hoe gaat het met de werkende moeders?

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal

Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de werkende moeders onder ons.
Zelf ben ik na de geboorte van ons derde kindje thuis gebleven en ik moet eerlijk zeggen dat als ik ook had moeten werken ik niet zou weten hoe ik dat zou moeten doen.Nu heb ik al een chronisch tijdgebrek en ik ben in huis niet een Pietje Precies

Hoe doen jullie het allemaal thuis en op het werk?

Groetjes Jessica

Ik werk 2 dagen in de week (wordt 3 dagen in de week zodra de creche plek heeft). Ik heb 1 kindje dus ik vind het goed te doen op deze manier. Ik moet zeggen dat ik toen Feline nog kleiner was moeite had het huis schoon te krijgen (omdat ik heel moe was) Nu hebben we een aardig ritme, alleen boodschappen doen vind ik lastig en doe ik op zaterdag of als mijn man vroeg thuis is alleen.

groetjes Mariska

ps 3 kinderen is natuurlijk wel veel drukker

Ik ben afgelopen maandag weer begonnen.
Ik werk in een tehuis bij mensen met een verstandelijke beperking en phh die eerste diensten vielen niet mee.
Had afgelopen woensdag de nachtaanwezigheidsdienst heb geen oog dichtgedaan.
Merel had bij de oppasoma gelukkig wel lekker doorgeslapen.
Ik werk nu 70 procent dit houd ivm wisseende diensten in dat ik ongeveer 100 uur per 4 weken werk.
Even kijken of het bevalt en als het finacieel haalbaar is ga ik nog minder werken.
Helemaal stoppen zou ik niet willen.
Hoewel ik dol ben op Merel vind ik me werk te leuk om helmaal te stoppen.

hoi,

Toen we nog maar alleen Lotte hadden werkte ik 3 dgn en mijn vriend 4, nu Feline er ook is ben ik na het zwangerschapsverlof wel weer begonnen maar ik vond het zo vreselijk dat ik meteen ontslag heb genomen, nu ben ik al weer 2 maanden full time moeder en ik vind het zalig, ook ik zou niet meer weten hoe ik het met een baan zou moeten combineren, mis het ook totaal niet!

gr janneke

Hoi

Ik ben deze week weer begonnen met werken. Ik werk 3 dagen wo-do en vrijdag en ik vind het heerlijk. Ik kolf ook nog op mijn werk, en ik moet zeggen dat het prima gaat. (nou ben ik wel met 10min klaar) Wat ik minder vind is dat mijn dochter 3 dagen naar de creche gaat en daar amper slaapt. Ik wil  1 dag ouderschapsverlof opnemen ,. Momenteel zit het er niet in omdat we personeelstekort hebben. Ik baal wel.Hopelijk dat het op het kdv beter gaat,  anders weet ik niet wat ik ga doen.  

Thuis gaat het prima. Savonds gooi ik er een wasje in. Zaterdag boodschappen doen en schoonmaken.Zondag en maandag sporten. De rest van de week houd ik het rustig.

Ik had me ook voorgenomen dat ik na mijn zwangerschapsverlof weer zou gaan werken... 20uur p.w.
Maar dit vond ik helemaal nix.
Had het zooo ontzettend moeilijk om onze kleine vent achter te laten op het KDV, dat we hebben besloten dat ik stop met werken.
1 jan. loopt mijn contract af... heb ik tuurlijk zelf opgezegd.
Ik zit nu momenteel in de ZW, maar mag daar zolang in  blijven.
Ik vind het heerlijk thuis!!
Boodschappen vind ik ook altijd minder om te doen, maar dat doen we dus altijd saampjes.

Groetjes Debby.

ik werk 3 dagen per week, mijn man zes dagen,in feite komt dus thuis alles op mij neer. geen problemen mee. t kan me niet eschelen als het thuis wat minder netjes is. heb slechts  2 prioriteiten als ik thuis ben: zorgen dat de kidneren goed verzorgd worden en de  was doen
de kinderen ( 3jr en 1/2 jr) gaan naar een geweldige oppas, heb ik totaal geen moeite mee om ze daar achter te laten. moet   je ook geen drama van maken als je wilt werken, want dat is dan toch de consequentie? ik kan de kids toch niet meenemen naar mijn werk.
samenvattend: het loopt bij ons volgens mij en naar mijn gevoel aardig op rolletjes.

Terug
Bovenaan