Wat een rijkdom in al die verhalen! Geniet er maar van zolang ze er nog zijn.
Ik denk ook dat mijn moeder een erg leuke oma zou zijn geweest, als ze nog leefde. Ze vond het fijn om (kleine) kinderen om zich heen te hebben. Hip was ze niet echt, maar wel creatief en ze zou Julian ook aanmoedigen om te kleuren, kleien etc.
Mijn schoonmoeder heeft dat juist niet, die is blij dat ze eigen kinderen groot heeft en nu tijd voor andere dingen heeft. Ze vindt het leuk om Julian te zien, maar wordt aan de andere kant wat paniekerig als hij er is. Dan moet opeens een deel van de kamer gebarricadeerd worden zodat Julian niet uit die hoek kan komen en als hij met de onderzetters speelt pakt ze die af want dat is geen speelgoed... Toen ze een keer meeging naar een binnenspeeltuin deden wij direct onze schoenen uit, maar zij niet want: "Dat doen oma's niet"...
Mijn eigen vader is ook niet zo hip. Hij gaat wel elk weekend op stap en heeft een mobieltje, maar daar houdt het hip zijn wel mee op. Hij houdt wel van gek doen met Julian.
En sinds Julian loopt en langzamerhand begint te communiceren vindt ook de andere opa het wat leuker worden om tijd met hem door te brengen. Voorzichtig begint daar nu ook een beetje een band te ontstaan.
De meest hippe grootouder is denk ik de vrouw van Gert zijn vader. Zij is onlangs haar eigen bedrijf gestart en ze blijft zich ontwikkelen op verschillende gebieden. Ze heeft een eigen website en blijft bij de tijd. Leuk om te zien!
Groetjes,
Ellen mv Julian