Hoe ervaren andere mensen een tweeling?

Ja klopt, de prijs viel mij ook enorm tegen! Het is wel ‘maar’ van 8.30-12.00 dus goedkoper dan een halve dag kdv, maar toch.. voordeel voor ons is nu dus wel de rust even thuis en dat het bij de school zit met oa een gedeeld buitenspeelplein met de kleuters. Dus de overgang straks naar school gaat dan soepeler en hij kent dan ook al z’n aanstaande klasgenootjes. Maar het is wel een investering idd!
Maar een baan die energie kost ipv geeft en drukke kids is ook niet leuk, en de lockdown nu waarin je weinig kunt is ook niet leuk! Mijn peuter is ook helaas na 10 min uit geknutseld (of zit onder de stift) dus ik moet echt met hem op pad. Hoop dat je ergens wat tijd voor jezelf kunt vinden, schakel in elk geval je partner in om af en toe even te ondersteunen of het even over te nemen! Is echt niet gek!
 
Ja peuterspeelzaal is niet perse goedkoop, en als je al 2 dagen opvang afneemt zou ik geen peuterspeelzaal erbij doen, dat wordt wel heeeel veel voor ze. Zeker voor die laatste maanden echt niet meer de moeite waard.

Ik werk 2 dagen. Mijn dochter van 2 jaar gaat 1 dag naar de gastouder en 1 dag is papadag. Dus ze heeft 'maar' 1 opvangdag en daarom gaat ze ernaast nog 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal. Maar als ze 2 dagen naar de gastouder zou gaan, zou ik de peuterspeelzaal laten vallen omdat ik dat echt teveel zou vinden. Ik wil m'n kinderen echt minimaal 2 hele dagen per werkweek thuis hebben, hoe pittig ook.. t is ook heel waardevol. En daar zit geregeld een uurtje chillen en tablet-kijken bij. Heerlijk. Ik werk zelf al 10 jaar in de kinderopvang, weet hoe mega druk het is en zou m'n kinderen er nooooooit 3 dagen per week heen willen sturen. Zelf ben ik al compleet overprikkeld na 2 dagen werken haha.

Ook hier kinderen die minimaal 2x per dag naar buiten moeten. Vaak weet ik om 9u s ochtends al niet meer wat ik met ze moet haha. Ze willen kleien, 10 minuten. Dan verven, 10 minuten. Ik hou ze niet veel langer dan 1.5 uur bezig achtereen met 'gewoon' binnen spelen. Dus we zijn steeds maar weer even op pad. Vanmiddag 1.5 uur in de bibliotheek rond gehangen. Elke dag maar weer wat verzinnen :)

Ik begrijp ook echt niet dat sommige kinderen de heeeele ochtend thuis kunnen spelen zonder op pad te gaan. Dat lukt hier onmogelijk. Ik word er zelf ook zo kriebelig van, de minuten kruipen voorbij en het duurt uuuuren voordat het dan 12.00 is. Hoe kunnen anderen dat, haha!? Ik moet écht met ze op pad, al is het maar een tripje naar de bakker.

En ja, ik merk ook als ik ze 2 dagen achtereen heb dat het heerlijk is om daarna weer een dagje te werken. Ik denk dat die gevoelens ook oké zijn en er mogen zijn. Ik ben leuker als ik 2 dagen werk dan dat ik 24/7 bij ze ben!
 
Het ligt denk ik aan je kind, je situatie en de leeftijd. Straks naar school is het ook 5 dagen dus in die zin is met 3,5 iets vaker ergens heen denk ik ook een goeie voorbereiding. Wij hadden 2 dagen de kinderen thuis (1 dag mama 1 dag papa) en 2 dagen opa/oma, waardoor met 1 dag opvang onze peuter juist echt snakte naar meer uitdaging, terwijl de baby het heerlijk vindt die huiselijke opvang en lekker haar slaapjes thuis doen. Dus bij ons zijn 2 ochtenden peuterspeelzaal echt de uitkomst. Ach het is gewoon kijken naar de combinatie die voor ouders en kind het best werkt, uiteindelijk.
Hoop voor je dat er ook nog tweeling moeders reageren, want dan is het misschien nog herkenbaarder voor je!
 
Oef. Onze tweeling is nu 7 maanden en het gebrek aan slaap en vooral quality time voor onszelf valt ons erg zwaar. Moeilijk voor te stellen dat het zoveel erger gaat worden.
 
Een tweeling is een hele opgave en soms heel erg vermoeiend. Leuke eraan is wel dat ze niet allen een broer of zus hebben maar ook nog eens een beste vriend!!!! die van mij worden eerdaags 1 :)
 
Terug
Bovenaan