Hoe denken jullie over de zorg rondom je newborn?

Wat een vervelende ervaring! Ik kan me niet voorstellen hoe ik het zonder alle hulp had moeten doen. In het ziekenhuis op de kraamafdeling vond ik ook dat er zeer weinig tijd was. Ik had thuis gelukkig een hele lieve kraamhulp, ze is zelfs 2 dagen langer gebleven omdat ik me nog zo slecht voelde. ‘s avonds belde ik de verloskundigepraktijk als ik het niet meer wist. Die waren heel betrokken en ik heb tot mijn zoontje 4 weken was regelmatig gebeld als ik er doorheen zat (hij huilde erg veel). Ook via hen een lactatiekundige ingeschakeld. Het kan dus ook anders.. Ik denk dat je echt flinke pech hebt gehad en goed dat je een klacht hebt ingediend! Wat betreft het cb ben ik minder enthousiast. Gewoon aan de bel blijven trekken als je ergens geen goed gevoel over hebt, het is hun werk! 

Wat een vervelende verhalen. Naar. 

Itsaboy: wilde je even geruststellen. Mijn vriendinnen en schoonzusjes zijn allemaal in het afgelopen 1,5 haar bevallen en hebben echt te gekke kraamhulp gehad. hoe vervelend deze verhalen ook zijn, als ik het mag inschatten zijn het uitzonderingen. Wat uiteraard niet zou mogen. Maar ik hoop dat dat je gerust stelt 

Rein a bedankt voor je geruststelling, daar ga ik eigenlijk ook vanuit haha 
Werk zelf in de zorg en kan me soms zo verwonderen over dit soort dingen!
Wat iemand al zei waarom werk je dan in hemelsnaam in de zorg.... maar dat is een discussie die hier niet hoort en hopelijk wordt het voor iedereen goed opgelost. Helaas kun je maar 1x een goede start maken, maar vind het dan mooi om te lezen dat je met moedergevoel een heel eind komt ondanks dat het anders een fijner start was geweest!

@itsaboy: ik wens je alvast een mooie en goede bevalling! Komt vast goed hoor, ik zie alles ook nog steeds zonnig in, zelfs na deze flutzorg. 

@marma: ik belde na 11 dagen de verloskundige ook nog even met een vraag over voeding, ze wisten van de zieke huis opname en reflux dus ik dacht ik denk dat zei me beter kunnen helpen dan het CB dat nergens van weet, maar ze zeiden dat mijn kraamdagen voorbij waren dus dat ik ergens anders mijn vraag neer moest leggen. 

Na nu bijna 4 weken begin ik eindelijk wat meer rust te vinden, maar heb nog steeda van die momenten dat ik het even niet meer zie zitten omdat ik eigenlijk aoms gewoon geen idee heb wat ik aan het doen ben omdat er zo weinig uitgelegd is.
Borstvoeding geven wordt m trouwens niet meer, ben al te lang gestopt. 
Wij willen binnen een aantal jaar verhuizen naar de kant van het land waar onze familie woont, ik heb voor mezelf wel besloten niet eerder dan dat een tweede kindje te willen, grwoon omdat ik niet nogmaals zulke zorg wil en dan alleen thuis achtergelaten te worden omdat familie tw ver weg woont om even te bellen en te helpen. We gaan dus denk ik redeljk snel verhuizen, aangezien ik heel graag een groot gezin wil hihi. 
We zetten door en het komt goed! 

Zelfs met goede begeleiding is het voorgekomen dat het CB het niet eens is geweest met onze aanpak. Je bent waarschijnlijk zelfs beter uit als je niet luistert ??
Ik hoop dat jullie snel een mooi plekje kunnen vinden in de buurt van je familie.

Zo erg als jou was het bij mij gelukkig niet. Bij mij was de kraamzorg ook slecht. Op het moment dat ze moesten komen omdat ik zou bevallen was er niemand die kon komen. Terwijl het gewoon overdag was. Ze hadden het te druk omdat er eind september veel baby's geboren worden.  Het is de verloskundige gelukt om uiteindelijk via een andere organisatie een kraamverzorgster te vinden die wel kon. Doordat ik na de bevalling thuis toch nog naar het ziekenhuis moest kregen wij ook geen uitleg verder over wat we moesten doen. De kleine werd na de bevalling wel even op mij gelegd maar nog niet om aan te leggen. Dit is mij dus ook niet uitgelegd. Uiteindelijk savonds laat weer thuis uit het ziekenhuis en daar zaten we dan met een baby en geen idee wat te doen. Die nacht was een ramp. Het enige wat we wisten was dat ze nog niet hoefde te drinken. Was blij dat ik dat wist anders was ik helemaal overstuur geweest. De volgende ochtend kwam de kraamverzorgster,  waarvan ik de wind van voren kreeg omdat ik het niet goed had gedaan die nacht. Had onze kleine op me gelegd in mijn bed en toen dekbed erover om haar ook warm te houden.  Wist ik veel dat dit niet mocht omdat ze dan hun warmte niet kwijt kunnen. Heb die nacht niet geslapen dus in gevaar is ze niet geweest. Was heel blij dat we de volgende dag een andere kraamverzorgster kregen omdat die andere door haar dagen heen was. Die erna kwam was een hele leuke vrouw die mij en ons veel heeft geleerd. 
De zorg van de verloskundige was goed en ik kon ze altijd bellen . Mag ze ook blijven bellen,  ookal is de kleine al een paar weken oud. 
Doe vooral wat voor jou goed voelt. Zolang je kleintje het goed doet is het goed. En je kan het niet snel fout doen. Minstens anders dan t zou moeten . Maarja hoe moet jij dat inderdaad weten als je niks verteld is. 

@annee ook al niet heel fijn dus. 
Het gaat prima hier, maar ik vind het zo raar dat adviezen vaak compleet tegen ekllkaar ingaan, en je zonder internet eigenlijk niet weet waar je aan toe bent. 
Zo hebben wij een reflux kindje en mochten we vab de kinderverpleging niet te snel omhoog met de voeding. CB zegt juist weer jawel joh hij krijgt veel te weinig ! Volgebs de richtlijnen mag hij nog dik 200 cc meer hebbeb en dat bouwen we nu gewoon langzaam op aangezien hij zich steeds croeger meld voor zijn flesje. Dan zegt de kinderverpleging maar dat het niet ok is, ie hebbeb pech. Haha sorry voor mijn slechte typen, kleine man ligt op mijj arm te slapen haha

Terug
Bovenaan