hoe gaan de nachten?

Nog een tip:
pak het overdag gewoon als het slaapt. Als je om de 4 uur voed, zoals ik dan doe ik het zo:
Als  er 3,5 uur om zijn pak  ik het. Even in het wippertje of de box en zoet houden met een speen. dan geef  ik een halfuur later voeding en dan ga  ik nog even spelen. Ze is dan rond de voeding zeker anderhalf uur op. Als ze vervelend wordt leg ik haar eerder weg. zo maakt ze overdag niet al teveel uren slaap, omdat ze die lange momenten 's nachts moeten pakken. Dit op advies van een adviseur van icare. Ze raadde sterk af om het 5 uur lang te laten liggen omdat ze dan hun ritme omdraaien. Die 5 uur moeten ze minstens 's nachts gaan pakken.

Hallo Dames,

Wil niet hatelijk overkomen ofzo.
Maar ik geef flesvoeding en onze zoon slaapt sinds dag 1 al door.
Heb 4 dagen in ziekenhuis gelegen ivm keizersnede en daar moesten we hem wakker maken voor de nacht voeding. Dit moest ivm bloedspiegel.
Maar sinds we thuis zijn gekomen, slaapt hij gewoon door.
Hij krijgt om de 4uur eten, flessen van 180cc water + voeding.
En de laatste fles om ±22.30uur 150cc + voeding.
Dan slaapt hij door tot 7uur sochtend en dan moet ik hem meestal wakker maken voor zijn fles.

Kortom mij hoor je niet klagen, hopelijk blijft dit zo?

Hij slaapt nog wel bij ons op de kamer(8weken oud)
Binnenkort moet hij ben zijn zus van 3jaar op de kamer, zal me benieuwen.

Groetjes

wat een nachten voor sommigen!!! petje af hoor!

Noah slaapt overdag relatief weinig. Een uurtje of twee, drie en als het mee zit 4 uur. Niet dat hij vervelend is maar hij wil gewoon niet slapen, ondanks het feit dat ik hem in zijn bedje leg!

's avonds ligt hij meestal rond een uur of acht in bed nadat we lekker in bad zijn geweest en krijgt hij tegen een uur of elf, half twaalf nog een fles. Daarna trekt hij meestal door tot een uur of half zeven. Dan gaat de wekker van mijn man en wordt zoon lief ook wakker.

Hij krijgt nu 5 flessen van 120cc per fles en daar zit overdag ongeveer een uur of vier tussen. Voor ons al heel wat dat hij "zoveel" krijgt en op kan!!!!! We zijn ooit begonnen met 300cc wat er nauwelijks in ging!

Al met al is het natuurlijk best zwaar voor iedereen die de gebroken nachten kent! dus voor alle dames: petje af.......

groetjes marion

hoi,
bedankt voor al jullie reacties! Wat een verschillende verhalen! Ik ben jaloers op de positieve verhalen en getroost door dezelfde verhalen als hier!
Ach ja we bikkelen gewoon door. Over 3 weken moet ik weer werken.
Ik heb er op zich heel veel zin in, eindelijk eens weg hier en niet meer heel de dag ''zorgen'' (ik heb nog een dochtertje van 2), maar ik ben gewoon bang dat ik in de auto in slaap val.
Dat is wel vervelend. Ik ben de afgelopen 2 maanden ook nog maar 1x naar mijn ouders geweest (45 minuten rijden) en ik moest echt halverwege even stoppen.

groetjes Elke

Mijn zoon is 2februari geboren dus 6wk vandaag.  Hij krijgt om een uur of 8 s ´avonds zijn laatste fles en komt dan s ´ochtends tussen  5 en 6uur voor een voeding. Eerst maakte ik hem wakker om 24.00uur voor zijn laatste fles maar dan kwam hij om 3uur weer. Dus als hij na 8uur nog komt dan krijgt hij nog een fles, ik maak hem niet meer wakker. Wel doe ik 1 klein schepje rijstebloem in zijn voeding om het dikker te maken. Weet dat het eigenlijk niet mag, maar bij mijn dochter moest het toen op advies van de zuigelingen vandaar dat ik het nu ook doe bij onze zoon.

quote: Jadeje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-03-2009 09:51:33'));

Hoi Caro,

Hoeveel voeding geef jij in de fles?

groetjes
Jadeje

Hoi hoi,

Ylana krijgt een flesje van 120ml water en 4 scheppen voeding en daar doet ze t echt heel goed op!

groetjes caro

Jurre komt nog steeds overdag om de 3 uur, af en toe zit er een keer 4 uur tussen. Om 22.30 maken we hem wakker voor de fles en dan meld hij zich meestal rond een uur of 2.30/3.30 en dan weer rond 6.30/7.00.
Ik geef nu nog maar 3 keer borstvoeding en de rest flessen. Ook 120 + 4, meestal laat hij een klein beetje over. Ik merk wel aan de ontlasting dat hij flesvoeding krijgt. Het is vaster en stinkt

groetjes
Jadeje

Groot nieuws: Loïs slaapt sinds dinsdag door. Ze krijgt om half 11 de laatste fles (daar moeten we haar echt voor wakker maken!) en dan haalt ze wel half 7. Lekker hoor!

Terug
Bovenaan