hoe gaat het met de meiden uit het buitenland???

Hoi Lily,

Wat leuk! Iemand die wat dichter bij mij woont. Singapore is inderdaad iets van 5 uur vliegen hier  vandaan.
Wij zijn hier naartoe gekomen voor de baan van mijn man. Hij heeft een lokaal contract gekregen dus we hebben geen terugkeer garantie. We zien wel waar het schip strandt. Misschien belandden we wel eens in Singapore :) Daar zijn ze nu het kantoor flink aan het uitbreiden. Maar voolopig zitten we hier nog wel even. We zijn hier nog maar sinds november 2006. Nog niet zo lang dus.
Ikzelf ben inmiddels wel langzaam aan op zoek naar werk.
Hoe zijn jullie in Singapore terrecht gekomen? En hoe lang wonen jullie daar al?

Groetjes,
Dile

Hoi Dile,

Wij zijn hier sinds november 2005, ook voor het werk van mijn man. Ik doe op het moment vrijwilligerswerk en cursussen, een beetje ook omdat  we hoopten  een kindje te krijgen en ik zag me al helemaal fulltime moeder zijn voor zolang als het kon- iets wat je  in NL bijna niet meer ziet heb ik het  idee! Maar goed, het duurt allemaal wat langer dus ben nu aan het solliciteren.

Ik heb hier verder wel erg naar mijn zin, we hebben nu wel een beetje een leven opgebouwd. En als het even kan proberen we een beetje te reizen in de regio. Australie staat ook hoog op de lijst haha.

En jullie?

Groetjes, Lily

Hoi Lily,

Leuk om je ervaringen te lezen. Jammer dat het langer duurt dan gedacht. Altijd erg frustrerend! Hoe lang zijn jullie al bezig?
Het is grappig want ik herken mezelf wel een beetje in je verhaal. We hebben al een dochter van (over 1 week) 3 jaar. Toen ze anderhalf was ben ik in Nederland weer gaan werken en een jaar later kregen we deze kans dus kon ik weer stoppen. We wilden wel een tweede en waren al even bezig (sinds april 2006) en dacht hetzelfde: een goede gelegenheid om niet te werken en dan thuis te zitten met de tweede maar ook bij ons duurt het nogal al lang helaas. Ik ben dus inmiddels ook op zoek naar een baan. Ik ben nog niet zo lang en ook nog niet zo fanatiek bezig.

Verder heb ik hier ook al een leuke vriendenkring, waaronder een 2 nederlandse meiden. Grappig maar je zoekt elkaar toch een beetje op.
We hebben het hier erg naar onze zin moet ik zeggen.

Tja.... vanuit Singapore is Australie natuurlijk "onder handbereik". Dat is wel leuk.
Als je ooit in de buurt bent dan hoor ik het wel! :)

Groetjes!

Hi Dile,

Wij zijn sinds november vorig jaar bezig, dus nog geen jaar, maar ik moet nu wel wat full time to doen hebben. In het begin kregen we erg veel bezoek, want Singapore is toch een soort gateway naar de omringende landen, dus toen was het ook wel handig -en gezellig- dat ik niet werkte.

Wat leuk dat je ook andere Nederlanders hebt leren kennen. Ik ken hier heel veel Australiers. Spreekt jouw kindje ook al een beetje Engels?

Ik zal het zeker laten weten als we een keer richting Perth gaan. En dat geldt andersom ook he?

Groetjes, Lily

Hoi Lily,

Mijn reactie duurde even. Ik kon het onderwerp niet zo snel meer terug vinden! :)
Wat leuk dat jullie al aardig wat bezoek hebben gehad. Singapore is inderdaad een bestemming waar mensen nog wel eens langs komen. We zitten hier nu 7 maanden en we hebben nu ons eerste bezoek: m'n schoonouders. Het is leuk om ze hier te hebben maar na 4 weken ben ik wel een beetje "schoonouder moe'  Maar onze kleine meid vindt het erg leuk dat ze er zijn. Ze sprak nog geen engels toen ze hier kwam maar dat is inmiddels wel anders. Ze verstaat erg veel en ze spreekt ook al aardig wat. Dat is wel grappig om te horen. Ze gebruikt ook nl en eng woorden door elkaar in 1 zin.

Ik kan me voorstellen dat je wat te doen wil hebben. Is het lastig om daar werk te vinden? Ik ben hier ook een beetje op zoek maar een part time baan is niet makkelijk te vinden.
Wat leuk dat je veel Australiers ontmoet hebt. Die zullen daar inderdaad wel veel zitten. Ik vind het leuke mensen over het algemeen. Erg aardig en veel humor.

Groetjes!

Terug
Bovenaan