hoe begon bij jullie de bevalling??

Hoi,

Bij mij begon de bevalling op vrijdag de 13e iets voor 12 uur snachts. Ik werd wakker van de eerste weeen. dacht eerst nog dat het voorweeen waren, maar tegen half 1 (valentijnsdag!!) wist ik dat ik was begonnen.

Met een gevoel van angst en opwinding mijn man wakker gemaakt, en het bad klaargemaakt. Ik heb steeds een tijd in bad gezeten en op bed gelegen (in moederhouding) om de weeen op te vangen. Tegen 2 uur was ook de verloskundige erbij. Ik had toen 3 cm ontsluiting. De weeen waren al flink pijnlijk, maar kon ze nog best goed wegpuffen. Ik kon me ook goed ontspannen, en had heel veel steun aan mijn man. Vooral als ik rugweeen had (op bed) en hij met zijn volle 120 kilo op mijn rug zat te duwen.

Rond 6 uur had ik al 8 cm ontsluiting. Toen heeft de verloskundige bij mij de vliezen gebroken. Helaas had de kleine boef in het vruchtwater gepoept, dus moesten we acuut naar het ziekenhuis. Ik heb die rit in een soort roes van pijn beleeft. In de veloskamer aangekomen was ik even in paniek omdat ik op mijn rug moest gaan liggen, vanwege de controles die ze moesten doen. Eenmaal op bed en aangesloten aan alle apparatuur was dat over.

Ik mocht al vrij snel gaan persen. En dat was het pijnlijkste wat ik ooit heb gedaan. Het hielp wel dat ze een spiegel aan mijn voeteneind hadden neergezet. Zo kon ik zien waar ik naartoe moest persen. En ik zag ook vrij snel het hoofdje verschijnen. Dat gaf me de kracht om door te gaan. Na 24 minuten persen, om 8.07 uur kwam mijn grootste en mooiste moment. Ik zag mijn zoon geboren worden!!! Eerst was er het enorme gevoel van opluchting toen hij naar buiten glibberde en de pijn ineens wegviel. En vervolgens zag ik het hummelte liggen. Heerlijk!!

Ik ben de pijn niet vergeten, zoals zo vaak wordt gezegt. Maar het is het wel dubbel en dwars waard. Ik heb mijn bevalling dan ook heel positief ervaren.

Hallo Emmie,
Ik neem aan dat je inmiddels zelf bevallen bent. Ik ben heel benieuwd naar je ervaring!
Mijn dochter is inmiddels 10 maanden, maar de bevalling kan ik me nog erg goed herinneren!

Het begon in de nacht van de uitgerekende datum toen ik wakker werd omdat de vliezen braken - het was toen 05.00 uur. Om 06.00 uur  ben ik opgestaan om te gaan douchen, maar voelde nog niet echt veel (een beetje als menstruatiepijn). Binnen een uur was het echter niet meer te houden en hing ik over het bed met (wat later bleek) persweeën. Omdat we de persweeën niet als zodanig herkenden, is mijn vriend nog rustig gaan douchen en zijn we om 07.45 uur naar het ziekenhuis gereden met persweeën die iedere minuut kwamen. Ik weet nog dat ik toen dacht 'als dit nog 12 uur gaat duren dan trek ik het nooit'. Aangekomen in het ziekenhuis (jawel, stoer lopend naar binnen... ;-) kwamen direct verplegers aangerend die riepen 'het kindje komt!'. Ik ben de verloskamer ingereden, mocht direct gaan persen en 10 minuten later (om 08.24 uur) was onze dochter er! En dat binnen 3,5 uur tijd! Een uurtje later zaten we alweer terug in de auto naar huis met ons wondertje.

Ik blijk direct de persweeën in te zijn gegaan. Bij een volgende bevalling teken ik weer voor zo'n snelle, zeker nu ik zal herkennen wat er gebeurt!

Groetjes, Patricia

Ik liep al twee weken met weeen toen van vrijdag op zaterdag eindelijk de vliezen braken. Aan gezien de weeen niet erger werden en ik nog lekker wilde slapen alles verschoont en nog lekker geslapen tot 09.00. Toen maar eens de huisarts/verloskundige gebeld. Nog steeds geen hevigere weeen, dus afgesproken dat ze aan het begin van de middag kwam kijken.

Bij controle die middag maar 1 CM omtsluiting. Afgesproken dat we haar vlak voor het einde van haar dienst (op de huisartsenpost) nog even zouden bellen. Tijdens he telefoontje besloot ze dat zenog even langs zou komen om verdere afspraken te maken en even de controles te doen. Want volgens haar woorden klaagde ik zo weinig tijdens de zwangerschap ondanks de klachten die ik had dat ik misschien wel verder was dan ik dacht. Jammer genoeg was die ene cm van `s middags totaal verdwenen.

Na overleg met de Gynaecoloog van het Hofpoort heb ik een diazepam gekregen om nog een nacht lekker te slapen(sliep al twee weken bijna niet). Als de bevalling `s nachts op gang zou komen was er een kamer gereserveerd, en anders moest ik me de volgende ochtend om 07.30 melden op de afdeling en zou ik ingeleid worden. `s ochtends gemeld, om 08.15 het infuus erin, om 11.00 pijnbestrijdeing gekregen (het beste wat ik ooit heb kunnen doen) en om 16.15 mocht ik gaan persen. Om 16.46 had ik onze mooie dochter (Isabelle) in mijn armen.

Al met al is het een heel avontuur geweest, maar door perfecte begeleiding is het een avontuur geweest waar ik met plezier op terug kijk.  

Ik lag met 39 weken in het ziekenhuis met hoge   bloeddruk. Een hele nacht al enorm harde buiken gehad maar niks. Nacht erop op eigen kamer en rond 3. 00 uur geloof ik zijn de vliezen gebroken. Het leek gelijk op gang te komen dus manlief gebeld. Na een uur zakte het weer af en was het weer als de dagen ervoor.... Ze zouden me gaan helpen met medicijnen om het  op gang te krijgen omdat ik toch al in het ziekenhuis lag. Ik zou eerst een soort gel krijgen om het allemaal wat soepeler te krijgen onderin en daarna de medicijnen. Maar na de gel om 12.00 uur begon ineens gelijk de bevalling met de weeen... Een weeenstorm van 3 uur tot gevolg, pfffffff 3 uur heftige rugweeen en nog geen halve minuut rust tussendoor.... om 15.00 uur had ik genoeg ontsluiting en persweeen... Moest ik eerst nog inhouden van hun, maar dat ging echt niet! Nou om   15.36   uur is mevrouw geboren! Alles in 3,5 uur tijd dus..... pfoeh...

Hoi,

Mijn dochter is inmiddels 2 1/2, maar weet het nog precies.
Wij lagen om 1.00 uur op bed. Om 2.15 werd ik wakker van een natte broek, ik bleef druppen tot de wc. Terug uiteraard ook weer. Ja, gebroken vliezen. Ik zat eerst nog te twijfelen of ik mijn man wakker zou maken, hij lag immers ook pas een uur op bed. Samen de verloskundige gebeld, want ik was  nog geen 37 weken.
Rustig onze spullen gepakt en naar het ziekenhuis gegaan. Daar werd ik aan een aparaat gelegd (weet niet meer hoe die heet) om te kijken of er weeën kwamen.   Wij gingen er vanuit dat we terug naar huis gestuurd zouden worden, maar vanaf 7.00 uur had ik harde buiken die vanaf 10.00 uur veranderden in echte weeën. Onder de douche gestaan vanwege rugweeën. Lachgas gekregen omdat ik ze niet weggepuft kreeg. Tussendoor weeënremmers gekregen vanwege een weeënstorm.   Uiteindelijk werd er besloten dat ik een ruggenprik zou krijgen en net toen ze aan het bellen waren, om 15.00 uur, om mij naar boven te laten gaan voor een ruggenprik, kreeg ik persweeën. Ja, 9,5 cm ontsluiting dus geen ruggenprik meer. Ook het lachgas werd weggenomen en toen  stopten de  persweeën, geen enkele wee meer. Dus weer weeënopwekkers gekregen en toen is onze dochter  om 14.01 uur geboren. 23 dagen te vroeg.
Ben nu ruim 13 weken zwanger van de 2e en ben wel benieuwd hoe het nu zal gaan.

Groetjes
Jolanda

Terug
Bovenaan