Hij slaapt weer!!! (voor de twijfelaars over inbakeren)

Net mijn man gebeld om te overleggen of ik naar Loek toe zou gaan of niet, is 'ie ineens stil! Na nog een beetje gejammer, slaapt hij nu weer! Ben benieuwd voor hoe lang. En het was snel. Hij was nog geen 45 min wakker en hij begon alweer te gapen. Zou hij nu aan het inhalen zijn?

Hee,

Ik geloof niet dat kindjes trauma's oplopen van huilen. Ze hoeven natuurlijk niet overstuur te raken. Ik weet bij Evi als ik haar in bed leg en ze is tussen het jammeren door stil dan gaat ze slapen. Blijft ze aan een stuk huilen kan ik haar er net zo goed uithalen want dan gaat ze niet slapen. Maar dan probeer ik het een kwartier later weer. Maar probeer wel consequent te blijven. Dat is erg moeilijk, maar dan weet Loek wel waar hij aan toe is! Inbakeren betekend voor hem dan rust en slapen, en uit bed lekker drinken, knuffelen en spelen.
Helpt het je hem op vaste tijden wakker maakt om te eten? Bij Evi hielp dat echt goed. Overdag nooit langer dan 4 uur tussen de voedingen en 's nachts wanneer ze zelf kwam.
Nu is voor haar alles voorspelbaar en dat is toch wat ze nodig hebben. Maar consequent blijven is denk ik om ritme te krijgen het belangrijkste. En over de pacco doek, die zijn erg fijn. Wij hebben er veel aan gehad.

groetjes Sonja

Hai sonja

Wakker maken voor voedignen doe ik niet. Ik heb het een paar keer geprobeerd om 23.00 uur, maar ik vind dat niet prettig en Loek wordt er ook niet vrolijker van. Hij heeft vanzelf een vast moment op de dag gekregen, om 19.00 uur een flesje en daarna slapen. Nu zal het ritme wel helemaal omgegooid worden, maar ik heb er vertrouwen in dat er wel weer een nieuw ritme komt. En zoniet, dan zien we wel weer verder.

(Ik heb nog gemaild)
Rosanne

Ik laat Lotta ook nooit echt lang huilen, vaak haal ik haar dan even met doeken en al uit bed, in de donkere kamer blijven, zachtjes praten/wiegen en dan weer in bed. Soms moet dit tot twee keer toe, evt. met zachtjes aan de borst kalmeren. Maar ze blijft in de (donkere) kamer, in de doeken. Soms troost ik op die manier wel gedurende een half uur een paar keer,  voor een slaapje van maar driekwartier, maar heb het idee dat het toch werkt want hoef steeds minder te troosten en ze slaapt steeds beter.

Ik snap je frustratrie btw, mijn partner was ook erg inconsequent tot hij laatst een week thuis was: toen zag hij hoe druk het is met haar en snapt hij dat Lotta de structuur echt nodig heeft.

Ze is nog steeds een lekkere drukke baby, maar het gaat wel echt goed, dus lang leve de RRR en de doeken (wij hebben ook een pacco)

Succes.

Terug
Bovenaan