Hoe gaat het met iedereen??

Hoi meiden,

Hoe gaat het met iedereen? Wie moet er nog bevallen?

En voor alle bevallen mama's, hoe is het nu met jou en je kleintje??
Is het wat je verwachtte, vind je het zwaar of juist helemaal niet?
Hoe gaat het met je kindje? Huilt hij/zij veel of slaapt hij/zij alleen maar? Drinkt ie goed?

Ben benieuwd hoe het met iedereen is.

Hier gaat alles okee. Ik kan steeds weer iets meer met mijn bekken. Ik probeer iedere dag stukje meer te lopen, en ook huishouden neem ik stukje bij beetje weer op mij. Ik merk dat als ik teveel doe, ik 's avonds niet meer kan lopen van de pijn. Dan weet ik dat ik de dag erna rustiger aan moet doen.
Wel ben ik veel rustiger dan bij de eerste en ik laat alles lekker over me heen komen.
Vandaag laatste keer nij vk geweest de 6wkn after check. Alles is okee, ik vloei niet meer en mag dus weer in bad (yes!) 21 jan wordt de spiraal geplaatst door ha dus dan zijn we weer veilig!

Met Pepijn gaat het naar omstandigheden goed. Hij heeft nog steeds last met zijn ontlasting, al gaat het al een stuk beter. Hij heeft echt krampen-poep, groene derrie. Het wordt al wel weer wateriger, kost dus minder moeite om het eruit te persen, gelukkig.
Ook is hij nog steeds verkouden. Ben gister bij huisarts geweest. Zijn longetjes klinken schoon, dus bovenweegse luchtweginfectie. Kunnen ze niks aan doen, moet alleen in gaten houden dat het niet erger wordt.
Verder is hij een heel tevreden manneke. Hij huilt alleen bij krampjes. Vaak wordt hij niet eens wakker voor een fles en moet ik hem overdag na 4u wakker maken omdat hij anders niet aan de hoeveelheid komt die hij moet hebben.
Om 23u krijgt hij de laatste fles en de laatste dagen komt hij dan pas om 5u voor de eerste, dus al netjes 6u doorslapen 's nachts.
Mijn dochter kon in het begin alleen tegen ons aan in slaap vallen of ingebakerd in bed. Hij kan dus niet echt tegen je aan in slaap vallen (behalve als hij al slaperig is van fles) en als hij ligt te stoeien in je armen, kan je hem beter neerleggen dan valt hij zo in slaap. Zo grappig om al verschillen te zien!
Zijn zus is nog steeds dol op hem. Kusjes, knuffels, aaien bij huilen en zeggen: je hoeft niet zo te huilen ik ben bij je" dan smelt je gewoon.
Wel is ze erg tegendraads naar ons toe en brutaal. Ook heeft ze 2 weken lang flink nachtmerries gehad dat ze mij iedere keer kwijt was. Haar manier van verwerken dat dr broertje is gekomen denk ik.

Nou is weer lang verhaal. Ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat.

Liefs

Graag reageer ik nu in de hoop dat ik morgen niet in staat ben om online te komen ;) De meesten kennen mijn verhaal vast wel. In het kort: 29 dec uitgerekend, nu 41+1, maandag en woensdag gestript, ik zit er doorheen, zo moe... als ik morgenochtend nog niet bevallen ben, moet ik de VK bellen voor een afspraak morgen, dan waarschijnlijk doorgestuurd naar het ziekenhuis.

Dit vind ik een leuk onderwerp, omdat het met alle pasbevallen mama's zoveel stiller is op het forum...

Ja iedereen heeft het nu druk met de kids hihi. Maar straks heeft iedereen weer wat te vertellen en vragen hoor.
Heel veel sterkte meis, hoop je een tijdje niet te zien, en over paar dagen met goed nieuws! Heel veel sterkte met de laatste loodjes....

Liefs

@ Al1979, Ik hoop dat je dit nog leest. Ik las net je verhaal bij andere topic, dat je graag thuis wilt bevallen.
Kan de VK morgen niet je vliezen breken? Want als ze je kan strippen dan kan ze ook je vliezen breken.
Bij mij hielp strippen ook niet. Toen hebben ze mn vliezen gebroken en binnen 2u begonnen de weeën. Altijd vragen waard. Want dan kan je thuis bevallen (mits er niet in vruchtwater gepoept is) en mocht na 24u dan nog je weeën niet begonnen zijn, dan heb je er alles aan gedaan om thuis te proberen.
Nogmaals sterkte,

Liefs

Hoi hoi

Al1974 veel succes ermee kan mij voorstellen dat je er door heen zit dat had ik ook en ik was maar 38 weken zwanger en toen ingeleid dus pfff.

Hoi Reneke
Hier gaat het een stuk beter die gel voor de spruw werkt goed.Wij hebben voeding van nutrilon omneo voor moeilijk ontlasting en we moeten hem ook cina baby geven en dan nog komt het niet los.Wat hebben jullie er aan gedaan? Dat infacol hebben we ook al en dat werkt ook niet echt.
Aniek is hier ook heel lief voor haar broertje, ze wil helpen met de fles vast houden en ze wil hem kusjes geven.Maar naar ons toe is ze ook dwars en brutaal.Ze staat vaak op de gang.Ze zegt zo nee doe ik niet en nee echt niet, of als iets niet mag dan zeg ze mag wel pfff lekker hoor haha.
Ik doe het huishouden nog niet dat is nog te veel, maar ik merk wel dat het ook beter word met mijn bekken.Alleen staan kan ik nog maar 10 min en dan moet ik weer gaan lopen.Het wandelen buiten is ook nog niet mijn sterke kant, ik loop en dan halve wegen kom ik eigenlijk al niet meer verder en dan loop ik maar een klein rondje van 10 min of zo.
Ik wil dit ook langzaam weer opbouwen, want Aniek gaat naar de psz en dan moet ik haar binnen kort lopend naar toe brengen.en dat is een kwartier lopen en een kwartier terug, ik zie daar nog wel tegen op hoor.Maar ik wil haar ook graag naar pzs brengen.

Groetjes Willy

Meiden, ik ben een beetje ontroerd (zullen de hormonen wel zijn) van jullie lieve woorden en het meedenken. Het geeft me moed en ik ben er blij mee!

Het breken van de vliezen is voor mij zeker het vragen waard. Toevallig hebben mijn man en ik het daar gisteren over gehad.

Dat ik online ben, zegt natuurlijk weer genoeg. Om 9 uur ga ik de VK bellen. Ik ben benieuwd, maar ben erg vrolijk. Ik heb toch het gevoel dat het nu niet heel lang meer duurt! Dus zingend stond ik met mijn harde buik onder de douche en extra mijn grote jongens geknuffeld. Straks nog even een foto van mijn dikke (enorme) buik maken, voor wie weet de laatste keer!

AL1979: Ik hoop voor je dat het nu echt niet lang meer gaat duren. Ik snap heel goed dat je het nu helemaal zat bent. Heel veel succes nog meid!!

Bij ons gaat het goed. Sylvan heeft nog wel erg last van darmkrampjes. Zijn sinds gisteren over gegaan op Friso Comfort en vannacht heeft hij weer gewoon tussen zijn voedingen door geslapen. Daar waren we met z'n allen wel aan toe. Ook met zijn ontlasting gaat het (tot nu toe) een stuk beter. We hopen maar dat het nu helemaal goed komt nu we over zijn op andere voeding.
Zijn grote broer is een echte trotse grote broer. Hij wil veel knuffelen en de fles geven. Eergisteren vond ik hem samen met zijn broertje in de box. hij wilde een kusje geven maar viel toen in de box en toen bleef hij maar lekker naast zijn broertje liggen. Zo lief!
En met mij gaat het ook steeds beter. Ik voel me erg goed, maar ik moet oppassen dat ik niet te snel wil. Ik heb namelijk ook nog steeds last van mijn bekken. Deze week voor het eerst sinds maanden zelf een stofziuger door de benedenverdieping gehaald. Kon daarna meteen niets meer. Dus ik moet het echt nog wel rustig aan doen.

Ja zo herkenbaar, na stofzuigen niets meer kunnen!
Maar ben vandaag voor eerst naar winkel gelopen en terug en het ging goed!

Voor de ontlasting. Wij gebruiken voeding voor moeilijke ontlasting en krampjes. Ook hebben we tijdje 2 druppels olijfolie erin gedaan.
Nu zijn we naar osteopaat geweest en echt dat is een aanrader! Zij heeft ook probiotica voorgeschreven (kan je bij apotheek krijgen zodner recept dacht ik) en de eerste week werd het iets heftiger, maar nu gaat het wel beter daardoor.
Wij zijn van cineababy overgestapt op infacol, maar kan niet zeggen hoe dat is, doen we pas sinds gisteravond.
Cineababy is homeopatisch dus heeft paar dagen tijd nodig om echt te werken.
CB zei nog dat de ene merk voeding voor moeilijke ontlasting bij het ene kind beter werkt en een ander merk beter bij een ander kind.
Probeer niet teveel in 1x want dan weet je niet wat wel werkte en niet. Het is gewoon weer even uitvogelen.
Sterkte met alle poepproblemen. We weten hoe het is!

Liefs

Terug
Bovenaan