Hoe ga je om met herhaalde miskraam?

Ik heb ook eerst een missed abortion gehad en toen een vroege miskraam. Nu ligt er een klein meisje van twee weekjes oud op mijn borst te slapen. Ik wilde na een derde miskraam onderzoeken doen of zelfs na een vierde. Ik had het gevoel dat het uiteindelijk wel goed komt. De eerste miskraam was puur pech en de tweede waarschijnlijk fout met innestelen dus met later testen was het misschien niet ontdekt. Ik ken veel mensen met miskramen en vaak twee achter elkaar waarbij het daarna wel goed is gekomen.  Hou de moed erin! Wel was ik deze zwangerschap heel onzeker en ging ik pas echt genieten na 24 weken. 

Hoi,
Ik was na mijn eerste miskraam zo verdrietig. Ik heb daar wel 3 maanden voor nodig gehad om dat een plek te geven. Ik wist niet dat ik zo'n oer wens had. Daarbij ben ik al wat ouder (toen 40) dus ik was sowieso bang dat het niet ging lukken. Ik heb daarna nog 4 miskramen gehad. Elke x heel verdrietig maar ook vastberaden want mijn gyneacoloog zei dat ik voldoende eitjes had. En nu ligt er naast mij een gezond meisje van 11 weken, over een maand word ik 42. Ik ben er de hele zwangerschap niet gerust op geweest. Iig niet tot de 20e week. Ik denk dat ik in week 27/28 rustiger ben geworden. Maar ben zo blij dat we continu positief zijn doorgegaan, ook al was het mentaal en fysiek zwaar.
Ook zijn we plezier blijven houden. Humor was onze redding. Het was pure pech. En na 22 maanden proberen is ze er! Dolgelukkig!
Hou moed!!! Pech is hard, ik wilde al met IVF starten maar mijn gyneacoloog zei, dat ene juiste eitje dat komt wel. En ze had gelijk. 
Succes! En nogmaals, hoe zwaar ook, hou moed en lol

Nog een tip; gebruik conseive plus (tube). In de maanden dat we het gebruikte was ik zwanger. Toeval of niet, je kunt het altijd proberen..

[quote quote=10215477]Na een miskraam ben je wel onzeker bij een volgende zwangerschap, na de 20 weken echo had ik pas van ‘ja, ik ben zwanger’.[/quote]
Wat fijn dat het bij jou ook is goedgekomen. Snap heel goed dat je pas na een tijd echt durft te geloven dat het goed is ♥️

[quote quote=10215489]Ik heb ook eerst een missed abortion gehad en toen een vroege miskraam. Nu ligt er een klein meisje van twee weekjes oud op mijn borst te slapen. Ik wilde na een derde miskraam onderzoeken doen of zelfs na een vierde. Ik had het gevoel dat het uiteindelijk wel goed komt. De eerste miskraam was puur pech en de tweede waarschijnlijk fout met innestelen dus met later testen was het misschien niet ontdekt. Ik ken veel mensen met miskramen en vaak twee achter elkaar waarbij het daarna wel goed is gekomen. Hou de moed erin! Wel was ik deze zwangerschap heel onzeker en ging ik pas echt genieten na 24 weken.[/quote]
Gefeliciteerd! Wat een enorm fijn bericht. Zo blij om te lezen dat je een dochtertje hebt ♥️. Als ik dit zo lees, denk ik dat mij hetzelfde is overkomen maar dat mijn lijf er pas later achter kwam dat er niets was ingenesteld. Ik houd hoop. Dankjewel.

Terug
Bovenaan