Hoe gaat het met alle zwangere onder ons!!

A

Anoniem

Guest
Er komen er in rap tempo enorm veel bij, leuk hoor.
Ik vraag me af hoe het met jullie gaat?, hoe je je voelt?, in hoeverre deze zwangerschap anders is dan de vorige? zijn jullie weer leuke kamertjes aan het maken of krijgt de grote broer of zus een nieuwe kamer? etc....
Gewoon nieuwsgierig...dus vertel!!!
Ik weet van mezelf dat ik de 2e zwangerschap uiteraard net zo speciaal vond maar omdat er al een kindje rondloopt ben je er toch minder/anders mee bezig.
Het leek de 2e keer ook allemaal nog veel sneller te gaan.
Tijdens de zwangerschap van Roos had ik echt  nergens last van en bij Linde had ik last van alles wat er zo'n beetje is, maar ja toen was het ook 30 graden en Roos is in april geboren dus dat is al een heel groot  verschil.
Wij hebben er voor gekozen om een nieuwe babykamer te maken en het kamertje van Roos is van neutraal naar roze meiden kamer  gegaan.
Nou ik wacht op jullie verhaal!    

groetjes Daniëlle.

Leuk dat je het vraagt!

Ik weet natuurlijk pas sinds gisteren dat ik zwanger ben, dus het is nog maar heel pril. Neemt niet weg dat je wel meteen gaat nadenken hoe het praktisch allemaal geregeld moet worden.
Ilse zal naar een nieuwe kamer gaan en die weil ik lekker met allemaal kleuren (blauw, rood, geel, oranje en groen) gaan inrichten.
De baby krijgt dezelfde kamer als waar Ilse nu in ligt, alleen zullen de meubeltjes wat anders gaan staan. Deze kamer is heel neutraal, we willen nl ook deze keer niet weten of het een jongen of een meisje wordt.

Tja en of ik me anders voel...? Dat kan ik nu nog niet zeggen. Ik voel me op het moment nog prima. Bij Ilse was ik de eerste weken (t/m wk 15) wat misselijk. Maar wat niet is kan nog komen.

Verder hoop ik dat het allemaal net zo voorspoedig zal gaan als bij Ilse. Fijne zwangerschap en een top bevalling...daar ga ik voor!

Liefs Jeske

Leuke vraag!
Ik ben moe, niet een beetje moe, maar ik kan echt de hele dag wel slapen. Ik dacht dat ik bij Tijn moe was, maar nu lijkt het nog veel erger. Ik ben nu zo'n 7,5 week zwanger maar heb verder weinig kwaaltjes, ja ik krijg weer met de dag minder trek, had ik bij Tijn ook, maar goed zolang ik de goede dingen blijf eten kan dat geen kwaad.
Het nieuwe kindje komt bij Tijn op de kamer. We hebben maar 2 slaapkamers boven en ik vind Tijn nog te jong om al op zolder te laten slapen. De slaapkamer is wel behoorlijk groot (15m2) dus dat kan makkelijk. We maken een kleine afscheiding zodat Tijn een 'stoere' jongens hoek krijgt.
Deze zwangerschap vind ik wel heel anders, op één of andere manier ben ik er veel minder mee bezig en gaat het allemaal snel voorbij tot nu toe. 21 Augustus krijg ik mijn eerste echo en ik weet dat ik bij Tijn zo'n beetje de dagen aftelde en nu 'vergeet' ik het soms gewoon een paar dagen. Natuurlijk eist Tijn op het moment ook veel van mijn aandacht op, dus dat maakt ook wel een verschil.

Groetjes Danielle

wat lief dat je het vraagt!!

Nou hier gaat het helemaaaal prima!!
Vergeet vaak dat ik zwanger ben ,je bent er inderdaad veel minder mee bezig dan bij de eerste!
Over 4 weekjes weten we wat het word !ik ben reuze nieuwschierig en wil het heel graag weten (ook praktich wel makkelijk)
Lili krijgt ook een nieuwe kamer , maar deze moet nog helemaal opgeknapt worden ..ik geef eerlijk toe dat het niet echt opschiet en daar word ik wel wat onrustig van (moet nog compeet verbouwd worden..) ben de vorige keer 7 weekjes te vroeg bevallen en had met 30 weken mijn vliezen al gebroken dus wil het liever gister dan vandaag klaar hebben...
Ook het geboorte kaartje en de jongens naam komen we ECHT niet over uit...
Echt verschrikkelijk vind ik dat...misschien als we het geslacht weten word het makkelijker....Hoop ik....

liefs lonneke mv lili 4-9-06 15 weekjes zwanger van het tweede spruitje...

Hoi danielle,

jouw stukje had mijn stukje kunnen zijn. Bij ons precies zo, een roze meiden kamer voor Isa en een neutrale voor de baby...

Een tweede zwangerschap is ook heel spreciaal maar ook wel weer bekend. Leuk dat er idd weer een aantal in blijde.. zijn.

Wij hebben definitief besloten dat het bij twee meiden blijft tijdens een weekendje Texel. Ik ben daar wel blij mee. Mijn vriendin is een week overtijd van de derde en het is zo ´n enorme klus met de twee erbij. Ik hoop dat het haar allemaal gaat luken, ik hoor nl wel vaak dat de moeilijkheid is van de aandacht verdelen helemaal als je ook werkt. Pfff.... nou ik heb respect, ik vind twee soms heel pittig...
Groetjes Renske mv Isa en Meike

hi,

Ik ben inmiddels aan het aftellen want ik ben al 34,5 week zwanger. We zijn druk bezig met de zolderkamer waar mijn dochter van 14 maanden gaat slapen, lekker roze!
Wel raar want nu doe ik dus niets voor de nieuwe baby. Ze krijgt Noa's oude kamer en oude kleertjes. Ik heb 1 nieuw pakje gekocht voor de 1e dag. Maarja, heb ook zoveel kleertjes nog!
Deze zwangerschap is zoveel sneller gegaan dat ik nu wel zenuwachtig wordt. Moet toch wel een aantal dingen doen en toen met Noa was ik er al helemaal klaar voor.
Voel me wel al 2 jaar lang zwanger...en dat ben ik nu wel een beetje zat haha. MAar ik ben dankbaar dat ik een 2e gezonde dochter mag krijgen!!

gr
Marielle mv Noa

Hoi hoi,

Hier gaat het allemaal goed, nu bijna 9 weken zwanger!
Ik heb afgelopen dinsdag de eerste echo gehad en: het hartje klopt!

Weer een heel speciaal moment, als je zo'n klein kindje (ongeveer 1,6 cm.) ziet met een ieniemienie klein hartje! Dan wordt het weer een stuk echter, als je die bevestiging hebt.

Bij ons krijgt de kleine frummel een eigen nieuwe kamer. Daar moet eerst nog een dakkapel voor worden gemaakt. We wachten op de vergunning van de gemeente..... Ik heb destijds voor speciaal voor David zijn kamertje ingericht en dat wil ik voor dit nieuwe kindje ook graag weer doen.

Groetjes Sascha.

Hoi ,

Ik ben nu 6 weken en 1 dag zwanger en ik zal blij zijn als die andere 6 er ook op zitten.
Dan ben ik in ieder geval de gevarenzone voorbij.
Het gaat alleaal wel goed.
Wel heb ik wat meer '' bandenpijn'' als ik het zo mag noemen.
Mijn urine is geconroleerd en het was geen blaasonsteking dus mijn baarmoeder is aan het uitrekken denk.
Ik zou het anders ook niet weten.
Ik heb het al 1,5 week.
En voor de rest heb ik nergens last van.
Nikita houdt gewoon haar slaapkamertje   , alleen er komen nieuwe meubeltjes in en voor de tweede hebben we kamertje waar we eigenlijk niet veel aan hoeven te doen.
Alleen wat behangaanpassingen , lamellen en gordijnen.
We moeten het alleen nog leeghalen , want er staat nu een linnenkast in en die moeten we verplaatsen.

Groetjes jessica

Terug
Bovenaan