Hoe denken jullie over de zorg rondom je newborn?

<p>Ik zou graag ervaringen horen over hoe jullie de zorg en uitleg over je paageboren kindje ervaren. </p><p>Wij hebben een 4 weken oude baby en ik heb me vooraf goed voorbereid op het mama zijn. Ik heb boekjes gelezen, vragen gesteld, ben naar info avonden geweest en heb uren op internet info gelezen. </p><p>Ik dacht goed voorbereid te zijn. </p><p>Echter vanaf het moment dat mij  bevalling begon werd het drama.. de verloskundige had het druk, ik en mijn persweeen moesten daardoor maar even wachten. Het werd medisch, maar dd gynaecoloog had geen tijd. </p><p>Baby geboren, ik was al 24 uur wakker en had een bevalling achter de rug, maar meer dan 5 min uitleg over aanleggen kreeg ik niet. </p><p>We belden bij thuiskomst kraamzorg, die hadden geen tijd. De volgende dag kwam er wel iemand. </p><p>Deze bewuste dame vroeg smorgens gelijk of wij het erg vonden als ze eerder wegging want ze hadden het zo druk.. we hebben hierdoor alsnog heel veel zelf moeten doen. </p><p>CB keam voor hielprikjes, rennen vliegen en weg was ze weer.. </p><p>Uiteindelijk zijn we vanwege ernstige reflux ( op doorzeuren van mij) in het ziekenhuis gekomen, de artsen daar luisteren niet eens. We waren 2 uur verder voordat er een luisterende arts kwam. </p><p>Ga zo maar door.. alles gaat gehaast en niemand heeft echt tijd voor je, ik voelde me daardoor erg aan mijn lot overgelaten en heb moeten stoppen met borstvoeding door slechte uitleg.. </p><p>Ik zit nu nog met genoeg vragen en schrijf alles op voor als we naar CB moeten</p><p>Hoe hebben jullie die eerste dagen ervaren? </p>

Hi,
Wat een verschrikkelijke gang van zaken! Mijn hart toen gewoon een beetje pijn en ik voel plaats vervangende schaamte voor al die mensen die jou in de kou hebben laten staan!
Ik vind het niet normaal hoe er met je om gegaan is en vind ook dat je bij de verloskundige praktijk, de kraamzorg en misschien zelfs nog wel beide beide afdelingen in het ziekenhuis een klacht in moet gaan dienen!

Wat betreft de borstvoeding, als je nog niet te lang gestopt bent, zou ik op zoek naar een lactatie deskundige. Worden vergoed uit je ziektekosteverzekering als het goed is en kan langs komen om al je vragen te beantwoorden. 
En bij overige (brandende vragen) gewoon verloskundige oid bellen. Daar heb je recht op!

Ik hoop dat jullie ondanks alles snel je draai vinden, en dar jullie dan ook kunnen genieten van deze periode.

Dikke knuffel

@zonnebloempje2017: een klacht heb ik al ingediend, want ik kreeg wel heel lief van al deze 'verzorgers' een email over hoe ik de zorg ervaren had, of ik een evaluatie formulier wilde invullen.. dat heb ik natuurlijk gedaan. 
Om mij heen zijn er meer mensen met baby's en ze geven allemaal hetzelfde aan als ik ! Allemaal slechte en gehaaste zorg en geen tijs voor uitleg en vragen.. zonder het internet had ik mezelf echt verloren gevoeld. 
We kunnen nu gelukkig wel genieten, we doen veel op ons eigen gevoel, en na 18 dagen kwam er iemand van CB die eindelijk eens de tijd nam. We hebben haar nummer en mogen eventueel ook appen bij vragen. Nu ben ik niet iemand die gelijk gaat appen bij elke vraag, maar een stok achter de deur is wel prettig. 
Ik heb n mjjn kraamweek alleen helaas heel erg weinig rust kunnen pakken, want ze was om 1 uur vaak alweer weg, en heb nog wel het idee dat ik dat aan het inhalen ben.. maar dat komt vast goed. 

Mijn eerste dagen waren vreselijk! 
Ik had via via een kraamhulp gekregen die moest helemaal het einde zijn
nou dat was alles behalve , ik was heel heftig ingeknipt en kon niet lopen of zitten plassen deed ik onder de douche 
mn zzp kraamverzorgster was er inmiddels al 4 dagen en ik stond de douche te poetsen met dettol want dit behoorde niet tot haar taken ik gaf immers geen borst voeding
ze bepaalde zelf hoelaat ze kwam en hoelaat ze weg ging want ze had volgens haar weinig te doen bij mij 
dat klopt want alles wat ik aan der vroeg te doen behoorde niet tot haar taken.
maar een uur bellen met de Nuon dat was wel oke de vuilniszak verwisselen was ook niet haar taak 
en echt ik heb een gloed nieuw huis alles is letterlijk nieuw en schoon ik heb zelfs een schoonmaakster dus het is niet zo dat je door de bomen het bos niet ziet en niet weet waar je moet beginnen.. koffie drinken vond ze wel geweldig (die zette ik voor haar) 
dag 4 ik zat aan tafel en ze vroeg me een lijst aan te vinken waar op ik moest aan geven of ik een stofzuiger had een dwijl etc ik ontplofte ik vroeg haar waarom ze dat wilde weten want gebruiken ging ze ze niet dit liep helemAal uit de hand 
ik heb toen me vk praktijk gebeld huilend en die zeiden dat ik haar weg moest sturen en hun zouden iemand regelen 
dit was vorig jaar september en september is baby boom
eindstand ze konden niks regelen en daar stond ik dan kreupel alleen met een baby 
ze was zelfs nog nooit in bad geweest 
uitendelijk Mn moeder die toen ongeneselijk ziek was gebeld die kwam en Mn schoonmoeder kwam ook 
ik heb toen via via een geweldige kraam hulp weten te vinden die ook super druk was maar wel zo 3 uurtjes per dag kon helpen Me te vertellen hoe om te gaan met een pasgeborenen 
Het is uiteindelijk helemaal goed gekomen wel heeft de eerste kraam hulp een lelijk bericht achter gelaten in het kraam boekje van me dochter over hoe onuitstaanbaar ik der moeder ben mega kinderachtig natuurlijk en achteraf denk ik alleen maar triest dat zo een vrouw dit werk mag doen 

Ik woon in Leeuwarden en ik kan niet voorstellen hoe het moet zijn geweest. Ik had 2 verloskundigen + een stagiair aan me bed. De 1ste haar dienst was afgelopen terwijl ik lag te persen en besloot te blijven. Krasmzorg was al aanwezig in het ziekenhuis en is daarna mee naar huis gekomen. Vanwege chronische vermoeidheid extra uren gekregen dus ze waren de eerste dagen van 8 tot 5 bij ons.

En weet je, eerlijk is eerlijk je moet het ook op je eigen gevoel doen. Dat moeder instinct is er niet voor niets!

Mijn mond valt letterlijk open.... ik moet nog bevallen maar dacht dat dit nou juist de plaats is om goede en warme zorg te krijgen.... uit jullie verhaal op te maken is dat totaal niet zo!!
Wat knap dat jullie je zo goed voorbereid hebben en wat fijn dat je bij t cb nu eindelijk iemand hebt die jullie de aandacht geeft die jullie verdienen.
Mooi dat jullie er als ouders voor gezorgd hebben dit samen vol liefde te doen, terwijl ik me de twijfel en de hulpeloosheid goed voor kan stellen terwijl ik zelf nog niet bevallen ben!
Heb verder geen tips maar ben trots op elkaar als ouder en hopelijk krijg je nu betere zorg! 

@nikki nikki : pff ook al zo lekker verzorgd dus! Ik snap het gewoon niet hoe menswn in de zorg zo slecht zorgzaam kunnen zijn.. mijn familie woont ook nog eens heel ver weg waardoor ze ook niet even kunnen komen helpen. Vind het echt zwaar vallen soms, maar kan gelukkig wel echt genieten van onze kleine man. 
@zonnebloempje: heerlijk klinkt dat! Ik volg mijn moedergevoel zeker, maar als ik dan een 'zoegdeskundige'spreek vegen ze soms zo alles van tafel en denk ik weer: hmm doe ik het dus niet goed ?! Weet ik veel! Ik doe ook maar wat eigenlijk.. maarja..dan doe ik het volgens hen maar niet goed, als er geen leidraad gegeven wordt over hoe het moet dan is dit hoe ik het doe.. en niet anders 

Terug
Bovenaan