hoe gaat het met jullie??

1. Hoe gaat het in het algemeen?
Gaat goed, he alleen wat last van maagzuur en s'morgens wat dikke vingers, maar verder geen klagen!!

Nog kwaaltjes?
Op de maagzuur en dikke vingers na niet!

Hoeveel aangekomen?
Iben al 15 kilo aan gekomen, was voor de zwangerschap 35 kg afgevallen in een hele korte tijd dus dat is waarschijnlijk de reden dat ik nu zo hard aan kom! even goed in de gaten houden, maar ik eet niet overdreven veel.

2. Kamertje/ Kleertjes al klaar? kleuren? verf/behang?

Het kamertje is klaar, we hebben Dinand bij zijn zus op de kamer liggen nu, wat overgens heel goed gaat!! en dus de baby kamer weer leeg, de kleuren zijn neutraal omdat we bij dinand ook niet wisten wat het geslacht zou zijn.

Bewust meisje/jongen kamer?
Nee neutraal, we weten nog niet wat we krijgen

3. Naam? kort/ lang? meerdere namen? bewust voor een bepaald letter kiezen; (Amalia, Alexia etc)
De namen hebben we wel al, zal wel weer met een D zijn net als de andere 2

4. Geboortekaartjes? strak/design, oud hollands, zelf ontworpen, dieren print etc?
ik heb wat met handen/voeten kaartjes, daar ben ik nu ook weer de hele tijd aan het neuzen

5. hoe gaan 1,2, 3 etc kinderen om met het komst van nog een kleintje? boekje gekocht?

De oudste is nu 6 en vind het helemaal geweldig, ze heeft nu wel gevraagd of ik nu dan wel een zusje heb besteld, want ja een broetjes heeft ze al, heb haar wel geprobeerd duidelijk te maken dat,dat zo niet werkt! En dinand die intresseert zich helemaal niet voor boekjes ofzo, we hebben het er weleens over en dan aait ie een keer over de buik en dan is ie weer weg.

6. thuis bevallen of in het ziekenhuis?

ziekenhuis, dit komt vanwege het gewicht, maar als ik had moeten kiezen had ik dit keer zelf al voor het ziekenhuis gekozen, maar dit heeft te maken met de ërvaring"van de laatste bevalling, de eerste was daarin tegen een "makkie"voor zover je dat zo kunt noemen.

groetjes Susanne

1. hoe gaat het in het algemeen?

In het algemeen gaat het erg goed! Ik heb eigenlijk niks te klagen. De baby is lekker actief in mijn buik, mijn bloeddruk is goed, mijn gewicht stijgt niet naar enorme hoogtes, kortom, gaat lekker!

Nog kwaaltjes?

De enige kwaaltjes die ik had waren bandenpijn en misselijkheid. Nu heb ik eigenlijk alleen in bed nog een beetje last van beide. De bandenpijn is naar mijn benen getrokken, klinkt gek, maar als ik in bed op mijn zij lig, en ik wil een been optillen, doet dat pijn vanuit mijn liezen naar beneden.
De misselijkheid is ook alleen 's avonds bij het naar bed gaan, maar dan neem ik een rennie dual action, die ik speciaal uit Engeland heb meegenomen en dan is het zo weer over!

Hoeveel aangekomen?
Voor zover nu bekend bij mij nog niets... Mijn buik groeit goed, alleen de rest van mijn omvang neemt af, waardoor ik qua gewicht niet echt ben veranderd! In het begin wel wat afgevallen, maar dat was niet teveel!

2. Kamertje/Kleertjes al klaar?  
Het is heel erg, maar aan het kamertje zijn we nog niet echt begonnen! Aangezien we erg klein wonen, hebben we een soort stappenplan met wat er allemaal moet gebeuren! We zijn wel een eind op weg en de meubeltjes staan ook al gereed bij mijn ouders.
We zijn overigens wat spullen betrefd wel bijna helemaal compleet, dus op zich is alles zo klaar voor gebruik!

We hebben geen idee wat het wordt, dus bewust geen thema in de kamer anders dan babythema ;-)

3. Naam? kort/lang? meerdere namen? bewust voor een bepaalde letter kiezen?
We kiezen niet speciaal voor een bepaalde letter, maar bij beide geslachten zijn we toch op dezelfde eerste letter uitgekomen, bij de tweede naam is de eerste letter wel anders.

4. Geboortekaartjes?  

Er is teveel keuze, we weten het echt nog niet!

5 is niet van toepassing omdat het onze eerste is!

6. thuis of in het ziekenhuis bevallen?
Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, aangezien ik een aandoening heb aan mijn borstbeen, weet ik niet of ik genoeg kracht zou kunnen zetten, waardoor het veiliger is om vast in het ziekenhuis te zijn!

hallo meiden,

Ik ben ook schuldig!!
Ben erg weinig op dit forum te vinden, mede doordat er idd niet z heel veel geschreven word.
Maar was inmiddels wel nieuwsgierig of de meiden die even ver zijn toch ook last hebben/krijgen van dezelfde kwaaltjes.
Heb gelijk het lijstje even ingevuld:

1. Hoe gaat het in het algemeen? nog kwaaltjes? hoeveel aangekomen?
Het gaat best goed, begint nu af en toe zwaar te worden met een dreumes van 16 maanden erbij.
Wel  last van harde buiken, af en toe van bandenpijn en m'n rug en nog steeds missselijk.
Ben vandaag 27 wkn zwanger en pas 1 kg aangekomen.
2. Kamertje/ Kleertjes al klaar? kleuren? verf/behang? bewust meisje/jongen kamer?
Kamertje moeten we nog aan beginnen.
Onze zoon gaat einde vd mand naar zijn nieuwe kamer, er hoeft overigens alleen behangen te worden in de babykamer en ff soppen natuurlijk.
Het wordt wel een bewuste jongens/meiden kamer, manlief gaat behangen met m'n moeder want ik weet het geslacht niet.
3. Naam? kort/ lang? meerdere namen? bewust voor een bepaald letter kiezen; (Amalia, Alexia etc)
Meidennaam staat vast, jongensnaam hebben we beiden een andere voorkeur.
Het wordt iig een korte naam.
Zowel jongen als meisje wordt vernoemd.
4. Geboortekaartjes? strak/design, oud hollands, zelf ontworpen, dieren print etc?
De geboortekaartjes zijn uitgezocht maar we twijfelen nog over de tekst.
Voor een meisje met een giraf, voor een jongen lekker stoer.
5. hoe gaan 1,2, 3 etc kinderen om met het komst van nog een kleintje? boekje gekocht?
Zoonlief snapt het nog niet, hij is pas 16 maanden en noemt m'n buik een "bal".....
Zkh, ivm medische indicatie, mar vind het zelf ook wel heel prettig idee.

Meiden, hoe gaat het bij jullie met slapen?
Ik ben een echte buikslaper en begin het nu toch wel te missen....

groetjes Cora

Hallo allemaal,  

Hier mijn antwoorden!!!!

Ik ben eindelijk helemaal van de misselijkhid af en heb nu alleen een beetje last van isiasch??? weet niet hoe je het schrijft...In totaal ben ik nu 7 kilo aangekomen dus ik loop een beetje achter op de vorige 2 zwangerschappen maar wat niet is kan nog komen!
2. Kamertje/ Kleertjes al klaar? kleuren? verf/behang? bewust meisje/jongen kamer?
We hebben de kamer al klaar omdat we al 2 jongens hebben maar willen wel wat veranderen,19 juni gaan we trouwen en daarna ff knallen met de babykamer, we moeten sowieso nog wachten omdat de jongste nu net 1 is en nog in het ledikantje slaapt.
De naam is een dik drama en zijn we nog niet over uit....ik hoop dat we het voor de bevalling eens gaan worden!
We hebben het geboortekaartje al wel uitgezocht, het is een beetje schetsachtig, hadden we bij de eerste 2 ook
De oudste is nu net 3 en die vind het helemaal geweldig dat hij nog een broertje krijgt,elke avond moet hij even met de baby kletsen en een kusje geven, de jongste is nu net 1 en die snapt er echt helemaal niks van.
Weer thuis, ik heb wel het voordeel dat ik dichtbij het ziekenhuis woon dus ik heb wel een extra vangnet.

Groetjes Brechtje

Hallo,

Leuk om te lezen hoe het met iedereen gaat. Hier mijn 'update':

Eigenlijk gaat het best goed. Al blijven mijn bekkenklachten hopeloos, maar ja ik weet dat dat aftellen is. Verder begint de buik nu langzaam in de weg te zitten.

Met het kamertje zijn we bezig, zullen we maar zeggen. We zijn toch nog even een verbouwing in huis aan het doen. De kamer is leeg, de kast voor de eerste staat op maar de meubeltjes (kast en commode) moeten nog van de kamer van Janne naar de babykamer. Paar plinten tegen de muur en dan is het inrichten! Heb al allemaal spulletjes in huis gehaald: heerlijk. Door verhuizing bij de eerste heb ik deze fase een beetje gemist, nu dubbelop inhalen dus.

We weten het geslacht niet, maar beide namen hebben we al een aantal weken. Echt bewust kiezen voor een bepaalde letter, niet echt. Al begint de jongensnaam ook met een J.

Mijn man is grafisch ontwerper dus het geboortekaartje wordt weer heel bijzonder!

Janne noemt de baby al elke keer in het rijtje (papa, mama, de baby en janne!). Hij/zij hoort er al helemaal bij. Verder is het erg wisselend wat ze voor aandacht geeft. Het buik mama wat heb je in je buik was vorige week helemaal favoriet, nu ligt het weer in de kast.

De vorige keer is thuis heerlijk bevallen! Ondanks dat er in het vruchtwater was gepoept, dus als het even kan... lekker in mijn eigen bed!

Groetjes,
Bregje

Hee hoi allemaal,

Ik kan niet achterblijven he...

De eerste 14 weken was ik erg misselijk, lamlendig, beroerd. Bedacht me: waarom doe ik het toch steeds, zwanger worden, vergeet ik dan telkens hoe ellendig ik me in het begin voel?
Ja, dat vergeet je dus echt.
Na een week of 14 voelde ik me stukken beter, fitter, meer mezelf.
Nu gaat het goed.
Mijn buik begint goed te groeien, mensen vragen weleens of ik al aan het aftellen ben......als ik dan zeg dat ik nog een week of 14 'moet' staan ze soms verbaasd te kijken. Haha.
Ik ben heel de dag druk met 4 kids (2 jongens van 8 en 7 en 2 meisjes van 4 en 15 mnd), het huishouden en werk nog 18u per week in de zorg.
De oudste 3 gaan naar school, de jongste is  nog lekker bij me thuis.
Ze loopt sinds kort, een verademing voor mij. Ze wandelt me heel de dag achterna, maar ik hoef d'r niet meer steeds te tillen.
Ik heb een aantal echo's gehad ivm onverklaarbaar bloedverlies. Maar dat is gelukkig voorbij.
Over een paar weekjes laten we nog een 'pret-echo' maken.
Ik geniet volop!!!

De oudste 3 kids slapen nu nog op 1 kamer. Er wordt hier druk gewerkt aan een nieuwe slaapkamer voor de 2 jongens. Onze 2 meiden gaan dan samen op 1 kamer slapen (hoop ik...we hebben nogal slechte slapers...).
En dan is er 1 kamertje over: voor de nieuwe baby.
Ik hoop dat alles in juli af is, zodat iedereen tijd heeft te wennen aan  de nieuwe
'slaap situatie'. En dat ik tijd heb om me bezig te houden met het baby kamertje.
Ik weet als enige wat het geslacht van onze baby is....spannend he....ik mag me niet verspreken.... maar een echte themakamer of bepaalde jongens/meidenkamer zal het toch nog niet worden.
Het behang is nu lichtblauw,   dat kan er best op blijven, ik wil er wel graag een nieuwe brede band halverwege op zodat het er toch net even wat anders uitziet dan nu.
Weet iemand of je extra brede plakranden hebt? En kun je die gewoon over de oude plak rand plakken?

De namen van onze jongens beginnen met een T en de meidennamen beginnen
met een Y.
Dus in die trend gaan we verder.
De meidennaam staat vast.
Over de  jongensnaam wordt nog (door mij...)  getwijfeld. Ik heb er nu 3, mijn man houdt het bij 1 en dezelfde...
Aangezien hij niet weet wat het geslacht is en ik wel ben en blijf ik over alles (kleertjes, kleuren, kaartje) en dus ook de namen lekker lang 'zeuren'.
Onze kinderen hebben allemaal 3 of 4 doopnamen, ze worden dus min of meer wel vernoemd, maar niet de roepnaam.

Ik verzamel geboortekaartjes!!! Dus als iemand mijn topic over 'geboortekaartjes uitwisselen' gelezen heeft...lijkt me leuk!!!
Ik ben er nog niet mee bezig, maar de planning is om deze week weer eens wat boeken te halen bij de drukker.
Wel ben ik op internet naar mogelijkheden aan het kijken.
Ik ben dan alleen bang dat het net niet is wat ik zoek, qua kleur, plaatje, dat er iets mis gaat met de tekst oid.
Wat doen jullie? Hebben jullie ervaring met kaartjes via internet bestellen?
En ik twijfel nog of ik er een foto met de andere 4 kids op wil of niet.
(Ik zeg 'ik'...... mijn man vindt in principe alles wel oke. Hij laat mij kijken, uitzoeken etc en als ik uiteindelijk een beslissing heb genomen dan kiest hij mee uit bv de laatste 5 of 6)

De oudste 2 zijn 7 en bijna 9, zij beleven het heel goed mee. Ze vragen bv vaak of de baby nu wakker is, wat er gebeurt als de baby nu geboren zou worden, of de baby thuis geboren gaat worden en vanaf wanneer ik 37 wk ben...
Onze dochter van 4 vindt het allemaal heel leuk en spannend. Ze was 3 jaar en 3 mnd toen haar zusje geboren werd, ging toen nog niet naar school en heeft heel de week de 'zuster' geholpen. Ze vraagt nu bv of dezelfde zuster weer komt en dat ze weer wil gaan helpen.
De jongste is nu 15 mnd  en straks net 18 mnd. Die krijgt er niets van mee.
Het voordeel vind ik wel dat zij nu al gewend is aan veel drukte van grote kids om zich heen dat ik niet veel jaloezie verwacht.
Misschien wel als de oudsten na de zomervakantie weer naar school zijn...nu heeft ze mij alleen op die momenten. Straks niet meer. Maar ik maak me er niet druk om.
Ik hoop wel dat ze (vooral dan de jongste) goed blijven slapen en niet te snel/vaak wakker worden 's nachts van de baby.

Heel graag THUIS!!!
Ik heb het niet voor het zeggen. Onze oudste dochter is in het ziekenhuis geboren. De vliezen braken met 37wk5dg en ik kreeg geen weeen. We hebben de oudste 2
3 dagen laten logeren en wij, mijn man en ik, zaten min of meer thuis te wachten op weeen. Uiteindelijk is de bevalling na 3 lange dagen ingeleid. Ik zag de andere kids na 3 dagen pas weer. We moesten ook  nog 3 dagen in het ziekenhuis blijven. Al met al geen rustige fijne kraamweek.
De andere 3 zijn 'heerlijk' thuis geboren.
De 1e bevalling was vrij zwaar (net als onze zoon, 4500 gram) en ik had veel last van mijn hechtingen. De 2e en 4e bevallingen gingen vlot en vrij makkelijk.
Ik teken voor weer zo'n fijne thuis bevalling.
De kinderen hoeven er niet bij te zijn, maar ik  wil wel dat ze  zo snel mogelijk kennis kunnen maken met de baby  en de 1e dagen goed mee beleven.

Nou, een heel verhaal, kunnen jullie weer ff lekker lezen.

Groetjes Manda 25wk5dg

1. Hoe gaat het in het algemeen?

Prima. Wel wat vermoeid en regematig last van maagzuur, maar mag niet klagen. De baby is nu goed voelbaar (duurde even door placenta die aan de voorkant ligt), dus dat is fijn geruststellend.

Hoeveel aangekomen?

Nu 9 kilo. Ik ben de eerste keer in de 20 kg aangekomen en de vorige keer 15 (maar had nog overgewicht van de eerste keer). Ach, het is voor een goed doel. Straks borstvoeding geven, dus voorlopig nog geen goede voornemens wat lijnen betreft...

2. Kamertje/ Kleertjes al klaar? kleuren? verf/behang?
De meubels hadden we natuurlijk van de vorige keren over en die staan in het kamertje. Ik ben begonnen met een muurschildering (een boom met vogeltjes en vlinders) in limegroen op een witte muur (andere muren turqoise en limegroen) wat de boel leuk opfleurt. Straks nog de gordijnen ophangen, soppen en kleertjes wassen (dat laatste komt wel goed als de nesteldrang begint)

Neutraal, omdat het een verrassing is wat we krijgen.

Nederlands, 5 letters, geen toptien-namen.

De vorige keren hebben we zelf wat ontworpen, dus we gaan nu ook weer creatief aan de slag. Hoogste tijd...

Onze zoon van 3 is heel geïnteresseerd en enthousiast. Hij zit net in de waarom-fase (weet iemand hoe lang dat duur?) dus vragen genoeg. In winkels vertelt hij trots over de baby in de buik en de nieuwe auto (nodig voor 3 autostoeltjes). Onze dochter van 1,5 vindt boeken met baby's heel leuk en interessant en ze wijst overal baby's aan, maar ik betwijfel dat ze doorheeft wat haar te wachten staat. Het zou mij niets verbazen als zij wel jaloers zal zijn als de baby er is. Haar broer is dat nooit geweest, maar zij is een pittige tante.

Ik hoop weer op een voorspoedige thuisbevalling. De vorige keren ben ik tussen 6 en 7 uur 's ochtends bevallen en dat was heerlijk. Dan heb je de hele dag nog voor je. We zullen zien...het moet er toch uit. Een beetje struisvogelpolitiek kan geen kwaad. De vorige keer ging het zo snel dat ik bijna een totaalruptuur had. Blokken!

groetjes Sacha

Ik heb erg veel last van mijn bekken/banden/schaambot/ heupen als ik te veel gelopen heb. Verder MAAGZUUR. ik wordt er gek van.
2 babypakjes met Nijntje hebben we gekocht. Verder een paar nieuwe rompertjes en 4 nieuwe omslagdoeken. Voor de rest kopen we kleiding als de kleine er is dan weten we ook wat het geworden is. Babykamer blijft hetzelfde. Vera gaat naar een andere kamer waar we nog mee aan de slag moeten. Die wordt zachtroze met fuchsia en witte meubels.
Nederlandse naam met 2 lettergrepen, maar niet te lang. 2 namen waarvan we de 2e willen vernoemen. Bij een meisje wordt de 2e naam Jonne (joke en ivonne de oma's) Geen speciale beginletter alleen geen B.
Bij Vera hadden we een leuk kinderlijk kaartje met giraffe. Nu willen we weer iets soortgelijks, maar dan met een andere dier. Gedichtje is klaar, zelf gemaakt.
Ik heb voor Vera 2 boekjes. Ze heeft het vaak over de baby in de buik. Drukt soms op mijn buik en roept dan baby wakker worden. Maar goed ze is bijna 2 dus wat ze ervan begrijpt??
Mijn voorkeur gaat uit naar thuis, maar ik stel me er wel op in dat het ook wel eens het Zkh zou kunnen worden.

groetjes daniela

Terug
Bovenaan