hoe gaat het met jullie??

1. Hoe gaat het in het algemeen? nog kwaaltjes? hoeveel aangekomen?
Het gaat goed. Ik ben afgelopen twee weken op vakantie geweest en ik merk wel dat ik soms zomaar buiten adem kan raken als ik een stukje omhoog moet lopen. Als ik teveel eet krijg ik last van maagzuur en zit mn maag echt in de weg. Ik kan sinds twee weken eigenlijk beugelbh's niet goed meer verdragen. Maar over het algemeen mag ik niet klagen hoor. Het gaat gewoon heel goed. Ik ben na de vakantie nog niet op de weegschaal gaan staan, maar ik schat dat ik tot nu toe zo'n 5 kilo ben aangekomen.
2. Kamertje/ Kleertjes al klaar? kleuren? verf/behang? bewust meisje/jongen kamer?
Met het 'kamertje' moeten we nog beginnen, tussen aanhalingstekens want we hebben geen extra kamer. Het wordt dus een hoek in onze eigen slaapkamer. We kijken dan ook uit naar een ander huis, maar hebben geen haast. Ik heb nu wel opeens behoefte om die hoek in orde te gaan maken! Kleertjes moet ik ook eens gaan inventariseren. We hebben inmiddels heel veel schattige rompertjes, maar volgens mij nog niet zoveel kleertjes.
3. Naam? kort/ lang? meerdere namen? bewust voor een bepaald letter kiezen; (Amalia, Alexia etc)
Over de naam zijn we nog niet uit. We hebben wel een naam, maar twijfelen toch nog.
4. Geboortekaartjes? strak/design, oud hollands, zelf ontworpen, dieren print etc?
Waarschijnlijk iets oud hollands, in ieder geval roze!
5. nvt
6. thuis bevallen of in het ziekenhuis?
Het liefst beval ik in het ziekenhuis.
7. en gaan jullie naar de bevalling weer aan het werk, of worden jullie thuisblijf mama's??
Na de bevalling ga ik minder werken, van vijf naar drie dagen. Mn contract wordt een dag minder en voorlopig neem ik een dag ouderschapsverlof op per week.

Op de toevoeging van DOLLY

vraag 7: thuisblijf mama of werken
werken!!!!!! ik moet er niet aan denken om te stoppen. ik werd na mijn eerste kindje al gek tijdens mijn verlof...zoveel vrije tijd...ik werk nu 3dgn per week...dat ben ik toen bewust gaan doen, maar ik denk dat ik nu weer een dag erbij wil!

groet hilal
29w1d

Hallo,

1. Hoe gaat het in het algemeen?  Oke, ik zal niet te hard  klagen, want vind het nog steeds een wondertje wat er  allemaal in mijn buik gebeurd.  nog kwaaltjes? Vooruit, toch maar even klagen dan: bekkenpijn sinds week 10/15?(waarvoor al een paar weken fysio, en oefeningen om thuis te doen, maar dit 'werkt' wisselend). Sinds een week of 2 flink wat harde buiken, advies om het iets rustiger aan te doen (wat best moeilijk is met een fulltime baan, een opleiding op de donderdagavnond en af en toe de zaterdagochtend, een huishouden, en een drukke, controlerende  persoonlijkheid). Dit alles kost toch wel veel energie en af en toe zit ik er wel eventjes doorheen, maar dan beweegt ons kleintje weer en ben ik weer compleet gelukkig! hoeveel aangekomen? Ah, hier klaag ik totaal niet over. Vorige week bij de verloskundige weer gewogen en was toen in totaal 5 kilo aangekomen. Baby en buik groeien overigens prima, dus gaat blijkbaar van mama zelf af, mooi!
2. Kamertje/ Kleertjes al klaar? Er komt langzaam steeds meer schot in de zaak. We hebben nog een  ledikantje nodig,  2 planken aan de muur, men dan is het wel redelijk af.  kleuren?  verf/behang? 1 Muur geel geverfd, met een toplaag van Histor met glittereffect. Helaas is het effect haast niet te zien, vooral 's avonds met kunstmatig licht of als je met je neus 10 cm van de muur af staat. Rest van  de muren creme, meubeltjes wit.  bewust meisje/jongen kamer? Bewust neutraal, hopelijk komt er ook ooit een 2e in.
3. Naam? kort/ lang? meerdere namen? bewust voor een bepaald letter kiezen; (Amalia, Alexia etc) Ik ben er al uit, kort. Mijn man wil graag lang, maar volgens mij begint 'mijn' naam eindelijk wat te bezinken en zeg nou zelf, ik doe toch het meeste werk!
4. Geboortekaartjes? strak/design, oud hollands, zelf ontworpen, dieren print etc? Mijn man werkt in een drukkerij, en we hebben dus al wat boeken met voorbeelden staan. Ik vind er zoveel leuk!
5. hoe gaan 1,2, 3 etc kinderen om met het komst van nog een kleintje? boekje gekocht?
Zijn er niet.

6. thuis bevallen of in het ziekenhuis?
Als het allemaal kan, graag thuis. Lijkt me toch het lekkerst om, als het allemaal achter de rug is en je kan gaan genieten met zijn drietjes, dat je dan lekker in je eigen omgeving bent.
Over vraag  7: of je na de bevalling thuismama wordt of weer gaat werken? Werken (hypotheek moet toch betaald worden), maar voorlopig iig maar 3 dagen (ipv 5).

Oja,  om het compleet te maken: Ik ben 3 augustus uitgerekend, en nu dus 29 weken en 1 dag zwanger.  

Terug
Bovenaan