Hoe doen jullie dit? (reinheid)

Vera: 2 keer per week in bad
bed verschonen als ik er aan denk (meestal als ik spuugvlekken zie) Zal zo neerkomen op 2 keer per week.
Elke dag schone kleren
elke 2 nachten een schone pyama

Marielle (4): op dinsdag onder de douche en op zaterdag in het babybadje. Op zonnige zandbakspeeldagen gaat ze aan het eind van de dag ook.
Bed eens per 2 weken verschonen (dag en nacht zindelijk)
Elke dag schone kleren
elke 2 nachten een schone pyama

Om de dag in bad, wel elke dag washand over lijfje (en vooral billen/tussen de vingers).
Romper en truitje elke dag schoon, soms broekje twee dagen. Bed een keer per week.
Gr Irene

Christian krijgt iedere dag een schone romper (ik doe zelf ook elke dag schoon ondergoed aan...  ) en een schoon shirtje (kwijl, spuug, en nu met zijn verkoudheid helaas ook wat snot... altijd raak, ha, ha). Het broekje en sokjes om de 2 dagen, tenslotte heeft hij dat minder dan de helft van de dag aan, omdat hij zonder in zijn slaapzakje ligt te slapen (15 uur per dag).
Ivm droge huidje gaat hij om de 3 dagen in bad, de andere dagen krijgt hij een opfrisbeurtje waarbij ik zijn handjes, hoofdje, nekje en billetjes met een washandje doe.
Zijn bedje verschonen waarschijnlijk 1x in de 2 weken, die hydrofiele luier onder zijn hoofdje iets vaker, afhankelijk van wat ik zie (veel haartjes? spuug?). En rest van zijn kamertje om de 2-3 weken. (Ben een slechte poetser en nu met al die gezondheidsperikelen nog veel minder...)

Groetjes, Karin
Mama van Christian (14,5 weken)

Bjarne van 14 weken gaat hooguit een keer per week in bad, zijn huid is zo ook al droog genoeg! Een washandje wanneer nodig natuurlijk, want in zijn prachtige vetrolletjes verzamelt hij weleens een pluisje of wat of zo'n lekker zuur randje ;).
Zijn bedje en slaapzak een keer per week, tenzij er veel gespuugd wordt. Kleertjes vaak twee dagen, tenzij iets heel erg nat of vies is.
De oudste van 31 maanden gaat wel vaker onder de douche inmiddels (na het buiten spelen moet je wel....) , maar toen hij zo klein was ging hij ook zo weinig. Heel soms zijn zijn kleren twee dagen schoon, maar meestal halen we dat niet!

Groetjes Dionne

hallo,

Madeleine gaat iedere dag in bad of onder de douche. Ze krijgt iedere dag schone kleren aan en de kleertjes van de vorige dag gaan de was in. 1 x per week verschoon ik d'r bedje. Dan gaat alles in de was inclusief deken!

Het is voor ons een vast ritueeltje allemaal.
Groetjes  Sandra

hoi,hoi
Evi gaat bijna elke dag in bad of mee onder de douche, ze vind dat heerlijk. Daarna smeer ik ze lekker in  met babyolie, daar geniet ze ook van. T-shirt en rompertje elke dag een schone, broekje  soms nog een dag. Bedje verschoon ik één keer in de week gelijk met ons bed, slaapzak gaat dan ook gelijk de was in. Hydrofiele luier in bed elke dag een schone.

groetjes Sonja

Hoi hoi,

Onze Cas gaat niet dagelijks in bad, omdat hij een erg droge huid heeft. Meestal gaat hij eens in de 2-3 dagen met papa onder de douche of met papa in bad.
Verder was ik wel dagelijks zijn snoet en zijn billen. Dat doe ik gewoon op de commode met een bakje water.
Cas spuugt nogal veel, dus verschonen wij meerdere malen per dag zijn hydrofiel luier die onder zijn hoofd ligt. Als de luier nat is, gaat ie in de was (daardoor hebben wij wel dagelijk een wasmachine met luiers, kleertjes etc.).
Zijn slaapzakje willen we in principe 1x per week doen, maar omdat hij veel spuugt gebeurt dat dus vaker.
Zij kleertjes is afhankelijk van zijn spugen en/of poepen. Eerst deden we dat standaard elke morgen. Ongeacht of hij de dag er voor 2 of 3 keer verschoond was. Elke dag krijgt hij een schoon rompertje aan en soms heeft hij wel eens 2 dagen hetzelfde shirtje aan. Maar ook dat is afhankelijk van zijn spugen. Spuugt hij er over heen, krijgt hij gelijk iets schoons aan. En heeft hij naast de luier geplast, dan ook gelijk schoon.

Gr. Tamara.

senna gaat om de dag in bad, wel was ik hem elke morgen ff met een washandje.
zijn bedje verschoon ik 1 keer in de week (wel elke dag de hydrofiel luier onder zijn hoofdje vervangen)
hij krijgt ook elke dag schone kleertjes aan en 's avond een pyamatje.

liefs marijke

Terug
Bovenaan