Hoe gaat het met de januari 2008 mama's??

Hoi Hoi,

Hier is Bonus ik zit nu op 10 weken en 1 dag. Eerste zwangerschap en bijna 2 jaar mee bezig geweest voor het zo ver was. we zijn natuurlijk erg blij maar wel angstig gaat alles goed enz... ik ben 37 en we hebben na gesprek met elkaar en verloskundige besloten om geen verdere testen te doen. Toch zit ik in de "risico groep" gezien mijn leefdtijd maar ik zou echt niet weten of ik kan beslissen als de kans op een down kindje er is , ik beslis we stoppen de zwangerschap dat lijkt mij zo moeilijk......Ik werk zelf ment mensen met een beperking zoals dat zo mooi heet tegenwoordig maar ik wordt elke dag vrolijk van deze mensen die zo onbezorgd leven en overal blij mee zijn. Dus vandaar dat wij nesloten hebben het niet te doen. Nu al met 10 weken speelt onze kleine al zo`n grote rol in ons dagelijks leven er gaat geen dag voorbij of je bent met hem/haar bezig . Het is natuurlijk heel goed dat de testen bestaan maar voor ons geen testen.
Ik ben trouwens ook op 18 januari uitgrekend!!!! en over twee weken op mijn verjaardag 12 weken!!!!!! dus dubbel feest.
ik heb nog een vraag veel van jullie hebben een tweede echo rond 12 weken maar daar is bij mij niet over gesproken dan alleen de eerste met 8 weken die was ook goed en de tweede moet ik een afspraak maken voor rond week 20. klopt dat of moet ik de 12 weken opeissen????
nou ik hoor het wel van de a.s. moedertjes
groetjes Bonus

Hoi meiden,

Afgelopen week ben ik niet echt actief geweest. Ben nl erg beroerd geweest, dacht eerst als ik zo tot 12 wkn moet trek ik het niet. Steeds overgeven en hele dagen slapen, had ook geen eetlust. Ik was op 2 dgn al 2 kg afgevallen!!  Maar sinds gisteravond gaat het alweer een stuk beter. Heb er waarschijnlijk een griepje bovenop gehad.
Afgelopen maandag ben ik bij de vk geweest. Intake gehad, bloed geprikt en nog even over mijn vorige bevalling gekletst. Ik had nl dezelfde vk als tijdens mijn bevalling van Luca. Ook ik moet 3 juli voor mijn eerste echo, vind het vreselijk spannend.
Weet ook echt niet wie ik mee moet nemen, mijn mannetje is varen en kan geen vrij krijgen. Mijn moeder is op vakantie. Dus heb nu mijn zus gevraagd, maar vond het wel moeilijk.
Ik ben nu 8 wkn + 2dgn, mijn buik is nog zo plat als een dubbeltje (is ook niet gek na het ziekzijn), bij mijn vorige zwangerschap kon ik met 12 / 13 wkn niet meer in mijn broeken. Was dus ook best snel. Heb nu nog wat positiekleding liggen maar wil toch wel met de mode mee, dus word na de zomer weer nieuwe collectie shoppen!!
Bonus, om even antw te geven op je vraag. Bij een voorspoedige zwangerschap en als je bij voorgaande zwangerschappen geen problemen heb gehad (miskramen, vroeggeboortes enz) dan heb je eerste echo tussen 8 en 10 wkn en tweede echo bij ong 20 wkn. Heb je wel problemen gehad bij eerdere zwangerschappen, dan krijg je extra echo's voor extra controle.

Liefs, Larissa

he meiden,

Ik ben kim 23 jaar jong en zwanger van ons eerste wonder. Ik ben vandaag precies 10 weken en ben uitgerekend op 19 januari 2008, ik heb al 2 echo's gehad, 1 omdat ik bloed verloor en de 2e een termijn echo. woensdag ga ik naar de vk en mag ik weer even naar de kleine kijken.
op 10 augustus dit jaar stap ik in het huwelijksbootje, willen jullie alle ontwikkelingen volgen kijk dan op beebsmits.beebiesite.nl

tot snel allemaal.

Hallo mammies,

Hier nog een januarifan ben al moeder van een kleine prinsje van 1 1/2 en ben nu uitgerekend op 8 januari.Hoop dat alles goed gaat voor ons allemaal en dat we mekaar mischien kunnen steunen  .

Groetjes.

quote: bonus reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-06-2007 08:43:49'));

ik heb nog een vraag veel van jullie hebben een tweede echo rond 12 weken maar daar is bij mij niet over gesproken dan alleen de eerste met 8 weken die was ook goed en de tweede moet ik een afspraak maken voor rond week 20. klopt dat of moet ik de 12 weken opeissen????
nou ik hoor het wel van de a.s. moedertjes

Ik  krijg in verband met een eerdere zwangerschap die laat nog misging extra echo's maar volgens mij krijg je standaard een termijnecho (die is meestal rond 11/12 weken maar dat kan ook eerder, jij hebt  hem dan al gehad  met 8 weken) en de 20-weken-echo.
Wij laten verder ook geen testen doen, al vind ik het goed dat het nu allemaal kan hoor.
Groetjes Tara

Hallo iedereen,

Hier gaat alles naar wens. Agezien van de normale kwaaltjes die je kunt hebben....
Afgelopen vrijdag de 2de echo gehad en daar zag er alles erg goed uit. Alles erop en eraan, tenminste dat wat je al met 12 weken kunt zien. En dat is best veel!! Ukkie lag lekker te springen en te zwaaien. En vooral veel met de navelsnoer te spelen. Leek net of ie eten aan bestellen was, ik had namelijk trek!!!
Tevens ook de combitest uitgeveord en de nekplooi zag er erg geruststellnd uit. Ik geloof dat ie op 3 tot 3,5 mag zijn, en die van ons was 1,5. In het ziekenhuis waren ze erg positief. Dinsdag of woensdag krijgen wij de uitslag.

Verder krijg ik al een leuk buikje. Het is al aardig te zien, en de eerste positiebriek hangt al in de kast.

Veel liefs van een hele gelukkige Noelie

Hallo a.s. januari-mama's,

Ik ben 20 januari uitgeteld, ben vandaag precies 10 wk zwanger van ons 2de kindje. Ik heb met 7.4 wk een (inwendige) echo gehad (i.v.m. eerdere miskraam). Deze echo was prima, de uk was goed gegroeid en het hartje klopt! Blijft toch echt een wonder!
Kijk uit naar de volgende echo die we hebben op 5 juli a.s.!

Ik vind het erg jammer dat er nog geen januari-forum is maar gelukkig melden steeds meer dames zich aan bij msn group (http://groups.msn.com/mamasjanuari2008/homepage) en kunnen we daar toch gezellig kletsen en discussieren!

Gr. Elle

Hoi meiden,

Ik ben 28 jaar en ongeveer 9 weken zwanger van ons 1e wondertje!!! Woensdag krijgen we onze eerste echo en we hopen dan iets heel moois te zien!!! Het is echt spannend en we kijken er enorm naar uit.
Ik voel me goed. Wel snel moe, weinig eetlust en een moeilijke stoelgang, maar klagen hoor je me niet... We zijn zo blij dat we zwanger zijn en beschouwen het nog echt als een wonder.
Iedereen een hele fijne zwangerschap gewenst!!!

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan