Hoe gaan jullie om als je minder gaat werken met de financiën?

Of inderdaad alles gezamelijk. Of zo verdelen dat je beiden een gelijk bedrag voor jezelf overhoud. Mijn man werkt meer dan fulltime en ik 16 uur. Wij doen het als volgt: mijn man betaald alle vaste lasten en ik de boodschappen.

Ik ga proberen 3 dagen te werken en het kindje 1 dag naar opa en oma te brengen. Ik hoop dan in de avonduren wat flexibel te kunnen werken als de kleine slaapt zodat ik overdag meer tijd vrij heb. Daarnaast heb je de eerste maanden nog borstvoeding/kolf pauze van 2 uur per werkdag. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat! Hopelijk kan ik zo mijn uren maken en toch zelf voor baby zorgen. Ik ben nog de hoofdverdiener, mijn man studeert nog. We zullen zien hoe het gaat :)

Ik werk 24 uur en mijn man sinds kort 32. Hij is vorig jaar bij mij in komen wonen, huis staat op mijn naam. Ik betaal hypotheek, gem. Belastingen, water en water belastingen, reisverzekering en netflix. En natuurlijk min eigen zorgverzekering, auto, telefoon abbo etc
Hij betaalt energie, woonverzekeringen en de boodschappen plus zijn eigen verzekering etc. De kinderopvang vkosten delen we (kindgebonden budget gebruiken we daar ook voor)

Op deze manier is het 50/50 en heeft ieder zijn eigen geld waar die mee kan den wat hij wil

Met mijn exman kwam alles op de gezamenlijke rekening maar hij gaf veel meer uit, vergokte de boel en gebruikte het geld voor zijn minnares. Al mijn salaris ging daar aan op, dat gebeurd me nooit weer

Terug
Bovenaan