Hoe doen jullie je kleintje in bad?

Hoi hoi,

Ik heb geen bad maar alleen een douche.
Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik bekkeninstabiliteit en heb toen een soort tuin stoel gekocht om op te zitten tijdens het douchen(de leuning en zitting zijn van een soort dungeweven plastic,dus zit zacht)
Ik doe mijn zoontje soms in de tummytub,maar is wel een geklieder.
Ik ga ook vaak met hem onder de douche ,zelfs als ik alleen ben.
Ik heb een extra aankleedkussen in de badkamer op de (brede) wasmachine liggen,en zet mijn zoontje in zijn romper met een doek om hem heen in de maxi cosi ,in de badkamer,eerst douche ik mezelf ,daarna mijn zoontje ,die zit of ligt  dan op schoot ,ik zit op die stoel,op deze manier kan ik hem gewoon wassen.
Na het douchen droog ik hem een beetje af en dan met een droge doek en speeltje weer in de maxi cosi,dan droog ik mezelf af en doe ff een kamerjas aan,en ga dan mijn zoontje goed afdrogen en aankleden,daar na gaat hij even in de box of zijn schommelstoel,en kleed ik mezelf aan enzo.
Geen gedoe,het gaat prima zo,mischien een tip,koop een stoel die nat mag/kan worden.

Groetjes Merel

Wij gaan met Nienke bijna alleen nog maar onder de douche. Ze spettert heel erg in bad (laminaatvloer...) en ze zet zich af met haar voet en komt dan met haar hoofd tegen de bovenkant. Dus, beetje krap.

Mijn vriend sport op maandag en donderdag, dus dan gaat ze daarna met hem mee onder de douche. Op zaterdag gaat ze met één van ons mee als het uitkomt en anders gewoon met de washand. Ze hoeft wat ons betreft max 2 a 3 keer in bad/douche per week.

Nu ik weer zoveel last heb van mijn whiplash, kan ik haar niet meer zo lang tillen in de douch, maar dan ga ik met haar in bad zitten met de douche op haar rugje. Dan is het voor haar hetzelfde, maar voor mij veel lichter! Ideaal (en dan te bedenken dat ik in dit huis eigenlijk geen bad wilde, maar dat vriendlief het erdoordrukte, de schat!)

Ik heb ook zo'n "ligding" (haha) voor mijn dochter. Hier heb ik veel plezier van gehad. Je hebt dan inderdaad je handen vrij om te wassen en te spelen! Nu wordt het badje ook aardig klein met dat ligding en Inez erin, dus ik denk dat ik maar een antislipmatje koop zodat ze rechtop in het badje kan zitten zodat ze niet onderuit glijd!

hier niet in badje.. wij hebben ook aleen maar een doche.(volgens mij schrijf ik het weer fout..)
maar dus geen bad hier.
natas mag lekker mee dochen..met papa of mama.
Of stiemkum als hij bij mijn lieve schoonmoeder.....met haar in bad:p

xXx sylvia

ik hep zo un grote paarden voer bak bij de praxis gehaalt
en ik doe hem daar in met zo un stoeltje wat voor in bad is

het is geen leuke kleur maar wel heel handig ik zit zelf op de wc dan

gr stephanie

Hoi

Hier gaat de tummy tup nog wel... hij is nu groot genoeg om niet meer te gaan staan!

Hij ging namelijk al maanden staan erin dat dus heel lastig is..... Hij gaat er nog 2 keer in (shampoo hem een keer in de week dan), en  2 keer onder de douch.... Hem in luier en doek in maxicosi (andere merk) w88 tot dat ik klaar ben... ik doe dan een een handdoek op mijn hoofd... pak dan hem en doe op het aankleed kussen die op de wasmachine ligt de luier af.. Dan gaat hij douchen, zonder te wassen hoor. Dan droog ik hem een beetje af en doe hem dan met een droge doek weer in maxi met speeltjes (hahah anders wil hij er niet in zitten meer) droog ik me af en rond de badkamer af...... Doe snel kleeding aan en de verzorging van mijzelf (binnen een paar min), wasmachine aanzetten....

en dan is hij weer aan de beurt... Hij is het gewent en vind het helemaal niet erg om te w88...... Terwijl hij niet kan w88 als ik iets anders moet doen overdag dus....

vind het helemaal geen gedoe meer na heel wat oefenen gaat het nu erg snel en behendig al denk ik erover om hem nu ook te gaan wassen onder de douch....

verder ging hij 1 keer na zwembad (daar ook een douch, waar hij dan tussen mijn benen zit, spelend met de shampoo van mam) en 2 dagen wassen op aankleedkussen met goede morgen van zwitsal....

dat was het, als ik vaker in tummy tup of douch met zeep (ofwat dan ook) droogt hij te snel uit.... vandaar...

grt suuz mv joshua 8-2-7

Ryes vond zijn badje meteen al niets, dus hij gaat vanaf   6 weken al met ons onder de douche. Nu hij een beetje kan zitten (met zijn armpjes tussen zijn beentjes) vind hij het nog veel leuker. Lekker spetteren in de douchebak............... Ik wil straks nog wel zo'n zitje (als hij goed kan zitten) gaan halen om in het grote bad te zetten. Volgens mij gaat hij dat wel helemaal leuk vinden.

Groetjes,

Jessica

Terug
Bovenaan