Hoe bekendmaken zwangerschap?

Heel leuk zeg om te lezen!! :) 
heel creatief allemaal. Nu heb ik dus nog meer leuke ideetjes. Binnenkort dan echt de knoop doorhakken. En dankjulliewel wel voor de felicitaties voor zwangerschap en mooie wensen voor de toekomst! Jullie natuurlijk ook de allermooiste wensen toegewenst en ik zal volgende week laten weten hoe ik het heb verteld. Misschien hou ik het een beetje lekker subtiel. 
Liefs Zoë

Wij hebben het 2x verteld met kerst, dat kwam zo uit. Vond ik zelf wel een mooie gelegenheid om het te zeggen. 
Een eigen verjaardag kan ook zo'n moment zijn. En anders gewoon bij de toekomstige opa's en oma's langsgaan. Voor hen is het toch het leukste om het persoonlijk te horen. En eventueel een broer/ zus als je daar een goede band mee hebt. Verder zou ik er niet zo'n toestand van maken. Voor de rest van de mensen is het een leuk nieuwtje, maar niet iets heel groots. 

Mijn moeder/ouders (en zusjes wonen nog thuis) passen altijd op ons hondje als we aan het werk zijn. 2 dagen nadat ik zelf wist dat ik zwanger was, dus echt 4 weken en 2 dagen, heb ik ze cadeautjes gegeven onder het mom van 'bedankt voor het oppassen' maar toen ze het open maakte zaten er slabbetjes/ rompertjes in met liefste opa, oma en tantes ? Ze zagen het op deze manier echt niet aankomen en er zijn heel wat traantjes van geluk weggepinkt toen. Was zo leuk!
Bij schoonfamilie zijn we op bezoek gegaan om te vertellen, en op werk heb ik tijdens de rondvraag bij vergadering een echofoto in de lucht gehouden.

Wij hebben het beide keren anders aangepakt. De eerste keer aan onze ouders cupcakes gegeven met roze en blauwe muisjes erop. En onze broers en zussen hebben we een foto van de echo laten zien. Dit ook bij onze eigen opa's en oma's. De rest van de familie heeft het eigenlijk zo een beetje onder elkaar verteld, tegen ooms en tantes vonden we het niet zo belangrijk om het groots bekend te maken, dus dat hebben we aan onze ouders overgelaten om dat tegen hun broers en zussen te vertellen.
Nu bij de tweede hebben we met Kerst en Oud en Nieuw iedereen een geknutseld bijtje gegeven, met een rolletje papier om het stokje. Onder het mom van "onze zoon heeft voor iedereen een persoonlijke boodschap". Op het rolletje papier stond vervolgens "Grote broer to bee...". Dit geldt ook weer voor onze eigen ouders en broers en zussen. Opa's en oma's vertellen we weer op dezelfde manier als bij de eerste en de rest van de familie hoort het ook wel weer via via.

Zwager en schoonzus gebeld omdat we het zo graag met ze wilde delen. Hun verwachtte ook een kindje. Waren meteen zwanger terwijl wij medisch traject hadden, dat was voor beide best een moeilijke situatie (vooral omdat ik door dat traject in een depressie kwam) konden dus ook niet wachten.. ook omdat we een hele goede band met hun hebben..
Voor mijn ouders (zijn gescheiden dus voor ieder apart): een papieren zak met daarop de tekst " mijn 1e spulletjes voor bij opa/oma" gevuld met romper,sokjes,slab, kartonboekje
Mijn broer: een bal met daarop een kaartje geplakt met daarop de tekst " wil jij met mij met de bal spelen als ik daar groot genoeg voor ben? Groetjes je neefje/nichtje
Mijn zus: een fles Hugo met een kaartje met daarop " deze fles Hugo is van tante (naam)"
Mijn schoonouders: een beertje met kaartje waarop stond "opa en oma, willen jullie op Dit beertje passen tot ik geboren ben". Mijn schoonmoeder was zo blij dat ze vroeg of ze een foto van het beertje en het kaartje mocht maken en die naar mijn schoonzus mocht appen (die was op vakantie dus anders zouden we het hun later gezegd hebben maar we vonden het goed)..
Mijn oma een ketting met een hanger in de vorm van een hartje in een doosje met in de deksel een kaartje met daarop "het hartje van jou eerste achterklein kind klopt Al". We hebben alleen deze oma wat gegeven omdat ze een moeilijke periode had na het overlijden van mijn opa. De andere opa en oma heb ik gebeld en mijn ouders mochten het tegen hun broers/zussen zeggen..
Vrienden van mijn moeder waar we ook graag komen gingen we op de koffie met mijn moeder samen en toen heeft ze dat verteld, toevallig hadden ze gebak in huis en hebben ze dat er meteen bij gepakt..
Mijn moeder/broer/zus woonden in 1 huis.. mijn zusje ging uit dus was zich aan het omkleden en opmaken..toen gauw cadeaus aan moeder/broer gegeven.. de fles hugo op tafel gezet en gewacht tot ze het zag..duurde best lang..ze zei he van wie is die fles waarop ik zei, geen idee maar er hangt een kaartje aan.. ze las het en heeft alleen maar gehuild..dat was best grappig.. we zijn bij iedereen langs geweest behalve bij zwagers/schoonzussen vanwege bellen/vakantie..
Ook wel grappig.. ik heb het op maandag ontdekt en op dinsdag kwam een nichtje logeren (van toen 12)..toen we samen gingen winkelen kocht ik een Nijntje boekje onder het excuus leuk als kraamcadeau.. toen ze later ontdekte dat wij een kindje kregen ging ze terug rekenen en toen zei ze oooo dat was voor jezelf..je was al zwanger.. haha! 
In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap en veel plezier met het delen van dit nieuws!

Gefeliciteerd met je zwangerschap :) Wij hadden voor de opa's en oma's het boekje Opa en Oma Pluis gekocht van Nijntje. Voorin staat, dit boekje is van: kan je 'Baby' en dan jullie achternaam doen. Vrienden van ons hebben een taart laten maken met daarop 'I love opa en oma', heb je meteen iets lekkers om het mee te vieren hihi. 

Bij de eerste een lijstje met het gedichtje dat hiervoor ook al is genoemd (beide opa’s en oma’s vet in shock en huilen dus geslaagd). Bij de tweede hadden we de eerste een t-shirt aangedaan met de tekst: er komt er nog eentje aan (en dan een eendje tekening i.p.v. “eentje”). Bij mijn ouders duurde het wel 20 min voor ze het zagen. Mijn moeder zei nog, “wat een schattig truitje” Tjonge jonge hahaha Nu in verwachting van van derde. Denk nu met een porselein stift op de binnen onderkant van een koffiekopje te schrijven, iets van: “nr 3 on the way”. De eerste die de koffie op heeft heeft de primeur :)

Wauw wat leuk! Wat bijzonder alle ideeën! Is het geven van een echo foto in een lijstje met een gedichtje niet een beetje apart... zoals ik het in gedachten had. Dit om aan 1 mijn ouders 2 mijn zussen 3 mijn tante en aan de ouders van mijn vriend te geven. Of hoort een echofoto niet echt in een fotolijstje aan je familie als bekendmaking? 

Terug
Bovenaan