Hoe gaat het met iedereen nu jullie rond 20 weken zijn?

Hallo dames,

Het was een tijdje erg rustig hier dus ik heb ook eventjes niet meer gekeken, maar gelukkig wordt het wat drukker nu!

Ik vroeg me af hoe jullie je voelen?? Ik ben namelijk erg moe nogsteeds en heb heel weinig trek en kan niet zoveel eten.. Hebben meer meiden daar last van?
Bij de zwangerschap van mijn dochter Puk had ik hier helemaal geen last van, ik voelde me perfect zodra ik voorbij de 14 weken was!
Ik voel de kleine wel goed bewegen, als is het nog niet heel de dag door natuurlijk, maar dat vind ik wel heel fijn.

Normaal maak ik me niet zo snel zorgen maar t gaat wel tussen je oren zitten  als je je nog zo moe en lusteloos voelt terwijl dat toch wel voorbij zou moeten zijn nu?

Kijk wel extra uit naar de 20 weken echo nu, gelukkig is dat 18 februari dus hoef niet zo heel lang meer te wachten. Ben ook benieuwd of het geslacht nogsteeds overeen komt met de eerdere vroege geslachtsbepaling van de vk. ZOu wel fijn zijn haha je bent er nu natuurlijk wel beetje op ingesteld.

Zijn jullie verder al uit de namen? Bij ons is ie bekend en ben alweer bezig het geboorte kaartje, je kan het maar gedaan hebben en tis zo leuk om te doen!

Nou ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Liefs Lot

Hoi Lot,

Ik ben morgen precies 20 weken zwanger. En eigenlijk voel ik me erg goed. Aan het eind van de dag heb ik alleen last van mijn banden, veel meer dan bij mijn eerste zwangerschap. Maar de moeheid is gelukkig bij mij helemaal over.
In tegenstelling tot bij jouw kan ik de hele dag wel door eten. Ik probeer zoveel mogelijk fruit in huis te hebben zodat ik zoveel mogeljk gezonde dingen eet. Maar het lijkt wel of ik de hele dag honger heb.

De namen vinden wij nog wel heel moeilijk. Mijn vriend is meer van de "normale"namen en ik vind iets apartere namen ook wel heel mooi. Dus dat wordt nog even moeilijk. hahaha. Als er iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag. En maak je zelf een geboortekaartje of zoek je een uit? Wij zoeken er gewoon een uit, want zo creatief ben ik helaas niet

Groetjes Nynke

hallo,
ik ben nu 18 weken en 4 dagen zwanger.
we hebben 20 februari de echo. op onze trouwdag. zijn dan 3 jaar getrouwd
toen we trouwde hadden we de 11 weken echo van iris. vond ik wel grappig.

ik voel nog niks werd er erg onzeker van mijn buikje is ook minder dan bij iris.
iris woog 4190 gr bij de geboorte en wilde wel graag weten of deze ook zo flink uit zou vallen. ze zouden het in de gaten houden.

maar ik ben nu bij deze zwangerschap erg onzeker of alles goed gaat met het hummeltje in mijn buik. dus heb ik een dopler gekocht.
en kan nu zelf het hartje horen.
heb 3 keer geluisterd en de eerste keer had ik mijnneigen hartslag en toen erna die van de baby.
de tweede keer meteen die van de baby en de laatste keer ook die van de baby.

er zat ook een kabeltje bij waar mee we het geluid op de pc hebben gezet.
zodat andere dit ook kunnen horen.

we hebben een paar weekjes geleden 8 boeken hier gehad van de drukker en helaas geen leuk kaartje gevonden ben nog druk op zoek.
bij iris waren er twee die we erg leuk vonden dus we wilde nu die andere hebben
staat hij er niet meer in grrrrr.

we hebben twee namen op dit moment een voor jongen en een voor meisje maar het staat nog niet vast. kan nog veranderen.

de eerste 15 weken had ik veeeeeeel honger en   moest ik snachts eten en nu eet ik weer zoals vroeger een broodje smorgens   en smiddags een of twee
veel fruit. en avonds eten.
bij iris had ik veel trek in mac donald maar valt nu wel mee gelukkig.
zal nu maar eens stoppen haha
groeten petra

Hee hoi,

ik ben vooral erg MOE! verschrikkelijk gewoon. maar goed, had dit ook wel wat toen ik zwanger was van onze eerste maar heb het idee dat het nu nog een tikkeltje erger is. Gelukkig slaapt onze dochter elke middag nog dus ik ook!
ben niet meer misselijk ofzo alleen heb nog steeds niet erg honger. Ben ook nog helemaal niks aangekomen.....

Namen zijn we nog niet uit maar we hebben er eigenlijk ook nog niet echt over nagedacht. Komt nog wel! Het lijstje van de vorige keer nog maar weer eens opzoeken! En een geboortekaartje maken we zelf. Wij wonen in Canada en hier heb je eigenlijk niet echt geboortekaartjes. Er zijn wel steeds meer mensen die wel iets doen maar niet standaard dus. Vorige keer ook zelf wat gemaakt op de computer en wel bij een drukker even laten printen en dat ging prima.

Groetjes Alberdien

Hej ladies!

Leuk dat jullie je eigen ervaringen hebben neergezet.

Petra; Het is inderdaad heel raar he, dat je het al eens hebt meegemaakt en er toen eigenlijk niet zo zwaarover dacht, en nu ineens bij een tweede de kriebels krijgt of alles wel goed is! Ik voel de kleine bewegen dus weet dat alles ok is, maar ik kan zo weinig eten dat het vaak bij een stuk fruit en 3 boterhammen blijft op een dag, soms lukt het avondeten maar heel weinig, ben dan toch bang dat er misschien iets mis blijkt op de 20 weken echo. Bij Puk wilde ik de 20 weken echo heel graag, al was het alleen al om te weten wat het werd! hihi. Hormonen doen gekke dingen met je. Ik heb ook zitten twijfelen  om een doptone aan  te schaffen maar heb dan het idee dat ik steeds maar ga luisteren en dat geeft ook niet echt rust in mijn hoofd.
Gelukkig komt de 20 weken echo steeds dichterbij, en als alles dan goed blijkt te zijn kan ik weer echt gaan genieten met minder zorgen!;-) Wanneer heb jijo okalweer je 20 weken echo? Willen jullie weten wat het wordt?
Ik heb bij Puk het geboorte kaartje zelf ontworpen en ben daar nu weer mee bezig, is ook wel beetje mijn ding gezien ik best creatief ben!:)
Nou hopelijk is de opluchtnig na de echo snel nabij!

Nynke; Grappig dat het zo kan verschillen, ik at me de vorige zwangerschap ook vol met alles wat los en vast zat, wel gezonde dingen gelukkig, en had ook echt dingen die ik MOEST hebben. Chocomel, blokjes kaas, tonijn om salade van te maken dat soort dingen haha..
Namen zijn ook lastig, voor een meisje is mijn man ook veel meer van de stoere of engelse namen, eni k veel meer van het lieve en heel meisje-meisje achtig zeg maar.. Maar we waren er nu net als bij onze dochter Puk meteen uit gelukkig!:) Willen jullie weten wat het gaat worden?

Albertien; Jij bent dus ook zo moe, ik denk dat ook komt omdat je nu na werk niet op de bank kan ploffen om te rusten. Je hebt toch een kleine waar je voor moet zorgen en dat haalt het laatse beetje energie van de dag uit je, hoe leuk het ook is natuurlijk, tis ook vermoeiend! Ook de weekenden en de dagen dat je je mamadag hebt is druk gevuld met het vermaken van je kleine.. Voel me verder wel ok gelukkig en zie er wel steeds "stralender" uit zoals ze dat zo mooi zeggen!
Ben ook benieuwd naar de kraamweek met een tweede, of de vk ook voor het grote kindje zorgt, of dat je echt manlief of moeders moet inschakelen om twee weken thuis te blijven..

Nou dames dat was het weer ff, ga nu weer verder werken! Moet ook gebeuren, pffff wat is het verlof nog ver weg...

Liefs Lot

Hey Meiden,
Helaas zit ik thuis. Ik baal als een stekker maar het is niet anders. Ik heb vreselijk last van mijn rug en stuit. Aangezien ik een zittend beroep heb heb ik me maar ziekgemeld.
Gelukkig krijgt de werkgever een vergoeding van het UWV als je ziek bent ten gevolge van de zwangerschap. Anders had ik me nog veel schuldiger gevoeld.
Ik ben helemaal niet het type dat zich zo maar ziekmeld. Gelukkig weet mijn werkgever dat ook.
Ik ga zo de fysio bellen kijken of hij er wat aan kan doen.

Liefs Do

Hoi,

@do: wat klote dat je thuis zit vanwege rug en bekkenpijn! Nu al! Ik hoop voor je dat het over gaat, hoewel je dat niet snel zou verwachten! Naar de fysio gaan is een goed idee, zij hebben vaak goede tips en oefeningen wat in ieder geval het beperkt kan houden!
@Alberdien: ben jij ook zo moe? Ik ook, had gehoopt dat ik deze zwangerschap niet zo moe meer zou zijn omdat ik nu sport. maar nee hoor! Ben precies 2-3 weken niet moe geweest en toen begon het allemaal weer! net als de vorige keer.

Ik voel me zoiezo alsof ik wel 30 weken zwanger ben, en soms wel 40! Heb allemaal klachten waar ik gek van word zoals enorme buikpijn na het eten, ik kan maar hele kleine beetjes eten terwijl ik zo'n zin in alles heb!! Ik heb soms de hele dag dikke en prikkende ogen, ben soms mega moe en ga dan slapen als mijn dochtertje van 2 slaapt en blijf daarna de hele dag een zombie, ben na 2 weken verkouden-vrij alweeeeeeer verkouden en slaap daardoor 's nachts slecht en heb last van maagzuur als ik lig of zomaar om een of andere reden.

En dat alles met 18 weken! Waar gaat dit heen? Ik word nu al soms helemaal gek van alles en moet nog zo lang! Help! Wel heerlijk echt om te lezen dat andere vrouwen er ook last van hebben en dat je niet zo alleen er in staat. Kan me niet herinneren dat mijn vorige zwangerschap ook zo klote was, of ben ik dat alweer vergeten?
Sorry hoor, voor mijn geklaag, ik moet het echt even kwijt.....

Wendy
18 weken en 2 dagen zwanger
moeder van 2 jarige dochter

Ach Wendy dat geklaag is geheel niet erg. Je schrijft hier samen met andere zwangeren die je heel goed begrijpen! Ik ben ook verkouden. Daardoor ook een paar nachten echt slecht geslapen. En ja, dat is vreselijk irritant helemaal omdat je overdag weer moeder bent.

Morgen ga ik naar de fysio. Ben heel benieuwd wat hij er van zegt.

Komen jullie trouwens ook zoveel aan of ben ik daarin alleen? Ik ben inmiddels al 5,5 kg aangekomen. Ik hoop dat dit niet zo doorgaat. Ik ben namelijk heel bang voor een terugval in mijn eetstoornis. Ik ga nu al weer meer op cal zitten letten...
EliseR, merk jij hier ook wat van?

Liefs  

Terug
Bovenaan