Hoe doen de decemberbaby's het??

Hallo meiden!!
Alles oké?? Ik moest afgelopen dinsdag naar de vk, en die vond mijn buik extreem groot, baarmoeder ligt erg hoog.
Dus even een echo vandaag, wat blijkt ik heb veel te veel vruchtwater, maar zit nog precies op de grens, dus als het iets meer wordt gaan ze onderzoeken doen. Baby ligt 2 weken achter op groei, dat is ook precies de grens wat mag. Dus dat  gaan ze nu  heel goed in de gaten houden. En als klap op de vuurpijl ligt de baby ook nog in een stuit, en omdat de meeste met 31 wk een definitieve houding aannemen en onze vorige baby ook een stuitligger was heb ik nu een verhoogd risico op een stuitligger. Maar draaien kan het nog makkelijk, maar dat is  even afwachten.
Ligt jullie baby al goed?
Ben benieuwd! Groetjes Jeany

Hoi Jeany,

ik moet volgende week naar de vk, dan krijg ik een groeiecho omdat ze niet kunnen voelen hoe groot de baby is. Ik heb ook een dikke buik vandaar. Ik ben heel benieuwd, ik ben nu 29 weken dus denk ik dat het nog geen definitieve houding heeft aangenomen, ik voel die voeten ook nog echt overal, maar wel veel laag in mijn bekken, dus ik hoop dat het geen stuit wordt. Mijn vorige lag niet in een stuit, maar ik weet ook niet meer precies wanneer hij nou zijn definitieve houding had aangenomen. Ik wacht volgende week maar even af, maar ik moet zeggen dat deze zwangerschap me veeeeeel zwaarder valt als de vorige. Ik heb nu echt veel harde buiken en kan niet veel doen. Mijn hart gaat soms tekeer als een wilde. Ik hoop dat het allemaal goed verloopt, maar heb wel heel sterk het gevoel dat de baby te vroeg geboren gaat worden.

Groetjes
Bibi

Heeej Bibi,
Dat is ook spannend dan zeg volgende week, maar het is altijd wel heel leuk om een echo te krijgen. Vind je niet? Kun je weer even naar binnen gluren hoe het allemaal gaat daar. Ja het wordt echt pittig nu die zwangerschap hé? Het wordt met de week erger vind ik. Toch had ik met 29 weken ook veel harde buiken en nu gaat dat weer beter, wel veel met bukken en plassen. Bukken is trouwens helemaal een crime, en de stofzuiger de trap op dragen of iets anders zwaars pffffffffffff, erg is dat hé??
Mijn baarmoeder zit al op 35 cm, en dat had ik bij de andere kinderen pas met 36 weken. Ik voel het hoofdje zo tegen mijn ribben aan liggen, een hele beurse plek. Klaag, klaag, piep.......!!!! Maarre verder gaat alles goed hier hahahahaha

Ja, ik vind een echo ook altijd leuk. We weten ook het geslacht nog niet, omdat die kleine tot nu toe de boel steeds verborgen hield, haha. Hopelijk zien we dat volgende week wel. Maar het belangrijkste is dat alles goed blijft gaan. Ik vind het ook zeker met de week zwaarder worden. Ik hoop wel dat die hard buiken bij mij ook minder wordt, dat breekt je echt op. De trap oplopen zonder stofzuiger, vind ik al zwaar om over met stofzuiger dan maar helemaal niet te praten, haha. Wanneer ben jij precies uitgerekend ? Ik 20 december, maar wat ik al zei, ik denk echt dat het eerder komt. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast.

Deze week lag hij bij ons al goed, maar ik ben nu 28 weken, dus hij kan nog volop draaien. Bij de maatschap waar ik zit, krijg je volgens mij zowiezo met 36 weken nog een echo om de ligging te bepalen, zodat ze bij stuitligging nog handmatig kunnen proberen vanaf de buitenkant te draaien.

hoi hoi

Hier ook een zwangere met een hoge baarmoeder, maar dat kan geen kwaad omdat ie bij mij wel hoog ligt maar niet laag jaja dat kan allemaal haha
Maandag naar vk geweest en baby is al aan het indalen zelfs, ze heeft ook uitgelegd hoe het ligt, is wel heel leuk weet je een beetje wat je waar voelt.
Verder slaap ik de laatste tijd ook een stuk beter, moet er minder uit en dat terwijl die kleine bij mijn blaas ligt......
Ben nu 7 kg aangekomen en dat met nog 9 weken te gaan.
Maar goed de baby zit nu ongeveer op de helft van zijn gewicht he dus zal nog wel wat bijkomen waarschijnlijk!
Verder heb ik ook het voorgevoel dat de kleine eerder gaat komen, houd er geen rekening mee maar hoop zo rond de 22e haha dan hebben we nog geen verjaardagen.
en hier in de familie komen ze allemaal eerder, zo'n 2 weken dus zou mooi zijn haha dan ben ik weer fit met de feestdagen haha
Hier alle wasjes gedaan, de eerste kleertjes hangen al gestreken in de kast zoooo lief!!!

liefs Daantje

Hoi hoi

Onze decmber baby doet het erg goed! Hij/zij is wel een héél druk kindje en soms is dat best vermoeiend en pijnlijk, mijn ribben worden namelijk niet echt bespaard...Maar het is ook erg gezellig, ik maak heel makkelijk contact met de baby en je kan hem/haar ook goed voelen (allerlei hobbels en bobbels in mijn buik hahaha)...Ik hoop wel dat hij/zij snel een vaste houding aan gaat nemen.
Mijn baarmoeder ligt ook vrij hoog maar dat komt omdat hij vrij smal is..
Mag woensdag weer op controle altijd leuk!! Vorige keer was iets minder (voor mij dan) ik heb kans op rhesus kinderen en moest hier een prik voor hebben... Het is natuurlijk voor een heel goed doel maar lekker is het niet al moet ik zeggen dat de prik bij mijn oudste pijnlijker was...
Nou gaat dus goed hier! Schiet alweer op he aftellen is begonnen!! Nog 2 weekjes werken dan verlof heeeeerlijk!!

Liefs Jessica , mama van Yara en 31wk 5dg zwanger van onze tweede!

Hoi;
Onze decemberbaby maakt het ook goed. We krijgen een meisje erbij. Weten we sinds een weekje. Leuk voor Jasmijn, dat ze een zusje krijgt.
Mijn buik is nu net zo groot als toen ik zwanger was van Jasmijn, maar dit zegt vast niks over de grootte van dit kindje. Jasmijn was een kleintje, toen ze geboren werd. Ze paste met gemak in maat 44. Ik ben erg benieuwd hoe groot dit kindje wordt.
Ze ligt al met haar hoofdje beneden en haar billetjes drukken tegen mijn maag aan. Minder dus, last van maagzuur. Mijn bekken doet ook erg zeer. Ga sinds 3 weken naar Mensendieck, in de hoop de pijn wat te verlichten.

Ik ben vandaag 29+5 zwanger, dus schiet het al op.
We hebben de babykleertjes van Jasmijn uitgezocht, ze is van juni, dus niet alles is geschikt voor december. De eerste babywas ligt alweer klaar voor de wasmachine. En we zijn druk bezig met het uitzoeken van het geboortekaartje (en de naam!! Dus als er nog suggesties zijn...........erg welkom), we hebben al wel een paar leuke gezien, maar we zijn er nog niet uit.
De babykamer is klaar, op het ledikantje na (staat nog bij haar zus op de kamer, ze slaapt er 's middags nog in) en de wieg staat nog bij opa en oma.
We liggen dus goed op schema....

Groetjes...

Terug
Bovenaan