Hoe bekendmaken zwangerschap?

<p>Hai iedereen!</p><p>Ik heb van de week al 2 topics aangemaakt over dat ik continu zo moe blijf en over het drinken van bietensap :)  Nu heb ik een totaal ander onderwerp waarover ik het graag wil hebben. Ik ben nu 14+2 weken zwanger en we hebben een goede Nipt uitslag achter de rug en een aantal goede echo's. De bekendmaking van de zwangerschap aan de familie hebben we nog plaats laten vinden. Op 4 vrienden na en de VK weet niemand het nog. We wilden eerst meer zekerheid maar nu vind ik het onderhand wel eens tijd worden om het mooie nieuws te gaan mededelen.  Maar hoe hebben jullie het nieuws bekendgemaakt? Gewoon via de telefoon of de familie bij elkaar getrommeld of bij de familie persoonlijk langs gegaan? Dus dan niet allen bij elkaar en op welke manier? Met taartjes of kaartjes of kadootjes? Onze familie is niet heel groot (12 man ongeveer van mijn kant en die van mijn vriend ook zo iets). Alleen het is altijd lastig om bijvoorbeeld alleen al mijn familie bij elkaar te trommelen. We wonen 4 hoog en sommige komen haast de trap niet eens op. Kortom, wat te doen :-D ? Veel geld om de familie mee uit eten te nemen hebben we niet. Dit besteden we sowieso liever aan de babyspullen. Ik hoor heel graag van jullie. Ben echt benieuwd. </p><p>Heel veel liefs Zoë</p>

Wij hebben het persoonlijk aan beide ouders verteld en tijdens een verjaardag hebben we het aan de opa’s en oma’s verteld. 
De rest van de familie hebben we het via de telefoon laten weten, omdat we anders wel heel Nederland door konden rijden. 

Wij hebben onze ouders een letterbord gegeven met daarop: 'beschuit met muisjes in maart!' We deden alsof we een fotoshoot gedaan hadden en dat cadeau wouden geven. Voor mijn zus, schoonzus en zwager hadden we een theedoosje gekocht met een krijtbordje erop waar ik op had geschreven: 'Raad eens...' en binnenin had ik een roze en een blauwe speen gedaan.
Voor de aankondiging op fb en insta hebben we een foto gemaakt waarbij we met stoepkrijt op de muur een dikke buik hadden getekent waar wij dan voor stonden (beetje onduidelijk misschien. Staan wel voorbeelden op printerest)
Succes! Leuke momenten :)

Wij hebben onze ouders een letterbord gegeven met daarop: 'beschuit met muisjes in maart!' We deden alsof we een fotoshoot gedaan hadden en dat cadeau wouden geven. Voor mijn zus, schoonzus en zwager hadden we een theedoosje gekocht met een krijtbordje erop waar ik op had geschreven: 'Raad eens...' en binnenin had ik een roze en een blauwe speen gedaan.
Voor de aankondiging op fb en insta hebben we een foto gemaakt waarbij we met stoepkrijt op de muur een dikke buik hadden getekent waar wij dan voor stonden (beetje onduidelijk misschien. Staan wel voorbeelden op printerest)

Ten eerste van harte gefeliciteerd met de zwangerschap. 
Mijn vriend was jarig onder het mom van voor ze verjaardag uiteten met mijn ouders, schoon ouders broertje zusje en aanhang en dan 2 vrienden die heel dicht bij ons staan wilde we happie eten. Alleen de dag zelf waren we na de vk geweest hadden we beide zo iets als we vanavond cadeautje geven is gelijk trouwen of zwanger. Dus zijn we bij schoonouders langs een lijst met echo gegeven. Even later kwam schoonzus die hadde we lijstje gegeven met je kan me nog niet horen nog niet zien maar als ik ben geboren mag ik dan in dit lijstje. En savonds dan mijn ouders foto lijst met echo gegeven. Het is nog al lastig om iedereen bij elkaar te krijgen bij ons wegens het werken. Vandaar dat we het zo gedaan hebben. En de rest aan vrienden en familie hebben we geappt of gebelt.  Pas na 20weken hebben we is wat op fb gezet. 

Ik heb mijn ouders gebeld zodra we een positieve test in handen hadden. Ze waren op dat moment op vakantie, dus vandaar het bellen. Met 7+4 weken hadden we de eerste echo en bleken we een tweeling te krijgen. We waren zo overdonderd, dat ik gelijk mijn broer en schoonzus heb gebeld. De dag erna zouden we uit eten gaan om de verjaardag van mijn oma te vieren. Ik had voor mijn oma een gedichtje in een fotolijstje gedaan met de vraag of een foto van de kinderen na hun geboorte in het lijstje mocht. Mijn ooms, tantes, nichtjes en neefjes van moeders kant wisten het zo ook direct. Met de (grote) familie van mijn vaders kant hebben we een app. Ik heb een leuk filmpje gemaakt en dat in de app gestuurd. Voor Facebook hebben we een foto van de hond laten maken. Zij lag naast een zelfgemaakt bord met de tekst 'een nieuw vismaatje op komst'. Die foto was al gemaakt voor we wisten dat we een tweeling zouden krijgen. De tekst wat aan laten passen, zodat het duidelijk was dat het om een tweeling ging.  
Heb je het ook 14 weken voor je ouders verborgen kunnen houden? Met name mijn vader had al voor ik een test kon doen door dat ik zwanger was. Met 7 weken paste ik mijn eigen kleding niet meer. 

Terug
Bovenaan