Hoe doen jullie je kleintje in bad?

als ze kunnen zitten gaat dat wel ja.
boas kan ook nog niet zitten en liggend past niet meer.zittend vasthouden haalt weinig uit want dan kan ik hem niet wassen en ik doe hem pijn.hij wil spetteren en glijd dan onderuit.
papa gaat meestal met hem onder de douche en als ze klaar zijn pak ik hem aan.de afgelopen 3 weken was papa doordeweeks laat thuis dus moest ik ook iets anders bedenken.ik heb 1 keer alleen met hem gedouchd.dat ging wel goed,alleen liep ik nat en naakt door t huis te banjeren om eerst boas te doen voor ik mezelf kon afdrogen en aankleden.het beste en leukste gaat het als ik hem in zn zwemband in het grote bad zet.dan kan hij lekker poedelen,ik hoef hem niet vast te houden en kan goed zn haartjes wassen en afspoelen.
gisteren had hij een hele vieze poepbroek.toen heb ik het babybadje onder de douche gezet met de stop eruit en boas erin gelegd.hij draaide zelf op zn buik en toen heb ik zn bips/rug gewassen en met de douchekop afgespoeld.dat ging eigenlijk ook wel heel handig.
groetjes karin

Ja idd Thijs glijd dus ook in zijn eigen badje elke keer onderuit omdat hij druk is en nog niet goed blijft zitten.
Maar hij is helemaal niet bang voor water en vind badderen geweldig dus dat is mooi.
Als Thijs ouder is kan ik misschien weer gebuik maken van het badje.

Groetjes Rianne

Jarno ging al snel met ons onder de douche. Hij vindt dit heerlijk. Wel moet je dan met z'n 2en zijn, om hem aan te geven en zo. Nu we verhuisd zijn, hebben we een groot bad en daar gaan we regelmatig in met hem. Als ik haast heb, licht hij op de bodem van het bad en sproei ik hem nat en was hem zo (niet zo best voor je rug).
Het kleine badje gaan we misschien wel weer gebruiken als hij goed kan zitten.

Lien.

Ik heb een plastic ligding dat je in het badje kan leggen. 15 euro. Zou ik nu niet meer aanschaffen, want gaat tot 9 maanden mee. Maar je kind ligt erop en je hebt dus 2 handen vrij om te wassen, de douchekop op het koppie te zetten enzo. Ligt niet al te comfortabel, maar scheelt een hoop sjouwwerk. Want zwaar wordt het anders wel ja.  

mama van marielle
wat is dat dan voor een ligding??
(niet meer voor nu idd,maar misschien voor een volgende)

google eens op 'badzitje tami'
en dan afbeeldingen kiezen. Je ziet dan blauwe. Ik heb een witte en iets platter, maar het idee is hetzelfde. Bij Marielle had ik die ook niet. Nu had ik een bon gekregen van een babywinkel en voor die 15 euro dit ding gekocht. Wel handig, niet een must.

Hoi. Wij doen Teun ook in het grote ligbad in bad,klein laagje water erin en dat gaat goed. Ik heb ook zo`n ligding maar Teun wil zich dan elke keer omdraaien en rolt er vanaf met alle gevolgen van dien (kopje onder en huilen dus) daar moet je dus wel voor opletten. Ik vind het wel een goede tip om het babybadje zonder stop in het grote bad te zetten,zal ik eens proberen.

Groetjes Mikkie.

Wij doen Christian ook nog gewoon in het badje, heb nog nooit het idee gehad dat het niet paste... ik moet toch zijn hoofdje boven water houden dus hij ligt nooit uitgestrekt, eerder half zittend. Gaat prima.
Overigens, hij gaat maar om de 5 dgn in bad ivm eczeem en droog huidje, de andere dagen gewoon een nat washandje op de commode.

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan