Hoe doen jullie dat met autostoelen en 2 auto's?

Hallo allemaal,

Wij willen een autostoel voor  ons meissie  als opvolger van de maxi cosi met isofix voor de veiligheid. We komen dan uit op de priori van maxi cosi. Nu kosten die dingen zo rond de 250,-/299,- euro dus best prijzig. Eentje is te overzien maaaaaaar bij ons is het zo dat niet altijd dezelfde ouder (dus paps of mams) het kleintje ophaalt en vaak is het zelfs zo dat pappa brengt en mamma haalt. Dit gebeurd dus in 2 verschillende auto's en tussendoor omzetten is geen optie omdat pappa dan al weg is met de auto als mamma terugkomt en tevens omdat omzetten iedere dag gewoon niet te doen is.
De enige oplossing lijkt dan in elke auto een autostoel maar dat is DUUUUR!

Wie of wie heeft er tips om dit probleem anders op te lossen?

gr.Ing

Tja, het is inderdaad wel prijzig.

Optie 1: In de auto waarin ze het minste zit een goedkope (nog 100 euro) stoel van HEMA of zo, zijn ook gewoon goedgekeurd.
Optie 2: een tweedehandse (moet zeggen dat ik dat niet ga doen, omdat je nooit weet wat er mee gebeurd is?)

groetjes Mariska

tja dat probleem gaan wij ook over een tijdje krijgen. Al zitten nadenken over een oplossing want ik wil wel goede stoeltjes.
Mijn idee je hebt tegenwoordig zo een kliksysteem voor de maxicosi. Die passen ook op de groter stoeltjes kun je het er zo opklikken.
Misschien daar er twee van kopen en een autostoeltje.
Hoe je het ook went of keert het blijft een prijzige uitgave.
En tweedehands zou ik ook niet gauw doen.

Wij hebben 2 autostoelen, in iedere auto een. Ik zelf heb een Romer King in de auto zitten en mijn man heeft een tweedehands stoel van Maxi Cosi.
2 nieuwe stoelen vonden wij ook iets te prijzig en mijn man heeft hem alleen maar nodig om de kinderen te halen bij de oma's.
Ik heb nooit spijt gehad van de keuze om een tweedehands stoel te kopen. Als ik deze tweedehands stoel niet was tegengekomen dan had ik een goedkopere stoel bij de Hema oid gekocht.

Liefs Saskia

Hoi,

ik zou toch kiezen voor twee goede autostoeltjes. Je weet nooit wat er gebeurt. je kan zelf nog zo veliig rijden, maar een ongeluk is zo gebeurt en dan wil je voor je kind toch het meest veilige. Wij hebben een autostoeltje van Römer King, omdat die al jaren als veiligste wordt getest door zowel de nederlandse als de duitse consumentenbond en het gaat toch om de veiligheid van onze kinderen. En daar wil ik niet op bezuinigen.

Groetjes van Marloes

Hai Kaatje,

Dat kliksysteem hebben we nu voor de maxicosi maar dat past de opvolgstoel niet op. Die hebben isofix maar die kan niet losgeklikt worden. Als je dan stoel wil wisselen moet de hele boel eruit. Enne als mijn man brengt...en die is nog op zijn werk als ik haal dan hebben we toch 2 stoelen nodig want we treffen elkaar dan niet.
Ik voel inderdaad het meeste voor 2 goede stoelen omdat het om de veiligheid van je kind gaat. Zo te horen zijn er geen oplossingen anders dan gewoon in elke auto 2 stoelen dus daar gaan we dan maar voor.

THX ing

hoi inge,

ja als je dan toch 2 koopt zou ik dus korting vragen,
mijn zus had hetzelfde probleem en die zei:

ik koop nu 2 dezelfde stoeltjes krijg ik dan tweeling korting?? en idd dat kreeg ze

( bedoel dit niet verkeerd he )

maar dat scheelt wel veel in de prijs

ik weer dat ze het bij babydump doen dusss

succes ermee

groetjes moekje

Terug
Bovenaan