je niet schuldig voelen, meissie! Jij probeert te doen wat het beste voor je kind is, en aangezien je geen handleiding hebt gekregen, moet je dat gaandeweg uitvinden. Dat ben je nu aan het doen en dan doe je het dus prima!!!!!
Het duurt ook weer even voordat dit nieuwe ritme in jullie systeem zit, je moet het even tijd geven. En de meeste mannen bedoelen het niet zo slecht, maar denken serieus  dat wij beter zijn in de kindjes troosten. Of ze komen gewoon niet op het idee dat ze ook wel eens in actie mogen komen, of dat ze hun kind juist even met rust moeten laten. Zou je man Loek ook niet troosten als je het vroeg? Soms hebben ze gewoon even een 'hint' nodig.

Het komt echt allemaal weer goed! Houd je taai!

Eveline

Hoi Rosanne,
He wat vervelend zeg! Het ging zo goed vandaag.
Ik zou het gelijk weer oppakken na de voeding. Weer hetzelfde ritueel als wat je deed.
Ik heb met Evi ook wel eens dat we even uit ritme zijn doordat we bijvoorbeeld zijn weg geweest. Na het eerst volgende slaapje begin ik weer gelijk met uit bed, fles, knuffelen, in de box en bij de eerste tekenen van slaap weer terug naar bed.
En ik zou het nog eens goed bespreken met je man (maar dat zul je ongetwijfeld gedaan hebben). Vol houden meid! Komt best goed!!

groetjes Sonja

Als Evi gaat gapen, ben ik eigenlijk al te laat. Evi krijgt een blos op haar wangen en gaat wrijven in haar oogjes en dat zijn voor mij de eerste tekenen van slaap en dan gaat ze naar bed. Misschien is dat bij Loek ook.
Dat wilde ik nog even kwijt.

groetjes

heb je al eens een papa-dag geprobeerd ? wij zitten gelukkig wel op een lijn, maar het scheelt een stuk als papa de hele dag alleen is met de kleine, en dus niet kan weglopen voor het brullen. dan denk ik dat hij snel respect krijgt voor de rrr-regels......
sterkte !!

Terug
Bovenaan