Hoe gaan de eerste hapjes?

Onze kleine man keek ons met 2,5 maand het eten al van de vork en was dan ook erg enthousiast toen we met 4 maanden met fruit begonnen. Hij lust eigenlijk alles wel. Banaan is favoriet, maar ook appel, peer, meloen, kiwi, mandarijn en sinaasappel gaan er heel goed in. Morgen gaan we druif proberen :) Vaak combineer ik 2 of 3 soorten fruit, dat gaat er altijd wel goed in. Ik ben begonnen met alles pureren met de staafmixer, maar hij eet het inmiddels ook goed als ik fruit prak met een vork of rasp.

Hij is nu ruim 6,5 maand en groenten gaan wat moeizamer, maar ook best goed. Broccoli kreeg ik er in het begin niet in, hij bleef een vies gezicht trekken en het uitspugen. Wortel gaat er vanaf dag 1 super in, dus alle groenten die ik introduceer meng ik eerst met wat wortel en als dat goed gaat, steeds wat minder wortel. Intussen eet hij broccoli, bloemkool, erwtjes, wortel en mais. Ook rijst erdoor gaat goed.

Brood gaat super. Hij eet elke dag minimaal een halve snee brood, maar meestal gaat er wel een hele snee in. Ook een soepstengel vindt hij lekker. Die krijgt hij niet vaak, hij heeft soms nog wat moeite met zijn handjes onder controle houden, waardoor de soepstengel achterin zijn keel terecht komt, of op de grond.
 
Hoi hoi, Met sammie gaat het nu ook heel goed.

Om 7 uur krijgt hij een 180/6 papfles met fijne granen. Om 10 uur een fruithapje, om 11 uur een gewone fles 180/6. Om 14 uur weer een fruithapje, om 15 uur weer een gewone fles 180/6 en vervolgens samen met ons, uurtje of 18 aardappeltje (verdund met melk, anders is het nog te dik voor hem) met groente. Maakt hem niet uit wat voor groente, allemaal lekker :-D. Om half 8 nog een papfles met fijne granen 180/6 en ten slotte (omdat hij anders niet doorslaapt) om een uurtje of half 11 nog een laatste fles. Hij drinkt niet altijd zijn flessen leeg, maar hij is tevreden en vrolijk. Hopelijk zet deze lijn zich nu voort, want wat is het nu genieten met hem.
 
ik had van iemand gehoord dat ze fruit van een potje verdund had met sap of water in de fles als ze haast had dit te geven onderweg . Dit ook met groente verdunnen met melk of water kennen jullie dit . Soort van soep iets dikker dan . WERKT PRIMA ..
 
Terug
Bovenaan