Hoe gaat het met iedereen nu jullie rond 20 weken zijn?

Hej Wendy,

Ja t valt tegen nu he! Ik heb het ook, helemaal uitgeput zonder iets te doen, om de haverklap ziek, geen houding die lekker slaapt zonder t zuur te krijgen en zo emotioneel als de ...... . Zou het nou echt komen doordat je het nu meer beseft omdat de roze/blauwe wolk niet meer zo heftig is omdat je het al hebt meegemaakt??

Ik kan me toch echt niet herinneren dat ik me zo lamlendig heb gevoelt bij de zwangerschap van Puk die ook alweer bijna 2 jaar is..

Ook krijg ik ineens last van mijn bekken en heb ik nu al last van harde buiken..

Wel lekker dat je hier ff kan klagen en kan delen met andere meiden.

Weet niet hoe jij dat ervaart maar die mannen verwachten dat je met twee vingers in je neus en een kleine van 2 zonder zuchten de zwangerschap door komt. Tja je was echter toch ook zo fit bij je eerste dikke buik? Ff aant licht brengen dat t niet zo gaat lijkt af en toe zo vermoeiend.....

En Do, meis maak je niet druk over je gewicht! Alles wat eraan komt gaat er echt wel weer af na je bevalling! Zorg gewoon dat wat je eet gezond is en ga geen calorien tellen, daar krijg je stress van en aankomen hoort nou eenmaal bij je zwangerschap!! Denk maar zo tis voor een heel goed/mooi doel! Minder eten is niet goed voorj e baby en ook niet voor jou!

Liefs Lot

Hoi Do,

Zo, morgen ben ik 'al' halverwege mijn zwangerschap. Op zich weinig lichamelijke klachten, mijn buik groeit goed. Vorige week wel wat last gehad van harde buiken, of ja, misschien gewoon omdat het nu zo hard groeit dat mijn buik gespannen staat ofzo.

Wat betreft het aankomen, ik heb het nu een plaatsje kunnen geven. ik weet dat het erbij hoort en dat het gezond is. Maar twee weken geleden had ik het er toch wel even moeilijk mee, het leek wel of ik iedere dag die weegschaal zag stijgen.. Ik ben nu 5 kilo aangekomen bij 20 weken. Ik vroeg me dus ook af of deze stijging normaal was. Je leest zo vaak dat een vrouw in de eerste maanden juist kilo's afvalt. Nu is het maar goed dat dit bij mij niet het geval was anders had ik nu met  zwaar ondergewicht en sonde in het ziekenhuis gelegen. Maar goed, ben toch maar even op internet gaan zoeken wat 'normaal' is om aan te komen in welke periode. En het gemiddelde is dat je de eerste drie maanden 1,5 tot 2 kilo aankomt en daarna gemiddeld 0,5 kilo per week. Dus als ik het uittel zit ik precies goed. Dus Do, maak je echt niet druk hoor, die 5,5 kilo is echt niet te veel! Ik probeer het maar te relativeren dat ik zelfs met deze 5 kilo extra nog maar net een gezond BMI heb dus ja, als er straks wat kilo's aan blijven 'plakken' dan zou dat misschien helemaal niet verkeerd voor mijn gezondheid zijn. Ik zal wel moeten waken dat ik straks na de bevalling niet te snel wil gaan afvallen om een terugval te voorkomen. Daar ben ik me echt wel van bewust dat dat een grote valkuil voor mij zal zijn.
Gelukkig tel ik geen calorieen meer, maar let wel op wat ik eet en zal dit denk ik heel mijn leven blijven doen. Nu ik zwanger ben merk ik juist dat ik beter eet dan voorheen, ik wil genoeg binnen krijgen en op 1 boterham en een appel op een dag kan ik nu niet meer functioneren.

Groetjes,
Elise

Hey,
Die harde buiken heb ik ook zo af en toe. Mijn gyn verzekerde me dat  ik me  nu nog geen zorgen hoef te maken.
Verder blijf ik echt wel goed  eten. Moet alleen echt heel erg wennen. Het gewicht wat ik op dit moment heb is mijn streef gewicht van voor mijn zwangerschap. Als ik nu nog aan kom en dat raak ik na de  bevalling dan weer kwijt dan is het goed.
Ik ben nu nog in therapie en hoop zo dat ik over 5 maanden sterk genoeg ben om niet terug te vallen. Voor mij was de combinatie sporten (hardlopen) en weinig eten funest. Dat moet ik dus echt niet meer  doen.
Ik hoop dat het me lukt om borstvoeding te geven. Dan moet je ook goed blijven eten. Hmm misschien is dat uitstel van executie .
Ik ga in ieder geval enorm mijn best doen voor mezelf en mijn gezin! Niemand heeft er wat aan als ik me constant depri en slap voel toch?  

wij willen graag weten wat het wordt dus hopelijk kunnen we het zien vrijdag.
ik luister om de dag effe naar het hartje. is wel fijn om te horen.
gister had ik wel het gevoel dat ik iets voelde ploppen onder mijn hand. eindelijk.
bij iris was ik 20.5 dagen toen ik haar voelde nu 19 weken en 2 dagen.
vanavond controle bij de verloskundige.
ik heb sinds zaterdag affentoe last van een steek in mijn onderbukk denk dat het de banden zijn. zal het effe naar vragen.
merk wel ddat jullie ook allemaal meer kwaaltjes hebben deze zwangerschap dan bij de eerste.  
groeten petra

Zoals ik al in mijn geopende topic zei, heb ik vooral last van pijnlijke harde buiken. Ook bandenpijn en verder veel van de klachten die ik hier hoor. In bed liggen wat moeilijker gaat, de bekkenpijn die al behoorlijk inkickt. Daar loop ik sinds week 9 al weer voor bij de fysio.

En net als jullie vraag ik me ook af waar dat allemaal heen moet. Ik heb ook het idee dat deze zwangerschap meer klachten met zich meebrengt dan de eerste en we zijn nog maar halverwege...

Groetjes, Marisa

Hoi meiden,
Ben nu bijna 21 weekjes en vraag me soms wel af hoe de zwangerschap zal  gaan want
ik heb al vanaf week 13 last van bekkenklachten en loop daarvoor bij fysio, hou heeeeel veel vocht vast in mijn voeten en onderbenen en regelmatig last van harde buiken, en ben nog maar net over de helft. Dus als zo door gaat wordt 't een moeilijke zwangerschap maar heb 't met alle liefde ervoor over daar niet van. Maar als ik zo die dingetjes opnoem heb ik 't gevoel dat ik zeur en dat is ook weer niet de bedoeling haha wordt gek van mezelf.

Liefs Masrya

Wat heerlijk, dat we onze verhalen hier kwijt kunnen! Ik voel me ook zo'n zeur de hele tijd. Dat komt omdat ik wel de hele dag me kan verbazen van hoe ik me voel. Dit had ik de vorige zwangerschap lang zo erg niet allemaal! Gelukkig heb ik geen last van bekkenpijn zoals velen van jullie. Dat zijn pas serieuze klachten!
Maar die dikke prikkende ogen, jeuk overal, moe, een conditie die enorm achteruit is gegaan sinds een week terwijl ik nog sport en die buikpijn na het eten of bij het opstaan. Ook ben ik al ongeveer 6 kilo aangekomen, ik hoop dat het vocht is!
Nee, de vorige keer was het mooi en fantastisch maar nu denk ik toch echt waarom wilde ik dit nou zo graag????? Het is nu echt de tijd uitzitten tot half juli. Hopelijk voel ik me nog redelijk als we op vakantie gaan begin mei!
Succes jongens!

Wendy
18+4   weken zwanger

Hey Meisjes,
Dinsdag naar de fysio geweest. Die constateerde dat ik wel bekken pijn heb maar geen instabiliteit gelukkig!!! Hij heeft mijn rug gemasseerd omdat het nog al vast zat. Tjee dat deed zeer zeg. Moet morgen middag weer terug.
Verder slaap ik de laatste tijd waardeloos. Ook omdat ik verkouden ben denk ik. Dan duren de nachten wel erg lang hoor. Ik hoop dat die verkoudheid snel over is.
Maandag ga ik weer werken. Ik heb gelijk zo'n hoog-laag bureau gereserveerd. Dan kan ik wat afwisselen met zitten en staan.
En oja, weer een kilo erbij . Het gaat wel erg hard. Baal er van!

Terug
Bovenaan