Hoe doen jullie dat met autostoelen en 2 auto's?

Je zou het eens even na moeten vragen bij de prenatal,maar volgens mij gaan ze in het voorjaar weer een grote opruiming houden. Ik geloof dat de man bij onze prenatal zei dat het 20% zou zijn,ook op alle autostoelen. Loek is van februari,dus dat wordt voor hem te laat, die wil nu al de maxicosie uit. Maar het zou kunnen dat het voor jullie interessant is om te wachten tot die aanbiedingsronde.

Hi,

Dat autostoeltje waar Inge het over heeft, dat is toch maar tot 13 kilo??

Is het dan niet verstandig om een stoel te kopen die langer mee gaat?
Ik weet dat ze bestaan, van bijv. Recaro. Die is niet veel duurder maar gaat wel veel langer mee. Zo bespaar je weer een hoop geld en zit je kind wel veilig.

Succes,
Sannemams

Je kunt ook gewoon 1 stoel kopen, en die bij de oppas of het kdv in de gang zetten als de een brengt en de ander haalt.
Althans dat zijn wij wel van plan, want ook wij hebben dat probleem. En we hebben al bedacht dat als dat niet werkt, we in een auto toch een goedkopere variant gaan zetten, die wel goedgekeurd is! Inderdaad bijvoorbeeld van de Hema!

Groetjes

Hoi,
Zoals Ing al zei gaan we toch voor 2 stoelen per stel en dan gezamelijk4 stoelen kopen en hopelijk krijgen we (veel!!!!) korting. Ik ben alleen even benieuwd welke moeder ervaring heeft met de Romer met Isofix, die bestaan ook. Ook gaat het niet op om 1 autostoel steeds uit de auto te halen en bij de oppas of KDV neer te zetten. Ten eerste zijn die stoelen loodzwaar (heb een stoel getild in de winkel) en zie ik mezelf 's ochtends niet sjouwen met kind en stoel en ten tweede als je geen isofix hebt is het volgens mij nog best wel een gedoe om die stoel weer in de gordels te krijgen. Welke moeder haalt wel steeds de stoel in en uit de auto?
Groetjes,
Floor

Hoi Sammie,

De stoel die ik bedoel is van 9 tot 18 kilo net als soortgelijke opvolgers van de maxi cosi. Hij gaat dus net zo lang mee.

Ik ben ook even benieuwd of iemand de Romer King kent. Volgens een collega kan die helemaal plat in de slaapstand. De slaapstand in de maxi cosi priori kan niet helemaal plat. Heeft iemand enig idee of de Romer echt helemaal plat te zetten is??

gr.Ing

Hoi Inge,

De stoel die ik bedoel is van 9 mnd tot 12 jr.
Je kan er steeds een onderdeel uithalen of zo verschuiven dat je kind weer goed zit.
Op een site van een duits bedrijf kost hij nu 'maar' 170/180 ipv 210 op een nederlandse site.(kinderstoeltje.nl) (bambinokids is de duitse versie)

Hij kwam als redelijk uit de test van de ANWB van 2006 geloof ik. Het gaat dan wel om de Recaro Young Sport.

Ik ga ook nog ff verder op zoek hoor..maar dit lijkt me wel wat. Collega heeft hm en is zeer tevreden. Zoontje had de boel ondergespuugd en alles was makkelijk los en schoon te maken.

Suc6 allemaal met de jacht naar een goede stoel
Sannemams

Terug
Bovenaan