heyhey
nou, ook ik heb een super bevalling gehad!!
mijn dochtertje is gisteren 1 geworden, maar weet de bevalling nog als de dag van gisteren.
ik werd wakker met weeen.
de vk kwam langs, maar had pas 1 cm ontsluiting. schoot niet op dus.
ook ik heb lekker op de bank tv gekeken, de laatste spullen van mn tas ingepakt, uitgebreid geluncht met mn vriend (die toch maar voor de zekerheid thuios bleef hihi)
om 17.uur kwamen de weeen regelmatig, en belde de vk weer.
we spraken om 19.00 uur in het kraamhotel af. waar ik zou bevallen.
om 19.00 uur had ik pas 3 cm ontsluiting. jeetje, wat een tegenvaller! dit beloofde nog een hele lange avond.
ze brank per ongeluk mn vliezen. (heel raar gevoel, maar idd totaal niet pijnlijk)
ik ging daar lekker in bad liggen. om 21.00 uur wilde ik er uit. de vk controleerde nog even hoeveel cm ontsluiting ik had. 5cm pas. ik had been ween en mocht niet op mn benen staan, omdat ze bang was dat ik door n benen zou zakken. dus ging ik weer in bad liggen.
mn moeder, mn oma en mn vriend waren er de hele tijd bij.
om 22.00 uur kreeg ik persweeen, terwijl ik in bad zat. de vk zei dat ik ze weg moest pullen, omdat i keen uur geleden pas 5 cm had.
nou, dat ging dus mooi niet en ik begon te persen. (lag nog steeds in bad)
de vk was weg gelopen, om andere dingen te doen en ons met rust te laten.
mn moeder zei dat de baby eraan kwam en mn vriend haalde de vk snel.
snel werd ik afgedroogd en ging op bed liggen.
ja hoor, ik was van 5cm naar 10 cm gegaan in een uur tijd.
ik mocht dus mee gaan persen.
en om 22.47 uur is mijn kleine meid geboren.
en de pijn?? moet zeggen dat ik de pijn heel erg mee vond vallen.
heb veel te veel naar die bevallingsprogramma's zitten kijken op tv. en dan zie je iedereen schreeuen en pijn lijden.
dus heb heel mn zwangerschap gedacht: een pretje zal het niet worden, maar er zijn miljoenen vrouwen voor mij bevallen, dus ik kan het ook.
ik heb geen kik gegeven, bij de bevalling.
ja, sommige ween deden best zeer. maar niet zo erg dat ik het uit schreeude van de pijn.
ik was uitgescheurd en moest gehecht worden.
dit vond ik het pijnlijkst van alles!!!
iedere bevalling is anders, de 1 kijkt er met een big smile op terug, de ander zegt gelijk: dit doe ik nooit meer!
maar als het zou kunnen, zou ik iedereen de zelfde bevalling geven, zoals ik heb gehad.
groetjes, do
p.s. in een kraamhotel beval je zonder medicatie. zelfde als een thuis bevalling.
het kraamhotel vind ik ook echt een aanrader voor iedereen!