hoe gaat het met jullie??

Het is hier wel een beetje saai hoor! Waar is iedereen??? Ik reageer zelf ook niet zo veel hoor! Maar wel op het zwangerforum.

Maar hoe gaat het met jullie? Hier gaat het na omstandigheden redelijk. Ik heb helaas een te hoge bloeddruk, dus ik moet 2 keer per weer op controle bij mij gyn. Voel me best oke hoor, maar het is die onzekerheid die het zo lastig maakt. Maar we houden goede hoop, dat  het kleintje  nog even blijft zitten en de bloeddruk niet nog verder gaat stijgen....  

Hebben jullie de kamertjes al klaar?
Die van ons zou 2 weken terug komen, maar door een foutje in de planning komt het nu as dinsdag. Vind ik echt weer zo leuk!! We zetten het ook gelijk in elkaar en alles word die dag gewassen en op zijn plaats gehangen en gelegd. ( met als gevolg, dat het waarschijnlijk allemaal nog een keer gewassen word over een week of 10, hahah) Verder heb ik het meeste nu wel in huis. Ben eigenlijk alleen nog op zoek na het eerste pakje!! Het pakje van mijn eerste zoontje was zo mooi en zacht en helder wit. Zoiets zoek ik nu weer! Iets speciaals! Verder heb ik echt al lieve, mooie kleertjes..

En zijn jullie uit de naam??
Ook hier nog enige onzekerheid. Ik vind een naam heel mooi en mijn man mijn keus nummer 2!! En ik dus eigenlijk zijn nummer 2! Maar de tweede naam weten we al wel. Het is nu gewoon de gene met de langste adem!! hahaha.

Hoe voelen jullie je allemaal?? en gaan jullie naar de bevalling weer aan het werk, of worden jullie thuisblijf mama's??
Ik ben voor nu een thuisblijf mama, maar als mijn kindjes straks wat ouder zijn en naar de basisschool gaan, wil ik wel weer iets aan doen. Ben afgestudeerd is de dierengeneeskunde, dus zou het wel leuk vinden om daar weer iets in te gaan doen. Maar eerst mama thuis, en misschien kies ik er later misschien wel voor om helemaal niets meer te gaan doen.. Dat zie ik dan wel weer.

Nou mama's ben benieuwd hoe het met jullie gaat??!!

Groetjes
Suus

Over een week ben ik 28 weken zwanger, dan gaat de 3e trimester in.
Een goeie vraag; Hoe het gaat met iedereen!
Ik plak er gelijk wat vragen tegenaan:

1. Hoe gaat het in het algemeen? nog kwaaltjes? hoeveel aangekomen?

2. Kamertje/ Kleertjes al klaar? kleuren? verf/behang? bewust meisje/jongen kamer?

3. Naam? kort/ lang? meerdere namen? bewust voor een bepaald letter kiezen; (Amalia, Alexia etc)

4. Geboortekaartjes? strak/design, oud hollands, zelf ontworpen, dieren print etc?
5. hoe gaan 1,2, 3 etc kinderen om met het komst van nog een kleintje? boekje gekocht?
6. thuis bevallen of in het ziekenhuis?

1. Hier alles prima. 27wkn vandaag. ik begin vocht vast te houden en mn rug doet zeer. Nu ben ik 10kg aangekomen. (50kg - 59,8kg)
2. Kamertje is helemaal klaar op de accessoires na. Alles staat nog in dozen/ opgestapeld...dus een kwestie van uitpakken. De kleertjes daar begin ik eind juni aan, dan ga ik met verlof. Ik heb 2 witte muurtje en de andere muurtjes zijn gestreept, groen/wit/rood...accessoires groen. Lekker fris en levendig.
3. We zijn eruit met het naampje. Onze eerste dochter heet ilayda, en we willen nu Aleyna, het lijkt op elkaar maar naar mijn gevoel niet teveel.
4. We zijn er ookal uit met geboortekaartjes. Omdat haar kamertje ook groen wordt, willen wij een appeltjes groene kaart met een gele giraf erop. Heel simpel en kinderlijk. Ze zijn nog niet besteld, dit doe ik volgende maand.
5. ilayda is super lief, ze helpt me alles klaar maken, ik betrek haar er bewust bij. we hebben een boekje van abby cocovini 'mama, wat heb je in je buik'. Net ook weer uit gelezen, ze vind het heerlijk! ze gaat het plaatje kusjes geven en vertellen dat zij de grote zus is. heerlijk om te zien.
6. helemaal thuis!

dat was het dan weer voor vandaag...misschien dat andere dames er nog meer vragen aan kunnen toevoegen.

groet hilal
27wkn

He meiden,

dit is wel weer eens leuk, want eiegnlijk is dit forum wel heeeel erg rustig!!

1. Hoe gaat het in het algemeen?hier gaat het heel goed, voel me echt prima, af en toe wat last van mijn bekken als ik te druk ben gweest maar verder alles ok!!  nog kwaaltjes? eigenlijk geen kwaaltjes hoeveel aangekomen? ben 23 + 3 wk  zwanger en 4,5 kilo aangekomen, dus dat valt denk ik nog mee, maar mijn buik groeit wel heel hard nu!!
2. Kamertje/ Kleertjes al klaar? Het kamertje is al een paar weken binnen, maar staat nog helemaal in dozen. We gaan nu eerst op vakantie en als we terug komen gaan we aan de klus, we maken trouwens een nieuwe stoere peuterkamer voor de oudste want de babykamer is nog helemaal goed zo!!  kleuren? stoer blauw verf/behang? verf, en ik denk nog een leuke muursticker ofzo  bewust meisje/jongen kamer? dit word dus een jongenskamer maar de babykamer blijft neutraal want we weten nog van niks!!
3. Naam? we hebben weer een heel lijstje, en wij houden van redelijk korte namenkort/ lang? meerdere namen? Nee, denk het niet  bewust voor een bepaald letter kiezen; (Amalia, Alexia etc)
4. Geboortekaartjes? het kaartje is nog niet uitgezocht hoor, dat komt nog wel, is zo gebeurd, wel  ben ik bezig met de teskt voor op het kaartje, dat is altijd wel lastig!!  strak/design, oud hollands, zelf ontworpen, dieren print etc?
5. hoe gaan 1,2, 3 etc kinderen om met het komst van nog een kleintje? boekje gekocht?
Mijn zoon is nu 13 maanden dus die krijgt er nog niets van mee, wie weet koop ik nog een boekje, maar hij heeft daar nog geen geduld voor, dus dat kijk ik nog even aan!!

Als het even kan lekker thuis!!

x romaty

1. Hoe gaat het in het algemeen? nog kwaaltjes? hoeveel aangekomen?
In het algemeen gaat het super! Ik heb geen last gehad van misselijkheid of overgeven, ook niet in het begin van de zwangerschap. Het enige waar ik wat last van heb is vermoeidheid, en ook dat is nu aan het afnemen. Dus het gaat goed met mij. Ik ben nu ongeveer 4 kilo aangekomen (met 26 weken)

2. Kamertje/ Kleertjes al klaar? kleuren? verf/behang? bewust meisje/jongen kamer?
Ons kamertje is al bijna klaar. We missen nog een luieremmer/afsluitbare afvalbak en nog een kastje, maar verder is het er allemaal. Aangezien we niet weten wat het wordt, hebben we gekozen voor witte muren en 1 gele muur. Voor de rest vooral vrolijke meubeltjes.

3. Naam? kort/ lang? meerdere namen? bewust voor een bepaald letter kiezen; (Amalia, Alexia etc)
De namen hebben we al. Voor elk geslacht 1 korte, Nederlandse naam.

4. Geboortekaartjes? strak/design, oud hollands, zelf ontworpen, dieren print etc?
De geboortekaartjes willen we graag zelf ontwerpen, dus daar zijn we pas ook mee begonnen. We hebben al wat leuke ontewerpen, maar nog niets definitiefs.

dit wordt ons eerste kindje

in het ziekenhuis

Hai alleaal,

Erg stil en saai he vond ik nou ook al.
Lees regelmatig mee en reagee ook op het zwangerforum.

Hier gaat het na redelijkheid best wel goed.
Kan alleen geen hele stukken lopen dan word ik duizelig en lijkt het net of ik flauw ga vallen.
Ijzertabletten slik ik al maar heb ik helaas  heeft   baat bij.
Morgen weer naar de gyn voor normale controle en zal het even aankaarten.

Naam ben ik nog steeds niet uit, me man vind alles wel goed wat ik opnoem.
maar geen echte duidelijke mening.
Wel hebben me andere kinderen allemaal 3 namen vernoemd naar oma opa moeder en vaders kant. Nu hebben we ze allemaal al vernoemd dus weet ik het nu even niet.
hard zoeken word dat nog.....

Kamertje schuift door alleen behangetje en dan is het klaar dus dat word in de 32 week ongeveer gedaan.
Kleertjes moet ik ook nog na kijken ben er nog niet mee bezig geweest.
komt ook omdat ik nu in turkije zit maar ben de 30e terug en ga ik aan de slag.

Ik ben thuisblijfmama en geniet er volop van zou niet anders willen.
In de toekomst misschien...

Groetjes 4 kidz

Ja beetje saai op het moment he? Ook ikhang op het zwangerschapsforu af en toe alleen zijn daar de onderwerpen steeds maar hetzelfde...

Hier een bloedruk die wat laag is waar door ik 2 wkn geleden telkens duizelig was, en het begint nu wel erg vol te worden van binnen. Dat wordt nog wat de laatste 14 weken!

Ja, het kamertje is al klaar, maar wij krijgen   1 juli de sleutel van ons nieuwe huis, dus kunnen we over nieuw beginnen..

Over de naam zijn we het al heel lang eens.  Onze dochter heet Linthe Julia,  we hebben al heel lang een jongens naam in gedachten die er erg mooi bij past. Een meisje had bij ons Meerle Hannah geheten.  

Ik werk 28 uur en wil dit ook graag volhouden met 2 kids straks. Als er iemand meer uren inleverd is mijn man dat. Mij werk vind ik ook heerlijk en minder werken is in mijn functie erg lastig i.v.m. flexibiliteit vind ik zelf. Maar direct na mijn verlof wil ik de rest van 2009 wel wat minder werken idd.

Bij onze dochter hadden ook wij een appeltjes groene baby kamer en hebben toen een enig groen geboorte kaartje gevonden met een chiraf. Nu voor de 2e wordt het weer een kaartje met een chiraf maar dan echt voor een 2e kindje.

Groetjes!!

1. Hoe gaat het in het algemeen? nog kwaaltjes? hoeveel aangekomen? 6 kg aangekomen, onderrug protesteerd steeds vaker. Buik begint 'vol' aan te voelen.
2. Kamertje/ Kleertjes al klaar? kleuren? verf/behang? bewust meisje/jongen kamer? mooie blauw met groene kamer straks, enorm jongen/ meisje dus. dochter lief heeft prachtige paarse kamer. heerlijk zachte kleertjes gekocht wit/ aqua blauw met 'papa's trots' op de voorkant.
3. Naam? kort/ lang? meerdere namen? bewust voor een bepaald letter kiezen; dochters naam is Linthe, deze naam heeft ook  6 letters...
4. Geboortekaartjes? strak/design, oud hollands, zelf ontworpen, dieren print etc? weer met chiraf, geen moeilijk kaartje. iig geen vierkante maar een uitklapbare. wel weer met eigen gedichtje.

dochter lief heeft het boek: mama, wat heb je in je buik', maar is hier eigenlijk nog veel te klein voor. dus voor 5 euro mag hij weg haha! ze wijst wel elke keer naar mijn buik en zegt dan; bebeh... maar doet dit zelfde bij haar papa en die heeft een heel platte buik!

het liefst thuis, maar vanwege complicaties geboorte dochter moet ik na 40 wkn helaas richting zh.

1. Hoe gaat het in het algemeen?
Goed!!

Nog kwaaltjes?
Wel kwaaltjes.. Moe!! Begin als ik moe ben of lang gestaan heb last van mijn onderrug te krijgen. Ben in het begin ook behoorlijk misselijk geweest en moet er echt op letten dat ik genoeg eet want anders komt dat ook weer terug! Ik heb wel veeeeel meer energie dan in het begin van mijn zwangerschap, maar ik merk dat het nu wel weer wat minder begint te worden. Maar als dat het ergste is hoor je mij niet klagen! :D

Hoeveel aangekomen?
Ik weet het niet, vermoed wel een kilo of 10..

2. Kamertje/ Kleertjes al klaar? kleuren? verf/behang?
Kamertje bijna klaar, gezellig behangetje en witte  meubels. Ook hebben we een tummy tub aangeschaft en een mooie (praktische) luieremmer.  

Bewust meisje/jongen kamer?
We weten niet wat het wordt dus het is allemaal erg neutraal, met de kamer vind ik dit geen probleem. Maar neutrale kleertjes uitzoeken is erg lastig.. Vind alles meisjes en jongens- dingen juist zo leuk!!

Namen zijn we wel uit al twijfel ik soms nog wel eens.. Is dit het wel?! Het is zoooo ontzettend belangrijk een naam!

Lief, oud-hollands, maar heb 'ons' kaartje nog nergens gezien!

Dit wordt onze eerste.

Ik zou heel graag thuis bevallen als het allemaal goed mag blijven gaan lijkt me dit echt een geweldige ervaring!

xx Fee

Terug
Bovenaan