Hoe doen jullie dat met autostoelen en 2 auto's?

Hoi. Wij hebben dus ook 2 auto's maar ook 2 autostoelen.. Inmiddels is de oudste overgegaan naar stoel 2/3, en daar hebben we er dus ook 2 van, maar gelukkig zijn deze een stuk goedkoper hihi..
Wij hebben van stoel 1 ook de maxicosi priori en hebben die in de gezinsauto gedaan, waar we dus de lange stukken mee rijden en mee op vakantie gaan. Voor mijn stadsautootje hebben we toen een iets goedkopere gekocht..
Wij vonden dat de beste oplossing omdat je anders iedere keer dat stoeltje moet overdoen, en stel dat de auto met het stoeltje door de ene is meegenomen en je moet onverwacht met de andere auto weg?!?!?!
Gr. Anne-Marie

wij hebben dit ook.
we hebben nu voor de stationwagon een goeie nieuwe gehaald(maxi cosi tobi) en voor mijn kleine auto'tje toch een 2e handse via marktplaats(een romer king) ik heb wel gekeken of het stoeltje nog in goede staat was en dat was ie. voor 40 euro was ik dus klaar voor het 2e stoeltje(en had ik wel een romer king)

Ik   vind 2 nieuwen echt veel te duur. vooral omdat ze weinig in mijn auto zit(1 keer per week naar de creche brengen en verder af en toe een boodschapje.
en ik zou dan liever kiezen voor een 2e hands romer of maxi cosi....dan een goedkope nieuwe van een onbekend(en mischien wel onbetrouwbaar merk) maar das mijn mening.

oja...als je beide auto's veel gebruikt zou ik idd zeggen 2 nieuwe GOEDE stoelen!

groetjes marjolein(mv lianne 13-05)

alle autostoeltjes duur of geodkoop moeten minimaal aan de wettelijke eisen voldoen. NAtuurlijk scheelt het in kwalitiet of je een romer king koopt of een bij de Hema maar ik zou dan toch liever gaan voor 2 neiuwe dan tweedehands Ieder zijn eigen keuze natuurlijk

Bij ons is het nu helemaal een stoeltjespark geworden want wij hebben voor beide auto's stoeltjes voor de kids dus als ik de stoel van levi binnenkrijg( van de week besteld) hebben we 6 autostoeltjes.
Ik heb voor levi van de week een maxi cosi tobi besteld via internet en die was in de aanbieding 199 euro en van de middelste had ik nog een maxi cosi priori die in de auto gaat die we het minste gebruiken.
Ook voor de oudste 2 hebben we een tijdje geleden toch ook maar 2 rodi's extra besteld want veiligheid voor alles hoor. Ook op de kleine stukjes kan je behoorlijke klappen maken.

groetjes chimene

ps ik zou persoonlijk geen tweedehands stoeltje kopen want hoe goed ze er ook uitzien je weet nooit of er wat mee gebeurt is.

Hoi,

Maxi cosi priori is goedkoper hoor, zo rond de € 159 en heb hem laatst in de aanbieding gezien voor "maar"  â‚¬ 99. Zelf hebben we de nieuwere versie c.q. vervanger  van de priori en dat is de maxi cosi tobi, die zijn normaal zo rond de € 289 / € 299 maar deze hebben wij in de opruiming (magazijnsopruiming) gekocht voor
€ 159 !  (nieuw in de verpakking etc.) oh ja, het stofje was van de afgelopen collectie (nou zal ons dat een biet zijn, was een mooi limited edition stofje ook nog). Tip: veel naar aanbiedingen zoeken via internet en allerlei (betrouwbare) winkels afsurfen en dan loop je wel tegen een scherpe aanbieding aan. Zelf hebben we van de maxi cosi cabrio wel een 2e stoeltje via marktplaats gekocht, toevallig wel van iemand die ik kende, dus was wel betrouwbaar, daar zou ik wel op letten hoor!

groetjes,
xx Roos xx

Even als reactie op marjolein...
Ik zou ook nooit een tweedehands stoeltje kopen hoor. Hij kan er dan nog wel mooi of goed uitzien, maar je weet nooit of er een aanrijding is gebeurt met dat stoeltje. Ze zeggen dat je na een evt. aanrijding altijd het stoeltje moet vervangen en met een tweedehands weet je dat nooit..
Dan liever een iets goedkoper merk. Goedkoper is niet per definitie slecht natuurlijk!!!
Gr. Anne-Marie

Hallo,

Bedankt voor alle reacties. Ik ben even ingelogd op de site van de consumentenbond en daar komt de priori als beste uit en ook als enige met het predikaat 'goed'. De rest krijgt een 'redelijk'. Ik heb het dan wel over de prioro met isofix want zonder krijgt ook die geen goed. En juist die met isofix is dus errug duur maar die willen we wel. Ik ben bang dat dit 600 euro aan stoeltjes wordt...
x ing

Hoi, Tja inderdaad veiligheid voor alles, dus twee nieuwe goedgekeurde stoeltjes zou ik zeggen. Prijsverschil zit hem niet in de veiligheid!! Als een stoeltje maar ECE-44/04 (dacht ik) gekeurd is. Het is de bekleding en merk wat de prijs maakt. Wij gaan ook mee in de hype van Maxi Cosi want hebben twee Tobi's gekocht.

Graag wil ik echt een beetje boos worden op de argumenten van een aantal op dit onderwerp, als "we gebruiken hem maar 1 keer in de week, ..., we gebuiken hem maar op kleine stukjes" De meeste (gevaarlijke) ongelukken gebeuren binnen de bebouwde kom, en juist op die kleine stukjes!!!

En laten we wel wezen, 357 Euro voor twee maxi cosi tobi's (aanbieding bij Prenatal minus 10% van de mama maandag), is niet extreem duur, voor iets wat je kind beschermd. Kijk eens wat je uitgeeft de afgelopen maand aan onzin dingen voor de kerst (qua chique vlees oid en maaltijden, laat staan versiering voor het huis en aan cadeautjes!)

Ik wil mijn kind graag oud zien worden, en dan is het even een bedrag wat je uitgeeft. Maar 800 Euro voor de nieuwste Bugaboo, om er hip bij te lopen, tja das natuurlijk wat anders.........

Ik wil er alleen maar mee zeggen, een ongeluk zit in een klein hoekje, dus echt koop de stoelen nieuw, en of het nu een van de HEMA is of van de Kidsfactory...Kijk naar de keuring die het stoeltje heeft doorstaan.

Succes ermee.

Groetjes
Sandra

Terug
Bovenaan