hoe gaat het met de werkende moeders?

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar is heffingskorting niet iets om aan te vragen? Is maximaal 175 euro in de maand!!
Als ik thuis had gebleven hadden we dit zeker aangevraagd.

groetjes Mariska

Hoi,

Over de financien vind ik altijd een lastig onderwerp. Maar ik wil er toch iets over zeggen. De overheid stimuleert vrouwen om te blijven werken als ze kinderen heeft. Dat moet ook wel want de vergrijzing komt er aan en er gaan dan heel veel mensen met pensioen. Daar moet allemaal geld voor zijn.
Daarnaast vind ik dat je verantwoordelijk bent voor jezelf. Je maakt je eigen keuzes. Ik vind het altijd makkelijk om te zeggen ik kan het financieel niet trekken, maar hoe leef je dan? Ik ken namelijk mensen die echt een minimum inkomen hebben met meerdere kinderen en die prima kunnen rondkomen. Maar ik ken ook mensen twee verdieners met een goed salaris die dus niet kunnen rondkomen.
Misschien een beetje kort door de bocht en het zal misschien niet door iedereen gewaardeerd worden, maar je bent verantwoordelijk voor je eigen gezin. En als je niet kunt rondkomen, dan moet je werken en niet afhankelijk willen zijn van de overheid. Dat is mijn mening
Groetjes

Hoi

Zo dat is heftig allemaal!
Ik zal mijn situatie eens duidelijker maken. Ik heb van jongs af aan een kinderwens gehad met ook het idee om thuis te blijven om voor de kinderen te zorgen. Toen ik zwanger werd van mijn eerste, wilde ik dit nog steeds dolgraag en ik ben gaan rekenen. Het moest volgens mijn berekeningen net, maar dan ook net aan lukken...
Totdat mijn man een totaal andere baan wilde, hij was erg uitgekeken op zijn werk en ging iets anders doen, zonder diploma...de financieen zakken dan al aardig weg, bovendien waren de kosten veel te hoog voor ons gezin. We hadden per maand ongeveer 1200 euro netto over en dan moeten de vaste lasten er nog van af bovendien hebben we een koophuis.
Ik heb inderdaad heffingskorting aangevraagd, maar er werd maar 28 euro per maand toegewezen omdat het natuurlik pas over een jaar gaat ( over 2005)
Samen met de kinderbijslag redden we het gewoon niet, hoe zuinig we ook geleefd hebben....we kwamen altijd te kort. En idd ben ik heel blij met de kinderkorting erbij, maar dat is ook geen manier om het financieel te redden met ons gezin.
Ook werd ik zwanger van mijn dochter en door problemen in de zwangerschap kon ik ook niet ergens iets bijklussen....op een gegeven moment moet je gewoon eerlijk zijn tegen jezelf. Je hebt inderdaad de verantwoordelijkheid voor je gezin en ik wil dat mijn gezin ook gewoon kan leven zonder elk dubbeltje honderd keer om te draaien als dat dubbeltje er dan ook was.
Daarom ben ik weer gaan werken terwijl ik er niet achter staat!

Natuurlijk begrijp ik de regering dat vrouwen moeten werken om de vergrijzing tegen te gaan. Maar ik wilde gewoon vier jaar thuisblijven voor mijn kinderen en daarna gaan werken en dat is dus totaal niet weggelegd voor die moeders die dat willen en dat vind ik gewoon ontzettend ontzettend jammer!

Groetjes Hanneke

ik   vind mij   eigen antwoord absoluut niet kort door de bocht. ik ben het mariska eens dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen keuzes.
Ikzelf ben van mening, dat niet heel nederland op moet draaien voor hen die kinderen hebben. mensen met kinderen krijgen al behoorlijk steun in de vorm van kinderbijslag, kinderopvang kost ook erg weinig met de huidige belastingvoordelen. verder is het bij heel veel bedrijven zo, dat zij die geen kinderen hebben zich aan moeten passen aan hen die wel kinderen hebben (als er ziekte is in het gezin, bij vakanties etc etc)'
Ik heb twee kinderen, ik werk drie dagen, heb een man die net voor zichzelf begonnen is, maar ik doe ook bepaalde dingen   niet vanwege financiën, ik maak daar ook keuzes in. Zo  ben  ik al vijf jaar niet op vakantie geweest, draag ik geen merkkleding en vind ik het zonde van mijn geld om overal koffie te gaan drinken en op terrasjes te zitten. MAAR dat is  MIJN  keuze, wat een ander doet moet hij/zij weten. Maar ik vind het raar om de maatschappij (dus een ieder in Nederland) te verwijten dat iemand niet kan moederen. Je bent zelf verantwoordelijk, je maakt zelf  je  eigen  keuzes. (wat dat betreft ben ik een groot aanhanger van Dr Phil hahahaha)

sorry, ik ben het met sonja eens )die heffinskorting van mariska is ook leuk, maar dat bedoelde ik in mijn stukje niet'

Eigenlijk wel leuk deze discussie.
Je gaat sommige dingen inderdaad anders zien en bij sommige dingen blijf ik mijn standpunt.Ik wil trouwens wel vermelden dat ik wel respect heb voor de mening voor anderen hoor!

Groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan