Hij slaapt weer!!! (voor de twijfelaars over inbakeren)

Hallo

Ja, de papa en ik hebben vanavond een 'goed gesprek' gehad, hoor!
Verder ben ik zelf nu ook even helemaal van slag! Loek had altijd vaak honger, wilde om de 2,5 uur eten, dacht ik. Maar nu denk ik dat ik honger en slaap steeds heb verward. Na het huiluurtje is hij in slaap gevallen en nu slaapt hij nog steeds! De laatste voeding is al 5 uur geleden! Daar gaat het ritme wat we dachten te hebben! En wat vanaf nu? We zouden om 19.00 uur een flesje geven en ongeveer 23.00 borstvoeding. Ik denk dat ik het flesje maar oversla en meteen doorga naar de BV. Ik heb nl een wond met een paar hechtingen op mijn li borst, met pleister tot vlakbij mijn tepel waardoor kolven even niet gaat aan die kant. De tijd tussen de voedingen gaat anders veel te lang worden. Loopt de BV straks nog terug...

Ik ga maar lekker naar bed ofzo. Heb net een massage gehad van een goede vriend (is masseur en bood aan om bij me langs te komen voor de massage). Mijn nek en schouders zijn nu lekker los, dus dan kan ik ontspannen gaan liggen tot mijn mannetje zich meldt.

morgen weer verder met de ingeslagen weg!

Hoi Rosanne,

Heb je ook wel eens geprobeerd om Loek wakker te maken voor de voeding om er ritme in te houden?
Evi heeft nu echt vaste voedings tijden, en als ze nog slaapt maak ik haar wakker.
Daar doet ze het goed op. Ik weet niet of je daar iets voor voelt.
Nou slaap lekker, en we horen wel hoe het gaat.

groetjes

Wat kan ik me herkennen in jouw verhaal. Ook wij volgen het  rrr schema, wakker, voeden spelen, box vind onze kleine niets dus dat slaan we over,   schone luier en vanaf het verkleed kussen regelrecht door naar bed.    
Ook ik wist niet dat als onze kleine zo druk deed dat dat betekende dat hij moe was.

En dan pappa,
Ik snapte best dat pappa even wilde spelen met onze kleine als hij thuis kwam, maar ik had de hele dag al naar het gehuil geluisterd.
Ik ben toen om mezelf rust te gunnen (EN DAT MAG BEST, DAT VERDIEN JE GEWOON) even een paar uur weg gegaan en heb pappa met een huilende baby achter gelaten.   Doe dat nu nog steeds regelmatig, gelukkig kan ik wel afkolven en dus geeft pappa de fles.
Vervolgens trof ik pappa radeloos aan en wist niet wat hij moest, en was heel blij dat ik thuis kwam.
Ik heb nu alleen maar begrip gekregen van pappa voor mijn strenge regiem thuis.
En het werkt. Wakker was huilen. Nu hebben we zelfs een glimlach gekregen en kan hij tevreden zijn.

Dit weekend ga ik voor het eerst een hele dag plus nacht weg. En we hebben na 11 weken nog steeds een nachtvoeding. Ik vind het heel spannend  en ben benieuwd hoe ik pappa aan ga treffen als ik thuis kom. Ik denk niet dat ik rust heb als ik weg ben maar ik weet zeker dat ik met open armen thuis onthaald word haha..

Ik vraag me alleen af hoeveel een baby van 11 weken hoort te slapen ? Hij slaapt nog steeds erg weinig.

Veel succes en volhouden hoor

wij maken lars idd ook gewoon wakker om 23.00 fles erin, gaat ook half slapend, en dan meld hij zich om een uur of   7 weer
bij ons werkt het goed, vasthouden, overdag 4 uur en dan snachts 8.
lars moppert alleen even als ik hem na de 19.00 fles in zijn bedje leg, maar meestal hooguit 10 minuten, en om 23.00 slaapt hij zo weer in.
zou dan wel proberen die laatste voeding fles te geven (als je half half doet). dan weet je precies wat hij krijgt, en miss. vind papa het wel leuk om dan het ritueeltje af te werken, flesje, luier, knuffel en naar bed, (kan mama   vast gaan slapen )

Hoi,
wat goed dat je hebt ontdekt hoe en wat. Ik zou dan ook nu proberen door te zetten en de regels heel strak te hanteren. Dus op vaste tijden wakker maken voor voeding. Anders krijg je nog geen ritme.
En schuldig voelen daar heb je niks aan. Je nam toen de beslissing waarvan je dacht dat hij goed was. Met de wetenschap van achteraf is het altijd makkelijk praten, maar toen wist je nog niet wat je nu weet.
Goed van je dat je met papa hebt gepraat. Dat kan zo toch niet. Vaak hebben ze het niet eens in de gaten. En een papadagje doet vaak wonderen. En dan kan jij ook even iets voor jezelf gaan doen, want een beetje ontspanning en zelf tot rust komen lijkt me ook goed.
Groetjes Veerle

Hoi,

Ik dacht dat Ryes zo onrustig werd omdat het een dysmatuur baby was, maar toen ik ben gaan kijken op internet kwam ik er dus ook achter dat Ryes gewoon onrustig en druk wordt op het moment dat hij slaap heeft. En bij baby's die oververmoeid zijn merk je en zie je niet meer of zij nou huilen omdat ze honger hebben of dat er echt iets aan de hand is. Ik vind ook dat huilen niet hoeft en daarbij vind ik het ook zielig. Dus wij waren regelmatig bezig met op en neer lopen naar boven om te kijken wat er nou aan de hand was, met het gevolg dat Ryes helemaal niet meer tot rust kwam. De afgelopen dagen ging hij steeds meer huilen, maar wij dachten dat we alles gecontroleerd hadden en dat er dus echt niets meer kon zijn, maar hij wilde echt niet slapen! Ingebakerd, heeft een slaapje geholpen, want hij was natuurlijk zo moe dat hij wel in slaap moest vallen! Maar de volgende keer weer proberen in te bakeren en hij bleef maar huilen!! 2 uur ben ik er mee bezig geweest! En op een gegeven moment wordt je van dat huilen zo moe................. Toch maar een extra deken op zijn bed gelegd en wat bleek hij had het koud!!!! Nu ik dat weet, leg ik hem ook meteen als ik een gaapje zie of als hij beging te jengelen (nu hoor je het verschil in huilen ineens wel) meteen in bed, hij jengelt dan nog wel een beetje, maar valt dan vanzelf na een minuut of 5 in slaap. Echt heerlijk een kind wat niet meer zoveel huilt! Dat doet je humeur ook meteen goed! Papa en ik zitten gelukkig wel op een lijn, alleen over 1 ding niet. Papa denkt dat als hij de verwarming op de kamer van Ryes aanzet hij het niet meer koud zal hebben, maar de zon staat al op de kamer in de ochtend en ik krijg papa maar niet aan het verstand dat een babykamer maar tussen de 12 en 18 graden mag zijn en dat je je baby gewoon goed warm moet aankleden op het moment dat hij het koud heeft. Dus iedere keer kom ik op de babykamer en is het bijna 25 graden!!! Dat is toch niet gezond voor zo'n kind? Nu is het wel zo dat Ryes best beweeglijk is in zijn slaap en zijn bovenlijfje meestal bloot ligt, maar ik denk dat we dan beter een warme slaapzak met mouwen voor hem kunnen kopen en hem daar in leggen en het beddegoed er afhalen als dat je de verwarming met dit weer aan gaat zetten?

Groetjes,

Jessica

Hee Rosanne,
Hoe is het gegaan na gisteren? lukt het om weer een beetje ritme te krijgen? Ik hoor het wel van je!

groetjes Sonja

p.s had je mijn mailtje nog gelezen?

Hai Sonja

Ja, ik heb je mail gelezen, maar nog geen gelegenheid gehad om te reageren. Ik denk dat ik 'm wel wil. Nu nog niet echt nodig, want ik heb net de paccodoeken gekocht. Maar misschien vast voor het afbouwen straks. Nu kan ik 'm voor de helft krijgen en misschien heb je 'm straks niet meer, toch?
Vannacht heeft loek perfect geslapen, nog nooit zo lang achter elkaar. de voedingen waren om 19.00, 22.15, 4.15 en 8.00 uur. Ik heb zelfs 5 uur achter elkaar kunnen slapen, wauwie!!!!
Vanmorgen met veel protest heeft hij 45 min in zijn eigen bedje geslapen op zijn eigen kamer. Hij slaapt bij ons, maar daar was het te licht (te veel te zien voor hem. Dus ik heb hem in de wieg gelegd die we nooit gebruikt hebben in zijn eigen kamer. Die hadden we eerst bij ons staan en het ledikant op zijn eigen kamer. Zijn kamer heeft gordijnen nl. voor de luxaflex en dat is donkerder. Tweede ronde vanmorgen was ik niet consequent...
Hij begon al te huilen toen ik de kamer inging... Ik had niet weer zin in drama's en ik weet dat hij in de draagdoek heel rustig in slaap valt. Dus in de draagdoek boodschappen gedaan. Het duurde net zolang als bij de huilbuien, maar nu heel rustig. Ik blijf het moeilijk vinden. Nu ligt hij weer huilend in zijn bedje en ik sta helemaal niet achter het laten huilen. Ik denk dat het ook anders kan (eigenwijs???). Maar alle ongevraagde adviezen zeggen het tegendeel, samen met de boekjes...   Ik weet het soms niet meer.
Maar goed, met alle moeite heeft hij vanochtend met de draagdoek erbij al 2 uur en 15 minuten geslapen, da's meer dan de gemiddelde dag in de afgelopen maand!

Ik ga toch maar even naar hem toe... (of niet?) Grrrrrrrrrrr!!!!!!
Nu houd hij weer op. net was hij ook even stil en daarna was het weer brullen. Zal het kind trauma's oplopen van een paar dagen laten huilen??? Ik weet dat veel mensen zo niet denken, maar ik heb wat anders geleerd in een cursus die ik ooit heb gedaan. Dat laten huilen wel degelijk op lange termijn zijn sporen nalaat, vandaar dat ik het zo moeilijk vind om het te laten gebeuren. Zeker zullen we het nooit weten, want niemand weet hoe zijn kind zou zijn geworden als 'ie het anders had gedaan. Toch?!

Ik zal je straks even mailen als Loek slaapt. Ik zit nu op de computer boven (vlak bij de babykamer) waar net als vanmorgen de email niet op zit.

Groetjes,
Rosanne

Terug
Bovenaan