Hoe denken jullie over de zorg rondom je newborn?

Pfff wat een verhalen en ik moet nog bevallen! Annnee en Leone Jacht mag ik vragen welke regio jullie wonen en bij welke organisatie jullie kraamzorg hebben geregeld? Ik heb een organisatie die tijdens mijn zwangerschap is gefuseerd en ik vrees nu ook het ergste ?

Jeetje wat erg. 
Bij mij hadden ze het ook ontzettend  druk. 
Ik merkte  op de verloskamers dat daar iedereen super tof en aardig was tijdens mn bevalling
Ik moest naar mijn bevalling 2 dagen blijven  en op de kraam  afdeling  vond  ik iedereen ook super chagrijnig  weinig tijd indd omdat  heel de afdeling bom vol lag
Eenmaal thuis moest ik mijn kraam  zorg delen met een ander gezin .  Gelukkig  wel een gezin waar het het 3e kindje was dus ik kreeg 6 uur en zij 4 uur per  dag.  Wel een hele lieve toffe vrouw dus daar had ik geluk  bij. 
Tis jammer dat de mamas van september oktober  de dupe zijn van een tekort aan personeel.  Je betaald genoeg aan je zorg  enzs en dan krijg  je alles maar halve  bak

Ik woon in regio Amsterdam en had de kraamvogel als kraamzorg geregeld die dus niemand hadden. Maar denk dat ik gewoon echt pech heb gehad, want een vriendin van mij die ook in deze regio woont is in juli bevallen en die heeft wel via hun de zorg gehad die ze moeten geven. Dus ben inderdaad de dupe geweest van het tekort aan personeel en het teveel aan baby's wat geboren is. 

Ik ben in juni bevallen en heb mijn kraamverzorgster ook moeten delen met een ander gezin (regio utrecht). Gelukkig was het mijn 2e, was mijn man thuis, was het huis superschoon door mijn nesteldrang, was het een tevreden meisje en liep de borstvoeding volgens het boekje. Kraamverzorgster was top! Ik had dezelfde als bij mijn 1e. Bij de 1e had ik echt alle uren meer dan nodig omdat hij niet goed dronk. Ook de verloskundigen waren heel lief en bekwaam. 
Dus ondanks minder uren kraamzorg wel heel tevreden.

@babyintweeduizendachttien: ik kan nirts anders melde  dan anneee. Ook ik woon in regio amsterdam en had de kraamvogel als kraamzorg. Niet de eerste keer dat het zo slecht geregeld was dus! 
Het komt vast goed hoor, maak je geen zorgen. Er gaat over het algemeen vaker iets goed dan fout natuurlijk :) 
@anneee: ik woon dus in dezelfde regio wn zelfde kraamzorg gehad! 

@gebruiker 11711: dat is goed te horen! Ons huis is ook altijd superschoon, ik heb een soort chronische nesteldrang geloof ik, en mijn man ook, maar we hebben tegelijkertijd ook meerdere huisdieren.. dus voor je het weet ligt er weer haar, zand, brokjes. Ik had specifiek gevraagd of er elke dag gestofzuigd en gedweild kon worden vanwege de dieren, dat was volgens de vrouw die de intake deed geen probleem. Ik geloof dat de stofzuiger 2 x aangeraakt is voor de beneden vloer en de dweil 1x en boven is op de badlamer na niets schoongemaakt. Overal lag dus haar, en brokjes.. mijn man deed het dus maar na zijn lange werkdagen

Bij is er dus uiteindelijk een andere organisatie gekomen en die heeft het ook afgemaakt.  De kraamvogel hoefde van mij echt niet meer te komen. En komt ook nooit meer bij een volgend kindje. Had het er met iemand anders over, ik geloof de verloskundige en die gaf aan dat ze vaker deze ervaring met de kraamvogel had gehad.  

@annneee: voor mij ook nooit meer de kraamvogel. Ontzettend slecht ook dat dit vaker gebeurt! Geen goede reclame zo voor ze. Straks krijgen ze het inderdaad nogcheel rustig omdat niemand ze meer kiest! Het is volgens mij ook een bureau dat op geote schaal werkt, ben benieuwd of mense  in andere regio's er ook problemen mee gehad hebben dan..

Terug
Bovenaan