hoe gaan de nachten?

hoi allemaal,

Ik ben 15 januari bevallen en de nachten gaan nog niet zo best hier. Mijn zoontje laat meestal de eerste helft van de nacht er 4 uur tussen een voeding zitten en de keer erna 3 uur. En hij heeft vaak nog minstens een half uur kramp daarna.
Vak dus om 2 uur en om 5 uur een voeding. Ik ben inmiddels echt een zombie aan het worden na al die nachten.
Ik gaf borstvoeding 6x per dag ongeveer en sinds 2 weken heb ik 2 voedingen vervangen door de fles.

Hoe gaat dat bij jullie?

groetjes Elke

Hoi hoi,

Ik ben 31 januari bevallen van een zoontje en geef nog volledig borstvoeding. Overdag om ongeveer de 3uur en s'nachts zit er meestal zo'n 5 uur tussen. Mijn vriend geeft de voeding van ongeveer 24.00 afgekolfd met de fles, en ik ga er s'nachts uit voor de borst.  Zo kan ik een redelijk aantal uurtjes slapen en hij ook. Dit werkt voor ons perfect. Als ik mijn zoonje goed laat boeren na het drinken hebben we geen last van krampjes s'nachts en slaapt ie vrijwel meteen weer in.

Groetjes liff

Hallo,

Ik ben 2 januari bevallen en ben de bv aan t afbouwen,Ylana krijgt nu 3 keer flesvoeding en 3 keer bv,overdag komt ze  ongeveer om de 2,5 uur,maar dat komt een beetje omdat ze met de flesvoeding haar flesje niet helemaal leeg drinkt,s avonds krijgt ze rond half 11 haar laatste flesje en dan word ze rond 6 a 7 uur sochtends pas weer wakker,dus hier gaat het echt heel goed.

groetjes Caro

Same here! Ik ben de 13e bevallen. Jens slaapt in de vooravond goed maar de nacht dan weer heel kort. Ik voel me ook echt een ZOMBIE! Ook hier veel krampjes dus niks meteen na de voeding weglegen. Balen he! Ik bedoel je vind het zielig voor zo'n kleintje maar dat slaaptekort begint ook van ons zijn tol te eisen.
x ing

Hoi meiden,

Ben blij te lezen dat wij niet de enigen zijn . Onze kleine man doet het heel erg goed, overdag slaapt hij keurig netjes en in de avonden kan hij vaak wel 5 uur achter elkaar slapen! Klinkt allemaal fantastisch dus, en dat is het ook wel, alleen in de nachten heeft hij helaas nog niet zo'n mooi ritme . Meestal slaapt hij dan 2,5, maximaal 3 uur achter elkaar.
Soms slaapt hij ineens ook 's nachts 5 uur achter elkaar, maar dat is maar eenmalig, en daarna valt hij weer terug in zijn 2,5 /  3 uur ritme. Gelukkig geven wij flesvoeding, dus kan ik de voedingen netjes delen met mijn man, maar ik wacht ook met smart op het moment dat hij de nachten door gaat slapen! Meestal krijgt hij nu rond 11 zijn laatste flesje, dan weer tussen 2 en 3 en tussen 5 en 6. In de vroege ochtend slaapt hij vaak zelfs maar 1,5 uur ofzo, dus veel later dan een uur of 7 komen we er niet uit.
Maar ja, verder gaat het gelukkig super goed, dus we moeten het gewoon nog maar even volhouden.

Groetjes, 10e

Hallo dames,

Ook hier volledig bv voor onze kleine meid! Ze is 23 jan geboren. Na een maand ben ik gestopt met voeden op verzoek en hebben we een aardig ritme te pakken. Ze krijgt 6 voedingen en om de 4 uur. Dat betekent : 7uur,11uur, 15ur,18.30, 22.30, 3.30...
De voeding 's nachts wisselt tussen 3 en 5 uur, maar meestal dus rond half 4...
Op zich gaat het wel aardig. Ik heb er nog een rond lopen van 2jaar en we slapen met zn alle 's middags nog een uurtje.
Sinds een week kleden we haar ook iedere avond om en krijgt ze een pyjamaatje aan. Ik hoopte dat dat ook invloed zou hebben, maar daar merk ik nog niet veel van...
Ik moet eind april weer gaan werken en dan hoop ik dat ze in ieder geval tot een uur of 6 doorslaapt. Anders gaan we voor de nacht een fles Friso geven. (Staat al klaar!! Bij mn oudste wilde de bv niet, dus nu had ik het direct in huis gehaald. Maar Elise drinkt heerlijk aan de borst. Ik wist niet dat bv geven ook zo fijn kon zijn!!!

Succes ermee allemaal!!
Gr Antoi

Zo te lezen hebben wij een voorbeeldige baby!  Loïs krijgt haar laatste fles om half 11, daar doen we dan wel  iets meer in zodat ze goed verzadigd is. Dan komt ze meestal tussen 4/5 uur. Meestal eerder 4 uur dan 5 uur. Van laatst al om kwart over 5, maar dat is wel uitzonderlijk. Na de nachtvoeing komt ze dan om 8 uur weer. Overdag voeden we om de 3,5 of 4 uur. Ligt een beetje hoe het uitkomt.
Loïs is 7 weken oud en weegt 4,3 kg.

Tip die ik eens hoorde: gewoon een aantal nachten laten huilen tot de tijd dat jij wil voeden, dan pakken ze het vanzelf op. Of dit werkt weet ik niet, of ik het zou kunnen weet ik ook niet. Ik zou het best zielig vinden. Maar als ze al 10/12 weken zijn, zou je dat eens kunnen proberen.

Terug
Bovenaan