ik vind mij eigen antwoord absoluut niet kort door de bocht. ik ben het mariska eens dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen keuzes.
Ikzelf ben van mening, dat niet heel nederland op moet draaien voor hen die kinderen hebben. mensen met kinderen krijgen al behoorlijk steun in de vorm van kinderbijslag, kinderopvang kost ook erg weinig met de huidige belastingvoordelen. verder is het bij heel veel bedrijven zo, dat zij die geen kinderen hebben zich aan moeten passen aan hen die wel kinderen hebben (als er ziekte is in het gezin, bij vakanties etc etc)'
Ik heb twee kinderen, ik werk drie dagen, heb een man die net voor zichzelf begonnen is, maar ik doe ook bepaalde dingen niet vanwege financiën, ik maak daar ook keuzes in. Zo ben ik al vijf jaar niet op vakantie geweest, draag ik geen merkkleding en vind ik het zonde van mijn geld om overal koffie te gaan drinken en op terrasjes te zitten. MAAR dat is MIJN keuze, wat een ander doet moet hij/zij weten. Maar ik vind het raar om de maatschappij (dus een ieder in Nederland) te verwijten dat iemand niet kan moederen. Je bent zelf verantwoordelijk, je maakt zelf je eigen keuzes. (wat dat betreft ben ik een groot aanhanger van Dr Phil hahahaha)